Skip to main content
Käytän TeleWelin "TW-EA510 v3"-modeemia ja minulla on ollut kytkettynä kolme konetta sitä kautta nettiin ( Macbook, HP XP Home käyttöjärjestelmällä ja Fujitsu Siemens XP Pro käyttöjärjestelmällä ). Fujitsu hidastui niin paljon, että jouduin alustamaan kovalevyn ja latamaan Windowsin uudelleen, mutta sen operaation jälkeen nettiyhteys ei ole enää toiminut. Kaapeli on kokeiltu ja toimii toisessa koneessa, muut koneet on irroitettu ja modeemista katkaistu virrat. Ping-koodi lähetetty eikä vastausta. Kun vertaan Fujitsun asetuksia HP:n asetuksiin on HP:ssä Qos-protokolla ruksattuna ja sieltä 802.11, mutta Fujitsulla tällaista vaihtoehtoa ei löydy lainkaan!
Soitin tukeenne, mutta siellä oli vain mekaaninen miesääni vastassa ja kun katkaisin puhelu sain viesti, että vikailmoitus on vastaanotettu, HERRA ennätti kyllä sitä ennen testata, että yhteys toimii!
lassejope kirjoitti:
Soitin tukeenne, mutta siellä oli vain mekaaninen miesääni vastassa ja kun katkaisin puhelu sain viesti, että vikailmoitus on vastaanotettu, HERRA ennätti kyllä sitä ennen testata, että yhteys toimii!


Vikapalvelu hoitaa Soneran verkossa olevien vikojen selvityksen, mutta ei liittymän käyttäjän tietokoneella olevia vikoja. Yksi mahdollisuus puhelimitse saataavaan PC-tukeen on Helpson.

Ethernet-verkkokortin kautta kaapelilla modeemin kytkettyllä tietokoneella täytyy olla kyseisen verkkokortin ajuri asennettuna ja tietenkin verkkokortin laitteena täytyy toimia. Ellei modeemiin ole määritetty itse sisäverkkoa kiinteillä IP-osoitteilla, riittää että verkkokortilla on automaattinen IP-osoitteen haku eli oletusasetukset kelpaavat.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa