Galaxy S III kiinteästä soneran kaupasta



Näytä ensimmäinen kirjoitus

40 kommenttia

Saatteko toimittajalta jotain arviota tuosta sinisen saatavuudesta, tyyliin päivä-kaksi, viikkoja, kuukausi? Onko valkoista mallia saatavilla heti toimitettavaksi, jos vaihtaisi tilauksen siihen. Onkohan tuollainen mahdollista?
mikexo kirjoitti:
Saatteko toimittajalta jotain arviota tuosta sinisen saatavuudesta, tyyliin päivä-kaksi, viikkoja, kuukausi? Onko valkoista mallia saatavilla heti toimitettavaksi, jos vaihtaisi tilauksen siihen. Onkohan tuollainen mahdollista?

Meinaatko, että onnistuisi kun eivät saa toimitettua ennakkoon tilanneillekaan näitä luureja, vaikka ovat jo pari viikoa aivan muuta luvanneet.

Edit. Niin ja tosiaan ovat jo laskuttaneet luurista, vaikkei mitään tietoa toimituksesta ole...
mikexo ja Proler: Kuten ylempänä on jo kerrottu Samsung Galaxy S III mallien saatavuus on erittäin niukkaa johtuen laitteen suuresta suosiosta.

Saamme sinisiä laitteita varastoon arviolta viikolla 25.

Laitteen ensimmäinen maksuerä voi tulla laskulle jo ennen puhelimen toimitusta, mutta laitteesta maksetaan joko 12 tai 24 erää.

Mikäli haluaakin vaihtaa toisen laitteen kesken tilauksen, niin uusi tilaus menee jonon perälle.
Hieman aiheen vierestä, mutta koska tässä ketjussa keskustellaan enemmänkin SGS III:n toimituksista, sijoitan avautumiseni tänne.

Olen ollut tavalla tai toisella Soneran asiakkaana kohta 10 vuotta ja enenevässä määrin alkaa tuntua siltä, että asiakkuus on päättymässä. Ongelma on jatkuva mielipaha, joka liittyy etenkin uusien suosittujen älypuhelinmallien kytkykauppaan. Ja ikävintä on se, että siitä mielipahasta saa vielä maksaa melkoisen summan.

Olen ostanut teidän kauttanne kaksi iPhonea ja nyt tämän SGS3:n heti julkaisun aikaan ja jokaisella kerralla odotus on päättynyt pettymykseen. iPhone 4:n toimituksiin liittyneiden sekoilujen jälkeen vannoin jo, että vaihdan operaattoria, mutta rahallinen hyvitys sai vielä jatkamaan. Kunhan nykyinen kytkysopimus on kärsitty pois, harkitsen vakavasti siirtymistä DNA:n asiakkaaksi, jolla homma tuntuu toimivan niin kuin sen pitääkin toimia.

Mistä sitten kiikastaa? Kyse ei tietenkään ole siitä, että jonkin puhelinmallin toimitus viivästyy. Tällehän operaattori ei oikein voi juuri mitään, jos jotakin laitetta ei yksinkertaisesti ole saatavilla. Mutta se mikä näin 2010-luvulla ei kerta kaikkiaan ole enää hyväksyttävää on huono tiedottaminen, ristiriitaisen tiedon levittäminen, asiakkaan harhaanjohtaminen ja jopa suoranainen asiakkaalle valehtelu. Esimerkkejä löytyisi vaikka kuinka aiemmistakin julkaisuista, mutta käsitellään tässä ketjussa nyt vain Galaxy S 3:a.

Ensinnäkin, kun varasin ennakkoon ko. puhelimen verkkokaupastanne, laitteen toimitusaikataulusta kerrottiin, että sen saa ”ensimmäisten joukossa kun toimitukset alkavat 29.5”. Uskalsin viedä tilauksen loppuun, koska tästä lauseesta saa sen käsityksen että puhelimia on niin reilusti varastossa, että niitä riittää kaikille tähän mennessä tilanneille. Nyt kuitenkin asiakaspalvelun Olavi, kavereiden kesken varmaankin Olli, ilmoitti laitteita saapuvan seuraavan kerran varastoon viikolla 25. Eli asiakasta johdettiin harhaan. En koe nimittäin olevani ”ensimmäisten joukossa”, jos joillakin laite on kourassa jo tänään ja hyvän tuurin käydessä pääsen itse mahdollisesti ottamaan sillä juhannuskuvia.

Sitten päästäänkin asiakkaalle valehteluun. Tässä ketjussa tiedotettiin seuraavaa: ” Valkoista mallia on saatavilla sen verran, että saamme kaikki toimitettua, sekä jää hieman heti myyntiinkin toimitettavaksi.” Tämä on puhdas vale. Laitetta ei ole toimitettu ainakaan minulle, tilaus on edelleen ”käsittelyssä” , mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.

Jopa huvittavaa toiminta on siinä mielessä, että tällaisen julkaisun toteuttaminen kunnolla ei kuitenkaan ole rakettitiedettä. Aivan varmasti jollakin henkilöllä on organisaatiossa edes jonkinnäköistä kertaluokkaa oleva tieto siitä, että kuinka paljon laiteitta on julkaisuun mennessä tulossa. Kun ennakkovarauksia otetaan, voisi asiakkaalle aivan hyvin ilmoittaa, että varausten määrä on nyt ylittämässä laitteiden määrän, haluatteko silti jatkaa tilausta? Sitten kaikkein tärkein asia, eli tiedon kulkeminen organisaation sisällä. Ei voi olla mahdotonta saada kaikille asiakaspalvelijoille ja jälleenmyyjille ajan tasalla olevaa tietoa. Joka ainoa kerta, kun olen näihin asioihin liittyen kysynyt jotain, asiakaspalvelu sanoo yhtä, myyjä toista ja netissä on vielä eri tietoa. Tämä on saatava kuntoon.

Soneralle on monella tapaa käymässä, tai jo käynyt, samalla tavalla kuin Nokialle. Aiemmin alallaan suvereeni toimija on sortumassa liian kankeaan organisaation ja ylimielisyyteen asiakkaita kohtaan. Tämä johtaa siihen, että kilpailijat tulevat ohi oikealta ja vasemmalta. Muuttakaa suuntaa, kun vielä voitte.

Kun tätä viestiä, ketjua, tai jotakin muuta kyseistä asiaa käsittelevää foorumia netissä lukee, herää tietysti kummastusta, että miten aikuiset(?) ihmiset käyvät näinkin kuumana monien mielestä vähäpätöisen asian takia. Kysymys kun ei kuitenkaan ole mistään sen suuremmasta kuin matkapuhelimen toimittamisesta. No, ei olekaan. Mutta tosiasia on se, että kyseessä on kuitenkin melkein 600 euroa maksava tuote ja monelle innokkaalle todella odotettu asia. Jos esimerkiksi 600 euron lomamatkan varanneelle ilmoitettaisiin, että lentonne ei lähdekään tällä viikolla, vaan vasta juhannuksen jälkeen, ei kukaan varmasti ihmettelisi asiakkaiden kiukkuisuutta.
Hei tt_kk, kiitos erittäin asiallisesta ja rakentavasta palautteesta. Voit olla varma, että viestisi välittyy korkeammalle taholle organisaatiossa.

Palaamme asiaan mikäli saamme tiedotettavaa asiaan liitttyen. Joka tapauksessa palautteesi on huomioitu.
Ei ********. Eli Soneralla kuunnellaan (ja välitetään eteenpäin) vain osa asiakkaiden asiakaspalautteista? Onhan tämä nyt TAAS ihan naurettavaa, että kun kysyn riittääkö Soneran erästä luuri minulle niin saan vastauksen, että riittää ja lähetetään minulle 29.5.2012. Nyt tilanne se, etten ilmeisesti saanut puhelinta, koska tilaus edelleen vastaanotettu, silti soneran tunarit ovat onnistuneet veloituksen jo laskulla laittamaan. Nyt en enää varmaan mistään muualta kerkiä tällä viikolla uutta luuria saamaan ja lauantaina lähden työreissulle ulkomaille, kiitos jälleen Soneran aina yhtä rehelliset asiakapalvelijat. Onneksi firman liittymät olen jo saanut siirrettyä pois soneralta ja nyt teen muille liittymille saman. Todella naurettavaa toiminstaa soneralta ja heidän asiakaspalvelijoiltaan.
Paljonpa täällä haukutaan asiakaspalvelua vaikka eivät hekään kaikkia firman asioita tiedä ja jos he lupaisivat teille jotain 100% varmuudella ja tämä pitäisi vielä paikkansa niin heidänhän kannattaisi lotota koska osaavat ennustaa. Asiat kerrotaan sen tietämyksen perusteella joka sillä hetkellä on käsillä, jos jokin asia pettää niin ei se heti tule asiakaspalvelun tietoisuuteen. Jotka kuvittelevat vielä että asiat hoituu päivässä tai kahdessa. Jos puhelimia ollaan jaettu 29.05.201 alkaen niin ei se vielä välttämättä ole seuraavana päivänä kotona, järki käteen.
Olen ollut Soneran asiakkaana monta vuotta ja olen tyytyväinen heidän palveluunsa. Olen käyttänyt samaan aikaan myös muiden palveluja ja heiltä olen saanut huonompaa palvelua.
Odottelen itsekin sinistä SGS3:sta ja vielä toivon että saisin sen tällä viikolla (ei ole tullut tietoa etten saisi), mutta luulenpa että menee ensi viikolle tai vielä pidemmälle ja tämähän ei ole Soneran syy kuten tiedetään.
"Meidän" firma (ja on muuten tosi iso) on ollut myös Soneran asiakkaana todella pitkään ja vaihtoi kerran toiseen operaattoriin mutta ei mennyt montakaan kuukautta kun piti vaihtaa takaisin Soneraan koska toisen palvelut olivat selvästi huonommat.
Otetaan iisisti ja odotellaan 🙂
Onko ennakkotilaus mahdollista perua, koska puhelinta ei voida toimittaa niinkuin alunperin luvattiin ? Puhelin on etukäteen maksettu ja valittu vuoden liittymä kytkö.
Hei vitamiini! Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, otathan siinä tapauksessa yhteyttä puhelimitse Asiakaspalveluumme 0200 17000 (ma-pe klo 8-20, la 9-16.30). Asia voidaan hoitaa sitä kautta.
Itse sain eilen viestin, että "Tilaus on lähetetty varastonhallinnasta. Puhelimen pitäisi saapua sinullle tämän viikon kuluessa.", mutta sivuilta seurannan mukaan tilaei ole kuitenkaan muuttunut mihinkään viikkoon tai kahteen enkä ole postin seurantatunnustakaan saanut?
lusmu kirjoitti:
...

