Skip to main content
Soneran tietoturva-ohjelma päivitti itsensä viime viikolla. Sen jälkeen en ole päässyt koneellani mihinkään chat-sivulle. Oletusselaimeni on Firefox, olen yrittänyt myös IE:llä ja latasin jopa Googlen selaimen, ei auta. Olen keventänyt palomuurin tasoa, ei auta. Kone avaa sätit, mutta sivut ei lataudu ihan kokonaan ja jättää tekstin näyttämättä! Mikä avuksi? Yritin muuttaa IE:n asetuksia errän sätin neuvoilla, mutta nyt koko IE lakkasi toimimasta. jihhu.
Kokeile ottaa deepguard-toiminto pois päältä. Ohjeita ohjelman käyttöön löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
kiitos, mutta... ei auttanut. Sellainen muutos tuli, että nyt sätin teksti vilahtaa sekunniksi POISTUESSANI sätistä, mutta muuten teksti ei suostu tulemaan/ latautumaan / näkymään. ??
Onko tilanne sama, jos kytket Sonera Tietoturvan kokonaan pois käytöstä? Ennen kuin testaat näin, varmista että Windowsin oma palomuuri on käytössä, ettei kone ole verkossa kokonaan ilman suojausta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
eipä auttanut sekään. lähinnä käytän suomi24:n sättejä, joten kovin vaarallisista sivuista ei oo kyse, ja olenkin nyt täysin kyllästynyt tuotteeseenne. eihän tässä oo mitään järkeä että päivitykset 'päättää itse', mihin voin loggautua ja mihin en. taidan olla pian entinen asiakas. mulla on enemmän käyttöä 'turvattomalla' koneella millä pääsee mihin vaan kuin 'turvallisella' koneella millä ei pääse mihinkään.
Jos ongelma on sama vaikka Sonera Tietoturva on poistettu käytöstä, tuskin se voi syynä olla siihen ettei chat selaimessa toimi.

Testasin kuitenkin mainitsemasi chat-palvelun ja Sonera Tietoturvan toimivuutta keskenään. Sellaisen havainnon tein, että jos Sonera Tietoturvan lapsilukko on käytössä, ei kyseinen chat lataudu selaimeen. Kun lapsilukon poisti käytöstä, latautui chat välittömästi ja näytti toimivan. Testasin asian Firefox ja Internet Explorer 8 selaimilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelma chat-sivujen kanssa on todellinen ja se esiintyy monen erilaisen suomalaisen chat-sivuston kanssa. Minullekin se tapahtui myös Tietoturvan päivityksen yhteydessä. Olen ottanut kaikenlaiset optiot pois, kuten on neuvottu tässä keskustelussa, mutta se ei auta. En tiedä, vaatisiko se uudelleenkäynnistystä, mutta sehän on jo aika kohtuuton, kun optioita on monta ja uudelleenkäynnistäminen kestää.

Nyt tarvitaan Soneralta nopeaa ja asiantuntevaa neuvoa, miten saadaan kotimaisten chat-sivujen toiminta läpi tietoturvan samalle tasolle kuin ennen päivitystä. Siis ei tyyliin: "Kokeilepa sitä tai tätä, kun en oikein tiedä..." vaan täsmätietoa.

Minulla on Windows 7 Ultimate, ongelma esiintyy Google Chromella, IE8:lla ja Safarilla. Windowsin omat tietoturvat on otettu pois käytöstä.
Franss: Mikä ei aukea/toimi jos Sonera Tietoturva on käytössä?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa