Skip to main content
Tiedustelin laajakaistan saatavuutta kaksi viikkoa sitten osoitteeseeni, alueelle johon ei ole ollut saatavissa laajakaistaa pariin vuoteen. Jälkeen olen soittanut kahdesti ja tiedustellut asian etenemistä, mutta mitään ei tapahdu, parlamentti ei ole kuulemma vielä kokoontunut. Useat naapurit 200m säteellä ovat saaneet laajakaistan takaisin, vaikka pari vuotta sitten linjat uhattiin purkaa. Masto on 200m päässä talostani ja siihen tulee valokaapeli ja sieltä lanka taloni puhelinpistorasiaan. Täysin naurettavaa on, että en saa kaistaa käyttöön vaikka yhteys on valmiina ja on ollut jo vuosikaudet.

Todella hidasta tuntuu olevan asian hoitaminen siellä Soneralla. Odotetaanko siellä, että tarjouskausi (liittyminen ilmaiseksi ja kk-maksusta etua) loppuu, vai mikä siellä mättää?

Pari vuotta sitten kaupattiin suurella huudolla 450 nettiä, johon en onneksi haksahtanut. Nyt tyrkytetään nettitikkua...totta helvetissä tikkuja löytyy jo vaikka mihin lähtöön, mutta ette kai ole tosissanne, että mokkuloiden kautta pystyy täysipainoisesti tekemään hommiansa, kun välillä on niin tukossa linjat, ettei mitään tolkkua.

Pistäkääpä nyt se parlamentti, viisasten kerho pystyyn ja asioihin vauhtia. Kaksi viikkoa on kohtuuton aika odottaa tietoa, että saako olemassa olevan yhteyden käyttöön vaiko ei.
Saatavuuden tilannetta voit edelleen tiedustella asiakaspalvelustamme jonne tieto saatavuudesta kirjataan. Samalla selviää myös, millainen nopeus osoitteeseesi on mahdollisesti saatavilla.

Tällä hetkellä emme toimita kuituyhteyttä 3G-verkon kautta emmekä ole korvanneet vanhaa puhelinverkkoa kuitutekniikalla alueilla, joista puhelinverkko on purettu tai tulla purkaamaan. Näillä alueilla saattaa edelleen olla käytössä ADSL-liittymiä jotka on kytketty vanhaan kupariverkkoon. Jos talostasi lähtee siis kaapeli alueella olevaan mastoon, on kyseessä oltava muu kuin puhelin- tai ADSL-yhteyden mahdollistava kaapeli.
Katja kirjoitti:
Saatavuuden tilannetta voit edelleen tiedustella asiakaspalvelustamme jonne tieto saatavuudesta kirjataan. Samalla selviää myös, millainen nopeus osoitteeseesi on mahdollisesti saatavilla.

Tällä hetkellä emme toimita kuituyhteyttä 3G-verkon kautta emmekä ole korvanneet vanhaa puhelinverkkoa kuitutekniikalla alueilla, joista puhelinverkko on purettu tai tulla purkaamaan. Näillä alueilla saattaa edelleen olla käytössä ADSL-liittymiä jotka on kytketty vanhaan kupariverkkoon. Jos talostasi lähtee siis kaapeli alueella olevaan mastoon, on kyseessä oltava muu kuin puhelin- tai ADSL-yhteyden mahdollistava kaapeli.


Saa sinne ottaa yhteyttä, kun ei tietoa ole siellä teidän päässä niin ei. Antakaa suora puhelinnumero sille kylänvanhimmalle, joka siellä päättää onko laajakaistaa saatavilla vai ei, kun sitä ei osata kertoa asiakaspalvelusta, vaikka viikkotolkulla on asiaa tiedusteltu.

Talosta lähtee vanha puhelinlinja, jossa on myös ollut ADSL siihen saakka, kun sonera viisaudessaan päätti korottaa hinnat pilviin ja purkaa linjat. No, linjoja ei ole purettu ja useammalla naapurilla on taas laajakaista käytössä vanhaa puhelinlinjaa pitkin.
Ei kuulu tästä asiasta edelleenkään mitään, nukutaanko siellä vai onko joululoma alkanut jo kuun alusta??
Seuraavaksi alkaa siirtyä kaikki matkapuhelinliittymät Saunalahtee, syy soneran törkeä välinpitämättömyys asiakkaita kohtaan.
Mikäli et vielä ole saanut vastausta kyselyysi, kannattaa soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30, pvm/mpm) tai tehdä ajanvaraus asian selvittämiseksi.
Suski kirjoitti:
Mikäli et vielä ole saanut vastausta kyselyysi, kannattaa soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30, pvm/mpm) tai tehdä ajanvaraus asian selvittämiseksi.


Olen soittanut tuohon numeroon jo 3-4 kertaa ja aina sama vastaus, ei tietoa, kun ei se porukka ole vielä kokoontunut, joka päättää asiasta. Ihme touhua.
Suski kirjoitti:
Mikäli et vielä ole saanut vastausta kyselyysi, kannattaa soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30, pvm/mpm) tai tehdä ajanvaraus asian selvittämiseksi.


jälleen on soitettu em numeroon, ei selvyyttä. Pitäiskö taas soittaa vai mitenkähän Suski, Tapio sun muut asiakaspalvelijat asia hoituisi? Hyviä vinkkejä odotellen. Nim. Kohta kuukauden odotellut.
Kiitos vastauksesta, 4 viikkoa siinä meni. Naapurit ympärillä 200-300m päässä ovat kaikki saaneet laajakaistan määräaikaisella tarjouksella, liittyminen ilmaiseksi ja kk-maksu edullisempi. Jostain syystä tässä meidän kohdalla siihen ei ole mahdollisuutta vaan on mentävä kalleimman mukaan 🙂 Todella eriarvioista, eikö totta? Saunalahti kutsuu.

Vastaa