Skip to main content
Moro

Sain koneen käynnistyessä häiriöilmoituksen, jonka sisältö oli kutakuinkin seuraava:

"F-Secure ORSP lakkasi toimimasta. Windows ilmoittaa, mikäli ongelmaan löytyy ratkaisu."

Löysin tältä palstalta Soneran teknisen puolen vinkin asentaa Sonera Tietoturva uudelleen, jonka sitten samantien teinkin (tämä siis toissapäivänä). Tänään käynnistäessäni konetta, sain kuitenkin saman häiriöilmoituksen uudelleen.

Tars vähän vinkkiä, miten toimia.
Jos ongelma ei ratkea suoraan Sonera Tietoturva -ohjelman poistolla ja uudelleen asennuksella, voi ongelmassa koittaa vielä Sonera Tietoturvan -poistamista erillisellä F-Securen poistotyökalulla. Tämän jälkeen asenna Sonera Tietoturva -ohjelma uudelleen.

Ennen ohjelman poistoa ja uudelleen asennusta, kannattaa varmistaa, että Windowsin oma palomuuri on toiminnassa, jotta tietokoneella on jokin suoja käytössä toimenpiteiden aikana.

- Lataa Sonera Tietoturvan / F-Securen poistotyökalu tästä
- Pura Zip-tiedosto tietokoneellesi haluaamasi kansioon ja suorita tietosto 'UninstallationTool.exe'
- Tietokoneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen asenna Sonera tietoturva uudelleen.

Löydät ohjeet ohjelman uudelleen asennukseen täältä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Moikka

Minkälaisesta ongelmasta tässä on kyse? Kas kun vika uusiutuu vähän väliä, eikä joka päivä viittis tehdä tuota poistoa/asennusta uudestaan.
Suorititko Sonera tietoturvan poiston poistotyökalun avulla ennen uudelleen asennusta?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa