Terve,
Eilisestä lähtien yhteys on ollut poikki tai toiminut katkonaisesti ja todella hitaasti Tornion alueella. Ei mitään häiriötiedotteessa, ongelmaa ei modeemissa eikä reitittimessä (varmistettu moneen otteeseen).
Todella harvoin muuten ongelmia täällä.
Sivu 1 / 1
Omistatko sinäki kaapelilaajakaistan?
theshepherd kirjoitti: Terve,
Eilisestä lähtien yhteys on ollut poikki tai toiminut katkonaisesti ja todella hitaasti Tornion alueella. Ei mitään häiriötiedotteessa, ongelmaa ei modeemissa eikä reitittimessä (varmistettu moneen otteeseen).
Todella harvoin muuten ongelmia täällä.
Tornion alueella oli havaittu viime viikonlopun aikana häiriötilanne kaapeli laajakaista -yhteyksissä. Häiriö oli tietojemme mukaan poistunut 28.2.2010 noin klo 18 mennessä.
Jos käytössäsi on kaapeliverkon kautta toimiva Sonera Laajakaista Extra -liittymä, liittymäsi ongelma on voinut liittyä mainittuun häiriötilanteeseen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: [quote="theshepherd":s27iiw12]Terve,
Eilisestä lähtien yhteys on ollut poikki tai toiminut katkonaisesti ja todella hitaasti Tornion alueella. Ei mitään häiriötiedotteessa, ongelmaa ei modeemissa eikä reitittimessä (varmistettu moneen otteeseen).
Todella harvoin muuten ongelmia täällä.
Tornion alueella oli havaittu viime viikonlopun aikana häiriötilanne kaapeli laajakaista -yhteyksissä. Häiriö oli tietojemme mukaan poistunut 28.2.2010 noin klo 18 mennessä.
Jos käytössäsi on kaapeliverkon kautta toimiva Sonera Laajakaista Extra -liittymä, liittymäsi ongelma on voinut liittyä mainittuun häiriötilanteeseen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:s27iiw12]
Mulla on Sonera Laajakaista Extra -liittymä ja ongelmat kyllä olleet vielä tänäänki päällä.
http://img14.imageshack.us/img14/3035/hmps.jpg
En tiä sanooko nuo mittään.
Virrat oli modeemista koko yön ajan pois ja aamulla laitoin modeemin takaisin päälle. Vasteajat korkealla. Aikaisempina päivinä ne yleensä vain iltasin kävivät korkealla. Nyt ollut jatkuvasti.
Itsellä ainaki väliaikaisesti auttoi sitten tuon takaa löytyvän reset nappulan käyttäminen, että kokeilehan sitä vielä jos pätkiminen / hitaasti toimiminen jatkuu.
Pelkkä virtojen pois käyttäminen ei aina välttämättä auta.
No nyt tuo on alkanut sitte taas kokonaan pätkimään nettiä ja kestää todella kauan ennenkuin WIDEBAND alkaa palamaan, eli ennenkuin löytää ip osoitteen resetoinnin jälkeen.
Modeemin logi taas on seuraavanlainen.
1970-1-1 0:01:26 critcl DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-1-1 0:01:28 critcl No Ranging Response received - T3 time-out
1970-1-1 0:01:27 warng DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED
1970-1-1 0:01:27 critcl DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-1-1 0:01:27 warng DHCP - FAILED
1970-1-1 0:02:36 warng DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED
1970-1-1 0:02:36 critcl DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-1-1 0:02:36 warng DHCP - FAILED
1970-1-1 0:03:51 warng DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED
1970-1-1 0:03:51 critcl DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-1-1 0:03:51 warng DHCP - FAILED
1970-1-1 0:05:00 warng DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED
1970-1-1 0:05:00 critcl DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-1-1 0:05:00 warng DHCP - FAILED
1970-1-1 0:05:00 critcl UCD invalid or channel unusable
1970-1-1 0:05:16 warng DHCP: Missing Syslog server
1970-1-1 0:05:16 warng DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response
2010-3-1 20:10:13 error Received unsuported TLV (type = 49.4)
2010-3-1 20:10:13 error Received unsuported TLV (type = 49.5.2)
2010-3-1 20:12:19 error IGMP: ERROR - Group address 0.0.0.1 is not a legal multicast
Laajakaista Extra löytyy kyllä ja yhteys alkoi eilen illalla toimimaan taas suhteellisen normaalisti.
EDIT: Eipäs pelaakaan vieläkään, oli äskettäin about 30min poikki. Mitäs siellä oikein säädellään ?
EDIT: Eipäs pelaakaan vieläkään, oli äskettäin about 30min poikki. Mitäs siellä oikein säädellään ?
sama tääl katkeaa monta kertaa päivässä täällä tornios jotain olisi tehtävä.
Tornion alueella on viime päivinä havaittu ongelmia kaapeliyhteyksissä. Asentaja on lähetetty korjaamaan vikaa, toivomme ongelman korjaantuvan tämän päivän aikana.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tämän aamun oli taas poissa pelistä, mutta nyt taas toimii.
Miksi tämmöisestä ei ollut mainintaa häiriötiedotteissa. Olisi jonkunlaista toivoa antanut tässä viimeisen kolmen päivän aikana, jos olisi tiennyt onko vika omissa laitteissa vai palveluntarjoajalla. Nyt vasta kun vika alkaa olla korjattu, löysin tällaisen keskustelun. Kun netti on poikki, niin kännykällä eksyy lähinnä tutkimaan noita häiriötiedotteita. Jos vikaa kerran on, niin ei se ole suuri häpeä siitä tuolla ilmoittaa. Helpottaa monen elämää.
Miksi tämmöisestä ei ollut mainintaa häiriötiedotteissa. Olisi jonkunlaista toivoa antanut tässä viimeisen kolmen päivän aikana, jos olisi tiennyt onko vika omissa laitteissa vai palveluntarjoajalla. Nyt vasta kun vika alkaa olla korjattu, löysin tällaisen keskustelun. Kun netti on poikki, niin kännykällä eksyy lähinnä tutkimaan noita häiriötiedotteita. Jos vikaa kerran on, niin ei se ole suuri häpeä siitä tuolla ilmoittaa. Helpottaa monen elämää.
Ei sonera voi laittaa kaikkia vikojaan häiriötiedotteisiin. Antaisi realistisen kuvan palvelujen tasosta, joka siis vähentäisi asiakkaiden määrää... Nyt siis vain valehtelevat asiakkaille tyytyväisinä, haalien uusia höynäytettäviä asiakkaita, unohtaen vanhat asiakkaansa...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.