Skip to main content
Eilen illalla muutin kaapelointi rakennetta hivenen ja sain parempia ja toimivampia tuloksia ottamalla splitterin pois välistä, vaihtamalla kaapelimodeemin sijaintia asunnossa.
Laitteet toimivat suht moitteettomasti. Nopeus on ainoa mikä jää uupumaan jatkuvasti kyseessä siis 100/5 liittymä ja normaalisti toiminta on tuolla up 20-40 maksimi on ollut vähän alle 50, down suurimmaksiosaksi ollut yli 4.
Noh tänä aamuna laitteet toimi, menin juomaan kahvit ja kun palasin koneelle verkko oli alhaalla, lukuisista modeemin, reitittimen ja koneen boottauksista huolimatta ei noussut verkkoon, siitä seurasi soitto soneralle tekniseen. Ensimmäinen jonotus noin 40 min ja vastaus kaksi nopeaa haloota ja sitten tuut tuut. Se siis siitä puhelusta. Huom ensin olin taistellut sen automaatin kanssa. Toinen soitto n 5-10 minuutin taistelun ja jonotuksen jälkeen pääsin läpi ja kerroin asian. Siitä seurasi ilmoitus ja korjausta jossain vaiheessa. Sain asiani hoidettua. Kävin tupakalla koska hermoni olivat tiukalla, pääsin takaisin koneella ja kas kummaa verkko oli näimmä toiminnassa. Siitähän heti seurasi soitto uudelleen soneralle, koska jos vika on ns asiakkaan laitteissa niin lasku menee hänelle, en toki sitä halunnut. Siispä soitto ja ilmoituksen peruminen. Tämä tapahtui automaatilla, joka kerrankin ymmärsi puheestani. Hermot meinasi taas kerran vaan mennä tuon automaatin kanssa. "Anteeksi en ymmärrä".

Nopeus testi samantien peliin ja uppi 49 ja down 2.9 jotain "ominaisuuksia" on siis oltava koska näin käy ja saa taistella laitteiden kanssa että ne toimisivat ns normaalisti.
Melko reilua nopeudet jää paljon 19.35 tehty testi down 34.3 ja uppi on ihan kuosissaan 4.3.
Melko rasittavaa.

Vastaa