Skip to main content
Puhelinliittymäni 050-4143325 siirtyy lähipäivinä AinaComilta Soneralle. Kysyn siis teiltä neuvoa ongelmaani. Puhelimeni (Nokia 1020) on alkanut lähettää 3 euron hintaisia tekstiviestejä numeroon 173930. Lähetykset tapahtuvat keskiviikkoisin noin klo 17:41 alkaen viiden viestin sarjoissa muutaman sekunnin välein. Numeroon lähettämäni STOP-viesti palauttaa viestin "Et ole tilannut 173930 mobiilisisältöä". Olen ladannut puhelimeeni muutamia Nokian tarjoamia sovelluksia, mutta en ole koskaan vastannut tuntemattomiin tekstiviesteihin. Kyseinen häirikkö on internet-keskustelujen perusteella hyvin yleinen vaiva, joten uskoisin teillä jo olevan tieto siitä, miten tämä varsin kalliiksi käyvä häirintä saadaan loppumaan. Toistaiseksi aion pitää puhelimeni suljettuna keskiviikkoilloin, mutta olisin kiitollinen, jos saisin teiltä neuvot pysyväksi ratkaisuksi.

Ystävällisin terveisin Oskari Kosola
Hei okosola !

Kyse on automaattisesta palvelun viikkolaskutuksesta. Eli puhelin ei varsinaisesti viestiä joka viikko lähetä.

Lyhytnumeron takaa löytyy yritys Netsize SA. Olet lähettänyt aivan oikein ohjeiden mukaisesti viestin POISTA, mutta koska kertoamasi mukaan palvelu ei silti ole lakannut, kehottaisinkin sinua olemaan yhteydessä suoraan Netsize SA:lle.
Sähköposti: helpdeskfi@netsize.com

Liittymään suositellaankin näissä tapauksissa aina ajaviete viestiestoa. Liittymääsi on tällainen esto kytkeytymässäkin kun liittymä Soneralle avautuu, eli sen suhteen asia on kunnossa.

Vastaa