Moro,
Tilasin muutama viikko sitten teiltä Soneran 100m kaapelilaajakaistan ja ongelmana on se, että 80% ajasta netti ei toimi lainkaan ja loput ajasta se toimii erittäin huonosti. Eli silloin harvoin kun netti toimii niin se suostuu kirjautumaan esim. vain Skypeen sisään ja avaamaan joitain tiettyjä nettisivuja. Pingtest.net:ssä pakettihävikki (packet loss) on poikkeuksetta on yli 80%, joka on erittäin ärsyttävää pelattaessa tai puhuttaessa skypessä, koska pelit tökkii ja ääni pätkii.
Modeemina on laajakaistan mukana kaupanpäälliseksi saatu Cisco EPC3825. Modeemi on resetoitu ja uudelleenkäynnistetty monia kertoja tuloksetta. Modeemissa palaa kaikki valot normaalisti niin kuin pitää. Kaapeli TV:n kanavat toimivat moitteetta. Vikapalveluun soitettu 2 kertaa (aivan paska) tuloksetta. En ole testannut toisella kaapelimodeemilla, koska en omista sellaista. Tietokoneen toiminta testattu mokkulalla ja ADSL verkossa.
Sivu 1 / 1
Hei henri123,
Vieläkö yhteydessä on ollut ongelmaa?
Vieläkö yhteydessä on ollut ongelmaa?
Netti katkaisee edelleen yhteyden yllättäen ja pakettihävikki on aivan katossa. Netti toimii aina vähän aikaa joten kuten ja sitten yllättäen ilmoittaa ettei internetyhteyttä ja verkkokuvakkeeseen tulee keltainen kolmio. Yhteyden katkettua modeemin resetoiminen tai uudelleen käynnistäminen pienen huilin jälkeen ei auta. Ainut tapa yhteys saada taas hetkeksi takaisin on käynnistää modeemi uudelleen ja odottaa koko yö niin seuraavana päivänä netti yleensä toimii.
Edit: Epäilen että modeemini on jotenkin rikki tai siinä on asetukset päin seiniä, koska taloyhtiössä muilla Soneran 100M toimii ongelmitta ja itselläni ei ole kaapelikanavissa mitään häiriötä. Modeemi resetoinnin jälkeen vilkuttaa joskus kaikkia DS, US ja Online valoja loputtomiin ennen uudelleenkäynnistämistä.
Edit2: Nyt netti näyttää toistaiseksi toimivan ongelmitta ja packet loss 0%. Olen yhteydessä jos vika taas ilmenee.
Edit: Epäilen että modeemini on jotenkin rikki tai siinä on asetukset päin seiniä, koska taloyhtiössä muilla Soneran 100M toimii ongelmitta ja itselläni ei ole kaapelikanavissa mitään häiriötä. Modeemi resetoinnin jälkeen vilkuttaa joskus kaikkia DS, US ja Online valoja loputtomiin ennen uudelleenkäynnistämistä.
Edit2: Nyt netti näyttää toistaiseksi toimivan ongelmitta ja packet loss 0%. Olen yhteydessä jos vika taas ilmenee.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.