Skip to main content

Häikkää laskutuksessa

  • December 11, 2014
  • 19 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei, sain 28.6. tekstiviestin "lähipäivinä" saapuvasta e-laskusta, joka ei ole vieläkään saapunut, vaikka eräpäivä näyttäisi olevan 15.7. Lisäksi tekstiviestissä näkyvä summa ei voi mitenkään pitää paikkansa ja siitäkin syystä olisin kaivannut laskua aiemmin. Olisin halunnut selvittää asiaa puhelimitse/muuten henkilökohtaisesti, mutta nyt olen seuraavat pari viikkoa ulkomailla. Onko mahdollista tätä kautta selvittää asiaa?

19 kommenttia

  • July 9, 2013
Moi Kattilainen,
Löydätkö mistään asiakasnumeroasi? Jos lisäisit sen profiiliisi niin voisimme tarkistaa hieman mistä on kyse. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä Facebookin ( http://www.facebook.com/sonera ) kautta, voit laittaa sinne yksityisviestin meille niin voimme keskustella asiasta siellä "privaatisti" :)

  • July 9, 2013
Minulla aivan sama ongelma laskua ei ole mailiin tullut miksi?
Profiilissa joo asiakasnumero

  • July 9, 2013
Moi Vanhapappa,
Lasku näyttäisi lähteneen 27.6 sähköpostiosoitteeseesi (etunimi.sukunimi@pp2.inet.fi). Ilmeisesti sitä ei kuitenkaan löydy edes roskaposteista?
Tehdään niin että lähetän laskun siihen samaiseen osoitteeseen uudelleen. Ilmoitan tästä ongelmasta eteenpäin täällä talon sisällä, jatkamme asian tutkimista täällä.

  • July 13, 2013
Sama täällä, laskua ei ole tullut sähköpostiin. Edellisessä laskussa lukee että seuraavan eräpäivä on 22.7.

Asiakasnumero löytyy profiilista. Millä viitteellä lasku pitäisi maksaa?

  • July 13, 2013
Sama, heinäkuun laskua ei ole saapunut sähköpostiin.

  • July 15, 2013
Hei kaikki,
Viime viikolla selvisi että sähköpostilaskujen toimittamisessa on ollut ongelmia. Perille menemättä jääneet laskut lähetetään uudelleen lähipäivinä ja laskujen eräpäivää siirretään toimitusviiveestä johtuen. Pahoittelut tästä viiveestä!

  • July 26, 2013
Hei,

Sanoitte 15.7, että lähipäivinä, nyt on kohta kulunut 2 viikkoa eikä laskua ole tullut sähköpostiin?

  • July 26, 2013
Hei Pepe05!

Onpa kumma. Korjaisitko Palstan profiilissa olevasta asiakas- tai liittymänumerostasi kaikki välilyönnit ja -merkit pois, niin tarkistetaan vielä asia sen perusteella. Nyt näkyy vain kolme ensimmäistä lukua.

  • July 28, 2013
Hei,

Sama juttu täällä, laskua ei edelleenkään ole kuulunut!

  • July 29, 2013
Hei Sight83!

Kaikkia laskuja ei ole vielä lähetetty uudelleen sähköpostiin. Kun näin tehdään, laskulle laitetaan myös uusi eräpäivä, joten ei hätää. Laskun tiedot ovat jo omilla sivuilla: http://bit.ly/3A5lj Suosittelen luomaan Sonera Tunnukset, joilla näkee kerralla kaikki palvelut.

  • July 29, 2013
Lila kirjoitti:
Hei Pepe05!

Onpa kumma. Korjaisitko Palstan profiilissa olevasta asiakas- tai liittymänumerostasi kaikki välilyönnit ja -merkit pois, niin tarkistetaan vielä asia sen perusteella. Nyt näkyy vain kolme ensimmäistä lukua.


Nyt on korjattu liittymännumero profiiliin, asiakas numeroa ei löydy edes sopimus paperista joten en tiedä sitä.

Laskua ei ole vieläkään saapunut.

  • July 31, 2013
Hei Pepe05!

Liittymänumerolla sain tarkistettua että lasku on lähetetty tänään, joten nyt se on sähköpostissa. Asiakasnumerokin löytyy aina laskulta, niin sen saa lisättyä omiin tietoihin. Nämä laskut lähetetään uudelleen eräpäivien mukaan, ensin vanhimpana erääntyneet ja jokaiselle päivitetään uusi eräpäivä eikä asiakkaalle koidu viivästyskuluja. Ymmärrän toki, että olisi ollut mukavampaa saada lasku jo ennen alkuperäistä eräpäivää, mutta tätä hoidetaan parhaillaan kuntoon.

  • August 5, 2013
Minulla on myös 22.7.2013 erääntynyt lasku, jota en ole saanut. Nyt sain seuraavan laskun normaalisti ja aiheettomat nettitikkulaskut ovat kyllä tulleet perille.

Ennen kuin maksan laskuja, voisitteko ystävällisesti selvittää asiani ja lähettää sitten yhden laskun.

Minulla on sopimus, jossa lukee tuplanetti 39,90 €/kk, wlan modeemi 0 €. Lisäksi minulla on sopimus nettitikusta, jossa hinta on vedetty yli. Eli olen sopinut myyjän kanssa maksavani 39.90 kuukaudessa enkä mitään muuta.

Sonera veloittaa kuukaudessa 40,23 € ja 3 euroa tarpeettomasta nettitikusta. Minulla on iPad, joten tarvitsen vain kortin. Lisäksi tuossa minulle tulemattomassa laskussa, jonka löysin Soneran laskuarkistosta, on veloitettu 9 € modeemista.

Eli voisitteko selvittää tuon laskutussotkunne. Kävin jo kerran myyjän luona nettitikun takia. Hän sanoi, että se hyvitetään laskulla. Olen maksanut nettitikun laskut, koska teiltä tulee muutoin välittömästi viivästysmaksu.

Sitä minä ihmettelen, että miksi asiakkaan pitää maksaa teille, jos te lähetätte maksumuistutuksen, mutta ette hyvitä mitään asiakkaalle, jota te olette laskuttanut väärin ja joka joutuu käyttämään huomattavasti aikaa asian hoitamiseen. Eikö se olisi reilu peli, että meitä molempia koskisi samat säännöt.

  • August 6, 2013
Hei arvaa harmittaako!

Sinua on yritetty tavoittaa asian tiimoilta, saamatta sinua kiinni.
Jotta asiat saadaan kuntoon, pirautatko meille takaisin tai jos käytät Facebookia, niin laitatko meille sitä kautta yksityisviestiä, kiitos. Kyllä me nämä asiat kuntoon saadaan!

  • August 20, 2013
arvaa harmittaako kirjoitti:
Minulla on myös 22.7.2013 erääntynyt lasku, jota en ole saanut. Nyt sain seuraavan laskun normaalisti ja aiheettomat nettitikkulaskut ovat kyllä tulleet perille.

Ennen kuin maksan laskuja, voisitteko ystävällisesti selvittää asiani ja lähettää sitten yhden laskun.

Minulla on sopimus, jossa lukee tuplanetti 39,90 €/kk, wlan modeemi 0 €. Lisäksi minulla on sopimus nettitikusta, jossa hinta on vedetty yli. Eli olen sopinut myyjän kanssa maksavani 39.90 kuukaudessa enkä mitään muuta.

Sonera veloittaa kuukaudessa 40,23 € ja 3 euroa tarpeettomasta nettitikusta. Minulla on iPad, joten tarvitsen vain kortin. Lisäksi tuossa minulle tulemattomassa laskussa, jonka löysin Soneran laskuarkistosta, on veloitettu 9 € modeemista.

Eli voisitteko selvittää tuon laskutussotkunne. Kävin jo kerran myyjän luona nettitikun takia. Hän sanoi, että se hyvitetään laskulla. Olen maksanut nettitikun laskut, koska teiltä tulee muutoin välittömästi viivästysmaksu.

Sitä minä ihmettelen, että miksi asiakkaan pitää maksaa teille, jos te lähetätte maksumuistutuksen, mutta ette hyvitä mitään asiakkaalle, jota te olette laskuttanut väärin ja joka joutuu käyttämään huomattavasti aikaa asian hoitamiseen. Eikö se olisi reilu peli, että meitä molempia koskisi samat säännöt.


Sovimme laskutuksesta edellisen yhteenoton jälkeen. Nettitikun laskutuksen piti päättyä ja aiheettomasti perityt maksut hyvittää tulevissa laskuissa. Päätin keskustelun toteamalla, että palataan asiaan syyskuussa. Olen tottunut siihen, että operaattereiden kanssa asiat eivät yleensä suju sovitulla tavalla. Miten väärässä olinkaan. Palaan asiaan jo elokuussa, koska minulle tuli taas kolmen euron nettitikkulasku. Miten tämä voi olla näin vaikeaa?

  • August 20, 2013
Mulla on ollut vuosikausia Soneran laajakaista.
Nyt laskutus on noin 40€Ikk, nopeus 8M/1M. Sonera tarjoaa uusille asiakkaille samaa 24 kkn sopimuksella, mutta puoleen hintaan.
Miksi vanhat asiakkaat on unohdettu?
Voinko purkaa nykyisen sopimuiksen ja tehdä uuden 24 kkn puoleen hintaan?

