Morjens!
Nettiyhteys (24M) on pätkinyt jo pitempään. Vikailmoituksen jälkeen linja on testattu kahteen kertaan, joitain routavaurioita korjattu,mutta edelleen yhteys on hidas ja pätkii. Modeemeita on kaksi, Telewell 510 v3 ja Zyxel P-660, molemmissa ongelmia. Zyxelin virhelokista näkyy alla, että virheitä tulee linjalla edelleen. Nopeustesti näyttää latausnopeudeksi 0.8 M, aika huono. Mitäs tehdään?
Zyxelin adsl-lokia:
ADSL link status: up
Opmode: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 17466 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 1021 kbps
near-end FEC error fast: 2526
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 351
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 579
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 1
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
ADSL uptime :15:42, 6 secs
ADSL activetime :0 min, 13 secs
Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 6.0 dB
output power upstream: 11.3 dbm
attenuation downstream: 17.3 dB
Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 10.4 dB
output power downstream: 17.0 dbm
attenuation upstream: 9.1 dB
Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 06 8a ab cc cc cc dd dd cc cc bb aa 97
tone 32- 63: 04 46 66 67 89 9b bc bc dd cc dd ed de ec dd dc
tone 64- 95: dd dd dd d0 de dd cd dd cc dd dc cb cc cc cc cc
tone 96-127: ca cc cc cc bc cb cc cc cb cc cb cc ac bb cb ab
tone 128-159: ab bb bc bb bb ab bb ba ab ab ba ba ba 9a ba ba
tone 160-191: ba ab bb b9 b8 aa aa ab aa aa 9b ab ab a9 aa aa
tone 192-223: 9a aa a9 aa 9a 9a a8 9a aa a8 aa a9 aa 9a aa aa
tone 224-255: aa a9 a9 a9 99 8a 9a a9 9a a9 9a a9 9a 99 99 99
tone 256-287: 99 a9 89 a8 a9 99 99 99 99 99 88 99 89 89 99 9a
tone 288-319: a9 8a 98 89 99 aa 8a 99 99 89 99 9a a9 aa a9 8a
tone 320-351: a9 aa aa aa aa a9 9a 99 99 99 a9 a8 a9 9a 99 aa
tone 352-383: 99 a9 9a a9 89 99 98 98 99 89 99 aa a8 99 99 a8
tone 384-415: 8a 99 a9 99 99 9a 89 99 98 99 99 aa 98 99 89 98
tone 416-447: 99 89 99 89 98 99 98 89 88 99 99 99 99 99 99 89
tone 448-479: 98 99 89 99 99 99 99 89 89 99 99 99 98 99 89 99
tone 480-511: 89 99 98 99 99 99 89 99 89 98 89 88 89 99 84 75
near end itu identification: 26005443544e0000
far end itu identification: b5004244434da32e
attain upstream: 1133
attain downstream: 18576
ADSL activetime second: 13
ADSL total ativetime second: 13
ATURANSIRev: 0
ATUCANSIRev: 0
ATURANSIStd: 0
ATUCANSIStd: 0
Interleave Depth: 1
Adsl Standard: ADSL2 PLUS
Adsl Type: ANNEX_A
Sivu 1 / 1
Hei p53ekr
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää. Jos tuota asiaa on tutkittu kuitenkin aiemmin jo asentajan puolesta paljon ja se ei edelleenkään toimi, täytyy alkaa miettimään sitten mahdollisesti myös muita ratkaisuja.
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää. Jos tuota asiaa on tutkittu kuitenkin aiemmin jo asentajan puolesta paljon ja se ei edelleenkään toimi, täytyy alkaa miettimään sitten mahdollisesti myös muita ratkaisuja.
Nyt ois asiakasnumero päivitetty tietoihin.
Hei p53ekr,
Oletko käyttänyt yhteyttä nyt wlanilla vai verkkokaapelin kanssa ? Viimeksi asentaja oli käynyt nopeuden modeemilta testaamassa ja oli ~11Mbit nopeuden saanut mitattua?
Linjassa näkyy kyllä myös tuota katkeilua ja virheilyä yhä vaikka asentaja oli vaihtanut linjaparia. Tätä ei oltu huomattu vikailmoituksen seurannan aikana vaan ongelma näytti poistuneen korjauksen myötä. Nyt kun ongelma jatkuu tällä uudellakin linjaparilla ja kaksi modeemia olet taas testannut + minäkin saman virheilyn täällä näen, suosittelisin tekemään vielä uuden vikailmoituksen asiasta.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Oletko käyttänyt yhteyttä nyt wlanilla vai verkkokaapelin kanssa ? Viimeksi asentaja oli käynyt nopeuden modeemilta testaamassa ja oli ~11Mbit nopeuden saanut mitattua?
Linjassa näkyy kyllä myös tuota katkeilua ja virheilyä yhä vaikka asentaja oli vaihtanut linjaparia. Tätä ei oltu huomattu vikailmoituksen seurannan aikana vaan ongelma näytti poistuneen korjauksen myötä. Nyt kun ongelma jatkuu tällä uudellakin linjaparilla ja kaksi modeemia olet taas testannut + minäkin saman virheilyn täällä näen, suosittelisin tekemään vielä uuden vikailmoituksen asiasta.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Hei!
Kiitos vastauksesta. Langattomasti sitä käytetään usealla koneella, kaikissa ongelmia. Olen itse mittaillut nopeutta seka langalla että wlanissa, eikä niissä isoja eroa ole ollut. Nopeus vaihtelee alle 1 M:sta 15 M:aan, mutta yleensä nopeus on kuitenkin aina alle 10 M. Zyxel-purkki vaatii useammin bootin, mutta se on toimiessaan nopeampi. No, pitänee tehdä vielä uusi vikailmoitus...
Kiitos vastauksesta. Langattomasti sitä käytetään usealla koneella, kaikissa ongelmia. Olen itse mittaillut nopeutta seka langalla että wlanissa, eikä niissä isoja eroa ole ollut. Nopeus vaihtelee alle 1 M:sta 15 M:aan, mutta yleensä nopeus on kuitenkin aina alle 10 M. Zyxel-purkki vaatii useammin bootin, mutta se on toimiessaan nopeampi. No, pitänee tehdä vielä uusi vikailmoitus...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.