Liitymää laskutetaan 100/10 -perusteisena, mutta nopeustestit (myös Soneran oma) antavat tulokseksi tuollaista 20-30/8? Mistä voi johtua?
Modeemiin kytkettynä 1 PC (LAN, Vista), WLAN pois päältä.
http://www.speedtest.net/result/873082081.png
Sivu 1 / 1
Millaisen latausnopeuden antaa tiedoston lataus osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Millaisen latausnopeuden antaa tiedoston lataus osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
2.7-3.3Mt/s
moondogman kirjoitti: [quote="Sonera-asiantuntija":3qfibe54]Millaisen latausnopeuden antaa tiedoston lataus osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
2.7-3.3Mt/s[/quote:3qfibe54]
Ideoita?
moondogman kirjoitti: [quote="moondogman":2l5m89pn][quote="Sonera-asiantuntija":2l5m89pn]Millaisen latausnopeuden antaa tiedoston lataus osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ ?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
2.7-3.3Mt/s[/quote:2l5m89pn]
Ideoita?[/quote:2l5m89pn]
??????????????????????
Asiakastietojemme mukaan liittymäsi käyttää toimintaansa VDSL2 -tekniikka. Liittymässäsi kannattaa tehdä ainakin seuraavat tarkistukset, jos yhteys toimii normaalia hitaammin:
- Varmista, että VDSL2-modeemi on yhdistetty puhelinpistorasiaan ilman jatkojohtoa. Yhteyttä kannattaa testata myös toisella lyhyellä puhelinjohdolla.
- Jos käytössäsi on lankapuhelin tai muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita, irrota nämä laitteen puhelinlinjasta.
- Testaa yhteyttä toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneissossasi on muita puhelinpistorasioita.
- Nopeutta kannattaa testata siten, että tietokone on yhdistetty suoraan verkkokaapelilla modeemiin.
Jos nopeus ei parane kertomistasi arvoista yllä olevilla toimenpiteillä, kannattaa asian selvittämiseksi olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme. Voit olla vikapalveluun yhteydessä, joko puhelimitse tai Omien Sivujemme lomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
- Varmista, että VDSL2-modeemi on yhdistetty puhelinpistorasiaan ilman jatkojohtoa. Yhteyttä kannattaa testata myös toisella lyhyellä puhelinjohdolla.
- Jos käytössäsi on lankapuhelin tai muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita, irrota nämä laitteen puhelinlinjasta.
- Testaa yhteyttä toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneissossasi on muita puhelinpistorasioita.
- Nopeutta kannattaa testata siten, että tietokone on yhdistetty suoraan verkkokaapelilla modeemiin.
Jos nopeus ei parane kertomistasi arvoista yllä olevilla toimenpiteillä, kannattaa asian selvittämiseksi olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme. Voit olla vikapalveluun yhteydessä, joko puhelimitse tai Omien Sivujemme lomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Asiakastietojemme mukaan liittymäsi käyttää toimintaansa VDSL2 -tekniikka. Liittymässäsi kannattaa tehdä ainakin seuraavat tarkistukset, jos yhteys toimii normaalia hitaammin:
- Varmista, että VDSL2-modeemi on yhdistetty puhelinpistorasiaan ilman jatkojohtoa. Yhteyttä kannattaa testata myös toisella lyhyellä puhelinjohdolla.
- Jos käytössäsi on lankapuhelin tai muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita, irrota nämä laitteen puhelinlinjasta.
- Testaa yhteyttä toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneissossasi on muita puhelinpistorasioita.
- Nopeutta kannattaa testata siten, että tietokone on yhdistetty suoraan verkkokaapelilla modeemiin.
Jos nopeus ei parane kertomistasi arvoista yllä olevilla toimenpiteillä, kannattaa asian selvittämiseksi olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme. Voit olla vikapalveluun yhteydessä, joko puhelimitse tai Omien Sivujemme lomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran toimittama modeemi yhdistetty Soneran toimittamalla lyhyellä puhelinjohdolla. Käytössä ei muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita. Ei muita puhelinpistokkeita. Kone kytketty verkkokaapelilla suoraan modeemiin.
Aikaisemmin käytössä olleella Welhon 110-liittymällä nopeudet olivat vähintään tuplat...
Vikailmoitus tehty eilen, odottelen kuittausta.
moondogman kirjoitti:
Vikailmoitus tehty eilen, odottelen kuittausta.
Tänään tuli tekstiviesti: "Liittymänne vika on korjattu."
Mikähän oli vikana? Mitä tehtiin? Nopeustestit näyttävät edelleen samaa, alle 30Mb/s, ping nopeutunut (ennen 60-70, nyt 40-50ms). Funetista tulee 3.0-6.3Mt/s vauhdilla, eli ei muutosta.
Kuinka kauan vika on ollut olemassa? Speedtestin lokin mukaan nopeudet olleet alusta alkaen tuota samaa.
Ei kun vikapalveluun jonottamaan...
[/quote:28mccvfy]
moondogman kirjoitti: [quote="moondogman":28mccvfy]
Ei kun vikapalveluun jonottamaan...
Onpa harvinaisen ärsyttävää käydä tuon robotin kanssa pitkät dialogit, jotka johtavat epätoivottuun tulokseen.
Onneksi tajusi kiroilustani yhdistää ihmiselle
Olikin sitten aspassa fiksu kaveri, joka käski laittaa ku:28mccvfy]useamman paketin latautumaan samaan aikaan[/u:28mccvfy] tuolta Funetista.
Näitten yhteenlaskettu nopeus alkoikin sitten olla lähelle tuota "teoreettista" 10Mt/s nopeutta (100Mb/s), eli n. 8Mt/s.
Nuo Speedtestit eivät siis osaa mitata (ainakaan) näitä nyky-nopeuksisia liittymiä luotettavasti.
Eli kaikki kunnossa, kiitoksia.
Hyvä, että asia selvisi. Tämä on hyvää tietoa muillekin palstan käyttäjille, jotka haluavat mitata 100/10 Mbit/s -liittymiensä latausnopeutta. Emme olleet huomanneet neuvoa tuota useamman ison tiedoston yhtäaikaista latausta, joten asiassa oli samalla hyvää muistutusta meillekin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.