  • August 22, 2013
Hei Koivuharju!

Meillä on hyviä tarjouksia myös nykyisille asiakkaille. Jos sinulla on määräaikainen sopimus vielä kesken, niin sitä ei voi kuitenkaan purkaa ja tehdä samasta nopeudesta uutta sopimusta tilalle.

Kun määräaikainen sopimuksesi on päättynyt tai päättymässä, voidaan liittymällesi katsoa jatkotarjouksia, joilla hintakin saadaan mahdollisesti alennettua tai nopeuksia kasvatettua. Olethan siis siinä vaiheessa yhteyksissä.

  • September 4, 2013
arvaa harmittaako kirjoitti:
[quote="arvaa harmittaako":81bjf35c]Minulla on myös 22.7.2013 erääntynyt lasku, jota en ole saanut. Nyt sain seuraavan laskun normaalisti ja aiheettomat nettitikkulaskut ovat kyllä tulleet perille.

Ennen kuin maksan laskuja, voisitteko ystävällisesti selvittää asiani ja lähettää sitten yhden laskun.

Minulla on sopimus, jossa lukee tuplanetti 39,90 €/kk, wlan modeemi 0 €. Lisäksi minulla on sopimus nettitikusta, jossa hinta on vedetty yli. Eli olen sopinut myyjän kanssa maksavani 39.90 kuukaudessa enkä mitään muuta.

Sonera veloittaa kuukaudessa 40,23 € ja 3 euroa tarpeettomasta nettitikusta. Minulla on iPad, joten tarvitsen vain kortin. Lisäksi tuossa minulle tulemattomassa laskussa, jonka löysin Soneran laskuarkistosta, on veloitettu 9 € modeemista.

Eli voisitteko selvittää tuon laskutussotkunne. Kävin jo kerran myyjän luona nettitikun takia. Hän sanoi, että se hyvitetään laskulla. Olen maksanut nettitikun laskut, koska teiltä tulee muutoin välittömästi viivästysmaksu.

Sitä minä ihmettelen, että miksi asiakkaan pitää maksaa teille, jos te lähetätte maksumuistutuksen, mutta ette hyvitä mitään asiakkaalle, jota te olette laskuttanut väärin ja joka joutuu käyttämään huomattavasti aikaa asian hoitamiseen. Eikö se olisi reilu peli, että meitä molempia koskisi samat säännöt.


Sovimme laskutuksesta edellisen yhteenoton jälkeen. Nettitikun laskutuksen piti päättyä ja aiheettomasti perityt maksut hyvittää tulevissa laskuissa. Päätin keskustelun toteamalla, että palataan asiaan syyskuussa. Olen tottunut siihen, että operaattereiden kanssa asiat eivät yleensä suju sovitulla tavalla. Miten väärässä olinkaan. Palaan asiaan jo elokuussa, koska minulle tuli taas kolmen euron nettitikkulasku. Miten tämä voi olla näin vaikeaa?[/quote:81bjf35c]

Tämä on nyt kolmas kerta samasta asiakokonaisuudesta. Tänään tuli taas lasku, jossa laajakaistan hinta oli 40,23 €. Sopimuksessani lukee 39,90 €. Kysyin tätä jo kuukausi sitten. Summahan on mitätön, mutta kun Sonera katsoo asialliseksi periä 6 senttiä viivästysmaksua laskusta, jota en ole saanut, on kai minulla oikeus vaatia, että noudatetaan sopimuksia. Eikö olisi jälleen kohtuullista, että minä saisin vastavuoroisesti hyvityksen niistä maksuista, jotka olen samassa teiltä. No en tietenkään saa enkä edes odota sitä.

Haluan kuitenkin vastauksen tähän kysymykseen, miksi Sonera perii minulta 40,23 € vastoin sopimusta.

Vaikka saatan tuntua hankalalta asiakkaalta, kun vaadin, että noudatetaan sopimuksia, niin olen siitä positiivisesti yllättynyt, että Soneralta saa kuitenkin vastauksia toisin kuin Elisalta. Siellä minulla oli laajakaistayhteydet poikki pari viikkoa, ja se ei tuntunut kiinnostavan ketään.

  • September 11, 2013
Hei Sight83!

Katsoithan roskapostisi, tietojen mukaan lasku on lähtenyt onnistuneesti sinulle sähköpostiisi ja olet jo maksanutkin laskun.

Anyways, sinulla näyttäisi olevan kaikki kunnossa.
Pahoitteluni vielä aiheutuneesta harmista ja kehitämme järjestelmiä jatkuvasti ettei tälläiset viat toistuisi.