Eli seuraavanlainen ongelma kaikilla talon koneilla. Vaihdettiin linuxista takaisin Windowsiin, eli puhdas asennus kaikilla koneilla kyseessä. FSHDLL32.exe vie kaikilta koneilta 100% prossua koko ajan. Koneiden spekseissä ei ainakaan pitäisi mitään vikaa olla (2ghz CPU, 2gB ram, toisessa 1.7ghz 1gB ram).
Ideoita ongelman ratkaisuun? Alkaa omat neuvot jo loppumaan.. :)
Edit: Koko turvan asetuksiin ei edes pääse.
Sivu 1 / 1
fshdll32.exe on Sonera Tietoturvan yksi prosesssi ja F-Secure kertoo siitä sivuillaan näin:
The functionality of the following processes has been merged into one new component called fshdll32.exe: fch32.exe, fameh32.exe, fsaua.exe, fsus.exe, and fspc.exe. This frees up memory and reduces the total thread count.
Kyseinen prosessi korvaa vanhempiin Sonera Tietoturva/F-Secure Internet Security versioon verrattuna viisi muuta prosessia ja pitäisi kuluttaa vähemmän tietokoneen resursseja kuin Tietoturvan aiemmat versiot. Tarkistin kyseisen prosessin tilan käytössäme olevasta Windows Vista - koneesta ja suurimman osana ajasta fshdll32.exe vei 0% kapasiteetista. Luku kävi hetkittäin suurempana, mutta hyvin lyhyeksi ajaksi kerrallan.
Kuvailemasi ongelma ei ollut tuttu Vikapalvelussa laajakaistan palveluiden (mm. Tietoturva) parissa työskenteleville asiantuntijoille, joten ei ollut "ennakkotapausta" tiedossa.
Ensimmäinen ohje ongelman korjaamiseksi on Sonera Tietoturvan poistaminen ja ohjelman uudelleenasentaminen. Kerro oliko vaikutusta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
The functionality of the following processes has been merged into one new component called fshdll32.exe: fch32.exe, fameh32.exe, fsaua.exe, fsus.exe, and fspc.exe. This frees up memory and reduces the total thread count.
Kyseinen prosessi korvaa vanhempiin Sonera Tietoturva/F-Secure Internet Security versioon verrattuna viisi muuta prosessia ja pitäisi kuluttaa vähemmän tietokoneen resursseja kuin Tietoturvan aiemmat versiot. Tarkistin kyseisen prosessin tilan käytössäme olevasta Windows Vista - koneesta ja suurimman osana ajasta fshdll32.exe vei 0% kapasiteetista. Luku kävi hetkittäin suurempana, mutta hyvin lyhyeksi ajaksi kerrallan.
Kuvailemasi ongelma ei ollut tuttu Vikapalvelussa laajakaistan palveluiden (mm. Tietoturva) parissa työskenteleville asiantuntijoille, joten ei ollut "ennakkotapausta" tiedossa.
Ensimmäinen ohje ongelman korjaamiseksi on Sonera Tietoturvan poistaminen ja ohjelman uudelleenasentaminen. Kerro oliko vaikutusta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ei ollut uudelleenasentamisesta apua.
Mutta näennäismuistin nostamisesta oli apua. Prosessorin käyttö laski heti.
Mutta näennäismuistin nostamisesta oli apua. Prosessorin käyttö laski heti.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.