Kah. Soneran työntekijä sittenkin uskaltautunut palstalle.

On tää Soneran toiminta kyllä ihmeellistä, asiakaspalvelijat lupaavat mitä sattuu, edellisesti suuremmasta kusetuksesta nyt ei kauaa ole (mm 24/7 näkyminen koti tv -palvelussa). Juttelin tänään jonkun "esimiehen" kanssa, joka totesi saman kuin itse = asiakaspalvelijat lupaavat mitä sattuu ilman, että selvittävät asioiden todellista tilannetta. Sain kuitenkin purettua kaikki sopimukseni soneran kanssa, joten enää ei tarvitse olla missään tekemisissä kusettajien kanssa, oli todella mukavaa olla asiakkaana kaikki 4 vuotta, toivottavasti ei enää ikinä tarvitse joutua soneran asiakkaaksi.
mikexo: Selvittelemme tilauksesi tilannetta. Palaamme asiaan, kun saamme lisätietoja.
Olavi kirjoitti:
mikexo: Selvittelemme tilauksesi tilannetta. Palaamme asiaan, kun saamme lisätietoja.

Tämäpä hyvä. Sen verran lisätietoa tuohon, että kävin viikonloppuna katsomassa jos Soneran liikkeessä olisi tuota luuria ollut vapaana samantien kun ei sitä kovin montaa viikkoa ilman matkapuhelinta viitsisi olla. Sanoivat siellä, että tuotteita olisi, mutta eivät voisi myydä minulle uutta tuotetta jos tämä tilaus on jo lähtenyt liikenteeseen ja soittivat tarkastakseen tuon jostain varastohallinnasta. Tiedon mukaan tuote oli jo lähtenyt ja myyjä sanoi luurin saapuvan minulle nyt heti alkuviikosta. Voisitko varmistaa tämän, silä ainakaan tilauksen tila ei ole muuttunut mihinkään.
Täälläkin kovasti kiinnostaisi tuo tilauksen todellinen tila. Itselleni kerrottiin viime viikolla kahteen eri otteeseen että puhelin on lähetetty varastonhallinnasta jo viime viikon tiistaina, silti tilauksen tila ei ole muuttunut enkä ole vieläkään saanut postin seurantakoodia. Voisiko joku kertoa tilauksen todellisen tilanteen koska on vaikea uskoa että puhelin olisi näin kauan (viikon) matkalla teidän varastosta postiin? Kiitos.
Hei jensen ja mikexo.

Tuotteen status saattaa näkyä jo lähteneenä varastohallinnasta, johtuen siitä, että laite on ennakkotilattu. Kun tuote lähtee varastosta eteenpäin, seurantakoodi ilmestyy tilaajalle hyvinkin nopeasti.

Kuten aiemmin onkin jo ilmoitettu, valitettavasti Samsung Galaxy S III -mallien saatavuus on erittäin niukkaa, johtuen laitteen suuresta suosiosta.

Sinistä Samsung Galaxy S III saapuu varastoon arviolta viikolla 25.

Vastaa