Skip to main content
Mieltäni painaa hieman kun vaihdoin tänään DNA:n kaapeli-tv kortin Soneran vastaavaan (taloyhtiömme on vaihtamassa operaattoria), ja viime viikolla ostimme uuden Humaxin HD digiboksin. DNA:n kortti ei toiminut maksullisten kanavien osalta boksissamme lainkaan ja myyjä kertoi että HD boksit tarvitsee linkittää kaapeli-tv korttiin DNA:n liikkeessä jotta maksulliset kanavat näkyy. En tehnyt tätä koska tiesin vaihtavani tällä viikolla Soneraan, eikä mieleni tehnyt juosta ristiin rastiin muutaman päivän takia. Noh, tänään sitten Soneran liikkeessä kaveri on että "häh?" kun tarjoan hänelle boksin chip ID:tä ja sanon että kyseessä on HD boksi ja tuossa on koodi linkitystä varten. Onko nyt näin, että Soneran kortti ei sitten jostain syystä tälläistä toimenpidettä vaadi vai oliko asiakaspalvelija niin sanotusti "kahveella"?
HD-kanavien linkitys menee samoilla säännöillä kaikilla kaapelitelevisio-operaattoreilla. Cable Ready HD merkinnällä olevalle digiboxille linkitys on tarpeen, jotta sillä voi katsoa mitään maksukanavia, siis vaikka HD-kanavia ei olisikaan tilattuna.

Jos linkitys on edelleen tekemättä, voit hoitaa sen Asiakaspalvelun kautta numerossa 0200 17000 (mpm/pvm).

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Just lopetin puhelun asiakaspalvelijan kanssa.

Aivan uskomatonta että myyjä Soneran kaupassa ei tiennyt tälläisestä asiasta mitään. Pitää laittaa palautetta. Tietämättömät myyjät, joskaan eivät aivan yhtä pahoja kuin tietämättömät tukihenkilöt, ovat kyllä sen sortin ajan tuhlaajia että vetää kyllä v-käyrän todella korkealle.

Kerroin siis myyjälle saman mitä laitteen myyjä sanoi, mutta silti vain sanottiin että "no pitäis sen toimia" ja boksin linkitys sivuutettiin olan kohtautuksella. Uskomatonta tuubaa.

Vastaa