Skip to main content
Hei!

Asun kerrostalossa ja
minulla on 100/10 valokuitu yhteys, ongelmana on että latausnopeus ei ole luvattua, pyörii 10-24 megan huitteilla vasteaikakin on liian iso /ping 50-74ms. Upload on ok.
Vasteaika onliian iso mm. pelien pelamiseen.

Ongelma ollaan koitettu ratkaista erilaisilla puhelinpistokkeilla, modeemin resetoinnit, tehdasasetukset. Käytän kaapelia modeemin ja koneen välillä.

Hyvä ystävä kävi mittaamassa kerrostalon palvelinhuoneen ja puhelinpistokkeen välisen häviön, häviö oli n.2%

Modeemi on ihan uusi, piuhat ja pistokkeet uusia. Modeemista virransäästötilat kytketty pois päältä.
Modeemi on Telewell TW-EAV510
Liit.nro. 346-562150


Voitteko korjata "etänä" ongelman?
Hei jonilandia

Yritin vilkaista liittymääsi mutta en löytänyt modeemia ollenkaan linjalta? Onkohan se mahdollisesti pois päältä. Voisitko laittaa modeemisi päälle niin tutkitaan miltä linja näyttää.

Kuitenkin tässä tilanteessa kun laitteesi ovat ihan uusia + kytketty lyhyellä puhelinpiuhalla kiinni puhelinrasiaan niin asiasta voisi kyllä jättää suoraan vikailmoituksen niin käydään tarvittaessa vaikka paikanpäältä tutkimassa mistä kiikastaa. Vikailmotuksen kautta ongelmaa tutkitaan kuitenkin aina aluksi etänä.
Hei!

saavuin töistä ja pistin modeemin päälle, laitoin speedtestit päälle ja näköjään nyt saan täydet nopeudet, mutta vasteaika on vieläkin liiankin turhan korkea pelamiseen. Kokeilin suomen servut ja ympäri eurooppaa, vasteaika 30 ms on liian korkea...

http://www.speedtest.net/result/2993369078.png

http://www.speedtest.net/result/2993370959.png

http://www.speedtest.net/result/2993378680.png
Hei jonilandia

Kyllähän 30ms viiveillä pelaa vallan mainiosti 😉 Kokeile kuitenkin pingiä nyt vielä uudestaan, tein liittymääsi pieniä säätöjä sen pienentämiseksi. Mikäli yhteyteen tulee nyt jotain muita ongelmia, ilmoita tänne niin käännän asetukset takaisin.
Hei!

Asia on nyt kunnossa ja yhteys toimii hyvin, vasteaikakin tippui 10-15 paikkeille.

Kiitos hyvästä ja nopeasta palvelusta. :)))

http://www.speedtest.net/result/2993503937.png
Hei

100m valokuitu on hidas voiko asialle tehda jtn koska se ei pidä oikeita nopeuksia ja pätkii...

pelaillessa 65ms ja saattaa noustakkin.
Hei Nikohal94,

Minkälaisia nopeuksia olet yhteydestä saanut? Oletko testannut yhteyttä kaapelilla vai langattomasti? Mikäli olet testannut langattomasti, niin testaa myös kaapelilla. Langattomassa verkossa voisi kokeilla myös langattoman verkon kanavan vaihtamista.

Sinulla näyttäisi olevan Viihdepalvelu liittymä. Viihdepalvelussa on jonkinverran virheenkorjausta käytössä ja tämä voi jonkinverran vaikuttaa viiveeseen. Virheenkorjausta voidaan ottaa pois, mutta tällöin Viihdepalvelun toiminta saattaa kärsiä.
nopeus vaihtelee, joskus on 40mb-60mb. langaton verkko ei ole käytössä enkä ole sitä käyttänyt, koska käytän tietokonetta pelaamiseen, tämä ei ole ollut hetkellinen vika vaan se on jatkunut jo sopimuksen alusta asti. virheenkorjauksen voi ottaa poissa koska en käytä viihdepalvelua.
Hei nikohal94

Nopeudet kuulostaa kyllä liian hitaalta liittymääsi. Modeemi kättelee verkkoon n. 95mbit nopeudella joten tulisi kyllä toimi väh. 60mbit nopeudella aina. Virheenkorjauksen poiston en usko tuohon nopeuteen hirveästi vaikuttavan mutta otin sen nyt testiksi pois päältä. Onko sinulla muita laitteita verkossa millä voisit tuota nopeutta vielä testata?

Ilmoittele miten yhteys toimii nyt tästä eteenpäin. Mikäli yhteys menee huonompaan suuntaan, suosittelen jättämään asiasta suoraan vikailmoituksen.
Moro, itsellä vähän vastaavia ongelmia. Speedtest ottaa nopeudeksi +-50mb/s, mutta yleensä käydään tämän alapuolella. Packet lossia myös esiintynyt välillä, ei onneksi nyt muutamaan päivään. Viitsisittekö katsoa myös liittymästäni asetukset läpi jos auttaisi, ja myös mielellään testaisin liittymää ilman virheenkorjausta.

Terv. Antti
Hei Antti Ristolainen

Korjaatko liittymänumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) ilman väliviivaa (-) esim. 346123456, pääsen sen jälkeen tutkimaan liittymää!
Antti- kirjoitti:
Hei Antti Ristolainen

Korjaatko liittymänumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) ilman väliviivaa (-) esim. 346123456, pääsen sen jälkeen tutkimaan liittymää!


Jees, väliviiva poistettu nyt tuolta.
Hei Antti Ristolainen

Vilkaisin liittymääsi ja modeemin vastaanottamat nopeudet ovat n.60mbit eli hieman hitaaksi jää. Onko sinulla asunnossasi useita puhelinrasioita? Voisitko kokeilla yhteyttä myös niistä mikäli niitä on käytössä. Onhan sinulla käytössäsi Intenon mukana tullut alkuperäinen lyhyt (n. 2m) puhelinkaapeli?

Voisit tarvittaessa jättää tästä myös vikailmoituksen koska nopeus liikkuu nyt palvelulupauksen rajamailla niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Virheenkorjausta en vielä liittymääsi laittanut päälle tuon linjahitauden takia. Mahdollisesti se voisi alkaa pätkimään yhteyttäsi melko paljon.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa