Tarkistaisitteko liittymäni toimivuuden? Yhteyden nopeus on poikkeuksetta huomattavasti alhaisempi kuin minulle myyty palvelu. Sisäänpäin liikenne on parhaimmillaankin vain 1mb/s luokkaa ja myyty liittymä kymppimegainen.
Kiitoksia jo etukäteen.
Bandwidth (Up/Down) dkbps/kbps]: 2.235 / 12.000
Aina on vaikka boottaa niin tasan 12.000, on todella epäilyttävää, ihan selvästi yhteys kuristettu tuohon.
EDIT: vertailuna, olin tänne foorumille kirjoitellut ja liittänyt omasta kättelynopeudesta lukeman syyskuussa 2012):
Bandwidth (Up/Down) /kbps/kbps]: 2.695 / 23.349
Aika hassuahan se olisi, että jonkun esim. verkko-ongelman takia tulisi vain 12.000 down-kättely JOKA kerta kun boottaa. Ennen, kun oli täysi downkättely, niin se lukeman pikkasen vaihteli alle 24.000, eli muuttui varmaan melkein järjestäen jokaisella bootilla pikkasen. Ja nyt tulee aina 12.000 tasan. Kuristettu mikä kuristettu.
Mitään vastausta tiistaina jätettyyn vikailmoon ei ole tullut.. epäilen, että ei ole ollenkaan mennyt perille.. tuo soneran liittymähallintasivu kun ei näköjään muutenkaan toimi kunnolla olleenkaan (olen nyt varmaan 5 eri kertaa tehnyt emailin uudelleenlähetyksen poiston (soneran nettisivu vihreällä ilmoittaa: "Tiedot päivitetty") mutta mitään ei tapahdu, aina vaan se on päällä kun seuraavan kerran menen katsomaan asetusta (tai pääsen, soneran "muutosputki" on varmaan maailman typerin järjestelmä ikinä.. "Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty.".. esim. jos peruutat vaikka esim. jonkun kanavapaketin viikon päähän päättyväksi, "tilausputki" menee päälle siksi aikaa ja sen aikana ei voi tehdä muita toimenpiteitä!! Soneralta itseltään tämä varmistettu.. kerran juttelin aika tarkasti tästä hommasta jonkun soneralaisen kanssa)).
Liittymässäsi on kyllä täysi 24mbit kaista auki meidän puolelta mutta vilkaisin liittymääsi ja kättely on kyllä tasan 12mbit. Laitoitko tuon vikailmoituksen palvelupyyntönä omien sivujen kautta vai soititko suoraan vikapalveluun? Palvelupyynnön puolesta sinuun ollaan kyllä vielä erikseen yhteydessä vianselvitykseksi.
"Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty.".. esim. jos peruutat vaikka esim. jonkun kanavapaketin viikon päähän päättyväksi, "tilausputki" menee päälle siksi aikaa ja sen aikana ei voi tehdä muita toimenpiteitä!! Soneralta itseltään tämä varmistettu.. kerran juttelin aika tarkasti tästä hommasta jonkun soneralaisen kanssa)).
Omilta sivuilta voit tehdä tilauksia yhden kappaleen kerrallaan per tuote. Kuitenkin pystyt muokkaamaan myös muita palveluitasi esim. jos kanavapakettisi tilaus on kesken viihteessä, voit tehdä silti muutoksia esim. matkapuhelimesi paketteihin.
Näen että sinulla on juurikin mainitsemasi edelleenlähetys voimassa inet.fi osoitteestasi toiseen gmail.com osoitteeseen. Voin ottaa edelleenähetyksen pois tätä kautta jos omien sivujen kautta tuo ei tosiaan ole onnistunut niin saadaan sekin asia kuntoon! Välitin myös palautteesi sivujen toiminnasta / muutosten tekemisestä ja sen toimimattomuudesta omilla sivuilla eteenpäin!
Vilkaisin liittymääsi ja modeemi kättelee verkkoon täydet 10Mbit kuten sopimus on. Käytätkö yhteyttä langattomasti vai verkkokaapelin ylitse? Nopeustesti kannattaa tehdä tietokoneella kun se on liitetty kiinni modeemiin verkkokaapelilla osoitteesta www.speedtest.net.
Kannattaa myös kokeilla käynnistää modeemi uudestaan auttaako se vikaan edes hetkellisesti!
Antti- kirjoitti: Hei KARPPKA
Vilkaisin liittymääsi ja modeemi kättelee verkkoon täydet 10Mbit kuten sopimus on. Käytätkö yhteyttä langattomasti vai verkkokaapelin ylitse? Nopeustesti kannattaa tehdä tietokoneella kun se on liitetty kiinni modeemiin verkkokaapelilla osoitteesta http://www.speedtest.net.
Kannattaa myös kokeilla käynnistää modeemi uudestaan auttaako se vikaan edes hetkellisesti!
Terve,
Kiitoksia vastauksesta. Langallisena on testattu ja latausnopeus ei ole kertaakaan noussut juurikaan yli tuon yhden megan. Modeemia on boottailtu ja kaikki ns. perustoimenpiteet kokeiltu, mutta ei ole mitään vaikutusta havaittu. Mistäköhän kannattaisi seuraavaksi lähteä ratkaisua hakemaan?
KARPPKA kirjoitti: [quote="Antti-":1mdlvzqg]Hei KARPPKA
Vilkaisin liittymääsi ja modeemi kättelee verkkoon täydet 10Mbit kuten sopimus on. Käytätkö yhteyttä langattomasti vai verkkokaapelin ylitse? Nopeustesti kannattaa tehdä tietokoneella kun se on liitetty kiinni modeemiin verkkokaapelilla osoitteesta http://www.speedtest.net.
Kannattaa myös kokeilla käynnistää modeemi uudestaan auttaako se vikaan edes hetkellisesti!
Terve,
Kiitoksia vastauksesta. Langallisena on testattu ja latausnopeus ei ole kertaakaan noussut juurikaan yli tuon yhden megan. Modeemia on boottailtu ja kaikki ns. perustoimenpiteet kokeiltu, mutta ei ole mitään vaikutusta havaittu. Mistäköhän kannattaisi seuraavaksi lähteä ratkaisua hakemaan?[/quote:1mdlvzqg]
Onko sinulla tuo latausnopeusongelma myös päivällä, vaan pelkästään iltaisella?
Mites lähetysnopeus, onko se ok?
Antti- kirjoitti: Liittymässäsi on kyllä täysi 24mbit kaista auki meidän puolelta mutta vilkaisin liittymääsi ja kättely on kyllä tasan 12mbit.
Ai, on kyllä sitten ihme juttu.. varsinkin tuo tasan 12.000 kättelynopeus.
Antti- kirjoitti: Laitoitko tuon vikailmoituksen palvelupyyntönä omien sivujen kautta vai soititko suoraan vikapalveluun? Palvelupyynnön puolesta sinuun ollaan kyllä vielä erikseen yhteydessä vianselvitykseksi.
Omien sivujen kautta siitä "Pätkiikö yhteys? Jätä vikailmoitus" kohdasta. Oliko se tullut perille?
Antti- kirjoitti: Kuitenkin pystyt muokkaamaan myös muita palveluitasi esim. jos kanavapakettisi tilaus on kesken viihteessä, voit tehdä silti muutoksia esim. matkapuhelimesi paketteihin.
Mutta se "muutosputki"-järjestelmä ei ole kauhean järkevä yleisesti ottaen, esim. silloin kun juttelin tuosta, yritys oli laittaa poikki kaksi eri kanavapakettia jotka olisivat päättyneet eri aikaan lähitulevaisuudessa, mutta teidän väki, "muutosputken" takia, ei voinut kuin laittaa sen ensimmäisen järjestelmään sisään, ohjeeksi annettiin ottaa yhteyttä uudestaan heti sen jälkeen kun se ensimmäinen muutos "putkessa" toteutuisi. Onko järkevää? Sama juttu esim. jos vaikka haluaisin samalla hoitaa esim. "Vika- ja häiriötiedoteet matkapuhelimeesi? Muokkaa" *** asetuksia kohdalleen ja vaikka tuon emailin uudelleenlähettämisen. MIKÄ estää järjestelmää automaattisesti tekemään ne muutokset heti??? Miksi menee "muutos/tilausputki" päälle ja estää muut toimenpiteet?! Ei mitään järkeä. Aivan naurettava systeemi. Sen ymmärtäisi jos tuo koskisi vain sellaisia toimenpiteitä joita käsitellään käsin jonkun henkilön toimesta siellä! Itse kun tietojärjestelmiä (lähinnä nettiin) olen suunnitellut/toteuttanut/testannut, niin ei vain tähän päähän mahdu teidän systeemin järjettömyys. EDIT: ja sama systeemi estää esim. tilaamasta vaikka MTV Total paketin 1kk:ksi, eli samalla tekemään tilauksen ja irtisanomaan se päättyväksi kuukauden jälkeen. Jotkut teidän myyjät/asiakaspalvelijat ovat kertoneet asiakkaille, että tämä onnistuu, mutta heidän metodinsa on ilmeisesti ollut "muistilapulle merkintä & asian tekeminen järjestelmään kun pystyy", josta on seurannut, että aina ei ole irtisanomista tehtykään (onko laput hukkuneet vai mitä muuta huolimattomuutta/välinpitämättömyyttä, en tiedä)!! Onko järkevää? Kaikki on niin suttanan kankeaa että..
*** Tämä on aika hauska muutenkin, jos oikein muistan, pelkän tuon muokkaus-sivun/ikkunan/popupin avaaminen saa aikaiseksi "putken" ja sitä kautta yleisen estämisen päälle. Tosin eipä tästä fiitseristä tarvi paljon huolehtia; sehän ei ole vielä ikinä toiminut! Nytkin se varmaan vieläkin on telakalla teidän toimesta. En ole jaksanut seurata oletteko te sille vielä mitään tehneet, luotto nimittäin ihan mihin tahansa soneran palveluun on mennyt täydellisesti. Nimimerkillä, milloin menee taas tallennuksia bittitaivaaseen jonkun vian takia.
Antti- kirjoitti: Näen että sinulla on juurikin mainitsemasi edelleenlähetys voimassa inet.fi osoitteestasi toiseen gmail.com osoitteeseen. Voin ottaa edelleenähetyksen pois tätä kautta jos omien sivujen kautta tuo ei tosiaan ole onnistunut niin saadaan sekin asia kuntoon!
No kiitos. Kelpaa. Tässä olen tosiaan kohta 10 eri kertaa, kun "putki" on aina mennyt pois päältä, käynyt tuon asetuksen säätämässä.. turhaan. Täytyy kyllä taas ihmetellä, että miten teillä on putiikki pystyssä kun tuntuu, että mikään ei toimi. Esim. soneran "ajankohtaista" tjsp. newsletteriä emailiin en ole saanut sitten, aika hassu juttu nyt kun tarkastan, tasan päivälleen vuoteen! Eikä kukaan soneralta ole halunnut asiaa lähteä penkomaan vaikka täällä olen useamman kerran pyytänyt sitä tekemään. Sama ongelma kait kun en ikinä saa teiltä automaattisesti mitään tilausvahvistuksia mistään emailiin (lähettämänne suppeat txtviestit EIVÄT OLE lainmukaisia tilausvahvistuksia nähneetkään!!). Aina pitää soitella perään ja kuunnella teidän väen ihmettelyä, että "oho, kyllä sun emaili on täällä oikein, miksiköhän ei ole tullut" ja samalla laittavat väkisin tulemaan.
Nuppi kirjoitti:
Onko sinulla tuo latausnopeusongelma myös päivällä, vaan pelkästään iltaisella?
Mites lähetysnopeus, onko se ok?
Latausnopeus on tuota megan luokkaa ihan kellonajasta riippumatta. Lähetysnopeus on n. 2 mbps eli sitä, mitä kuuluukin.
Antti- kirjoitti: Liittymässäsi on kyllä täysi 24mbit kaista auki meidän puolelta mutta vilkaisin liittymääsi ja kättely on kyllä tasan 12mbit.
Nonniin, tänään oli aikaa/kiinnostusta testata enemmän. Otin käyttöön teidän toimittaman lyhyen puhelinjohdon tuon TG784:n kanssa, ei apua. Resetoin, ei auta, vain 12M kättelyä tarjoaa. Sitten oli pakko ottaa paketista uusi Inteno DG301AL ja tulos:
Bandwidth (Up/Down) akbps/kbps]: 2.202 / 22.728
Ainoa vaan, että en luota tähän Intenoon yhtään. Edellisen jonka laitoin kiinni kesti about 1½ päivää ja oli siinä vaiheessa jo niin tukossa, että tv ja netti ei tahtonut toimia ollenkaan, eikä boottauskaan auttanut mitään.. hidastelua ja pätkimistä oli mielestäni kuitenkin jo heti ekana päivänä. Tuon laatikon lähetin teille takaisin ja väkisin lähetitte uuden, jonka siis nyt laitoin kiinni.
Sinänsä olen vähän huolestunut tuosta Intenosta koska jo 2 minsan jälkeen statistiikassa oli:
FEC Errors (Up/Down): 634 / 0
Ja nyt 10 minuutin jälkeen (ei motorolaa kiinni ja netin käyttö muutenkin todella vähäistä (=thunderbird ehkä tarkisti postit serveriltä tässä ajassa)):
FEC Errors (Up/Down): 3.076 / 11
Ei oikein hyvältä näytä. TG784:n kanssa ei pahemmin ollut ikinä ongelmia. Semmoinen erikoispiirre siinä oli se, että sen piti antaa käynnistyä todella rauhassa itsekseen ilman ainakin motorolaa (jos boottasi joskus) JA antaa sen naksahtaa kerran! Muuten ei nettiyhteys toiminut ollenkaan. Nyt kun tässä on muutaman kerran tullut boottailtua/resetoitua, laite ei enää naksahda mutta netti toimii, tosin se down-kättely on vain 12.000. Joka on outoa koska laite oli aina kuitenkin G.992.5, eli Annex M-tilassa, jolloin se 24 max pitäisi onnistua, kuten vuosia onkin onnistunut.
Oletteko tehneet jotain muutoksia "linjaprofiiliin" tjsp.?? Ehkä silloin kun laitoitte tuon TG784:n 4-portin siltaavaksi joku aika sitten?? Se voi olla, että tämä ongelma TG784:n kanssa alkoi silloin. Jotenkin se sopisi kuvioon koska nuo kättelynopeudet ovat selvästi pikkasen laskeneet siitä mitä ne ennen ovat olleet:
Ennen about: 2.695 / 23.349
Ja nyt Intenolla: 2.202 / 22.728
Jätän tuon Intenon nyt kiinni mutta haluasin silti vastauksia näihin asioihin (FEC Errors, kättelynopeudet, linjaprofiilimuutokset?).
Joo, ei hyvältä näytä tämä Inteno, heti kun tätä viestiä yritin "esikatsella", ei toiminut netti hetkeen, EI EDES ladannut tuota Intenon statistiikkasivua heti vaan meni jonkun aikaa!!!!!! Ei se ole ihmekään, että porukka valittaa tästä Intenon shaibasta. 15 minsaa ja heti pätkii!!!
EDIT: Kokeilin vielä TG784:sta, ei kättele kuin 12M mutta rasitin nettiyhteyttä eri nopeustesteillä ja statistiikka näyttää 10min jälkeen:
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Eli ei oikein hyvältä näytä tuon Intenon kanssa, siinä purkissa taitaa olla pahasti jotain sisäisesti vialla.
Intenossa oli ainankin vanha ohjelmisto käytössä. Laitoimme uudemman ohjelmistoversion laitteelle. Kokeiletko yhteyttä nyt uudelleen?
Linjaporfiiliin ei ole tehty muutoksia TG784 siltauksen yhteydessä. Linjaprofiiliin ei ole tehty muutoksia kuluvan vuoden aikana.
Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, mikäli yhteydessä esiintyy edelleen ongelmaa.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti: Intenossa oli ainankin vanha ohjelmisto käytössä. Laitoimme uudemman ohjelmistoversion laitteelle. Kokeiletko yhteyttä nyt uudelleen?
Kokkeillaan joo, kiitos. Voisitko vielä vastata jotain seuraaviin asioihin:
- Ihan mielenkiinnosta, tuliko vikailmoni omilta sivuilta perille ollenkaan?
- FEC errors, miksi tulee Intenon kanssa niin hirveästi? Nyt uptime 7 tuntia ja FEC Errors (Up/Down): 118.002 / 169
- Saitko laitettua sen emailohjauksen pois päältä?
4-portin siltaushan taisi jo olla tuossa uudessa versiossa minkä laitoit sisään, joten siltä osin kiitos proaktiivisuudesta.
Sähköpostin edelleenlähetys on otettu pois päältä.
FEC virheiden osalta itse aiheuttajaa on vaikea arvioida, mutta ongelma näyttäisi liittyvän yhteyden nopeuteen.
Tilanne oli ilmeisesti se että kun käytit Thomson TG784 palvelureititintä, niin tuolloin ei virheitä tullut, mutta modeemi kätteli yhteyden vain 12 megalla. Kun Intenolla kättelyt olivat paremmat, 22 megan paikkeilla? Paremmalla nopeudella yhteydessä siis näyttäisi olevan enemmän virheitä.
Virheily ei välttämättä aina yhteydessä itsessään tunnu ellei virheilyä ole paljon. Kun yhteys virheilee paljon voi ongelma näkyä yhteyden pätkimisenä tai hidasteluna.
Mikäli yhteydessä esiintyy pätkimistä tai hidastelua, niin niistä kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Omien sivujen kautta jätetyissä vikailmoituksissa on tällä hetkellä ruuhkaa, eikä tällä hetkellä näyttänyt että sitä olisi vielä vastaanotettu. Kun ilmoitus vastaanotetaan, niin saat siitä tekstiviestillä kuittauksen tai mikäli tarvitsemme jotain lisätietoa, sinulle soitetaan.
Marko- kirjoitti: FEC virheiden osalta itse aiheuttajaa on vaikea arvioida, mutta ongelma näyttäisi liittyvän yhteyden nopeuteen.
Tilanne oli ilmeisesti se että kun käytit Thomson TG784 palvelureititintä, niin tuolloin ei virheitä tullut, mutta modeemi kätteli yhteyden vain 12 megalla. Kun Intenolla kättelyt olivat paremmat, 22 megan paikkeilla? Paremmalla nopeudella yhteydessä siis näyttäisi olevan enemmän virheitä.
784:lla, silloinkin kun oli täydet downit, ei ollut mitään FEC floodia. Tosin sillä ei nyt mitään merkitystä ole koska nuo virheet tulee upin puolelta!
Ennen 784:lla kättely oli: 2.695 / 23.349 (eli todella huiput, ihan siellä max. rajalla)
Nykyään: 2.225 / 12.000
Mihin on hävinnyt uppikaistaa? (Ja puolet downista?)
Intenolla nyt: 2.200 / 22.401
Tällä laitteella vielä huonompi uppi kuin 784:lla, eikä Inteno pääse samoihin downkättelyihin kuin 784 silloin kun se vielä toimi.
Eiköhän se ole selvää, että Inteno ei vaan futaa kunnolla.
Nyt uptime: 1pv 10h, FEC Errors (Up/Down): 602.898 / 715
Ei kyllä ihan normaalilta tunnu. SNR:t ja vaimennukset samoilla tasoilla molemmilla laitteilla, vain Inteno:lla FEC floodi upissa, sekä selvästi huonommat up/down kättelyt.
Marko- kirjoitti: Omien sivujen kautta jätetyissä vikailmoituksissa on tällä hetkellä ruuhkaa, eikä tällä hetkellä näyttänyt että sitä olisi vielä vastaanotettu. Kun ilmoitus vastaanotetaan, niin saat siitä tekstiviestillä kuittauksen tai mikäli tarvitsemme jotain lisätietoa, sinulle soitetaan.
Eli ei ole tullut edes viikossa sisään ilmoitus!?! Aika jännä juttu, että ette edes näe lähetettyjä heti! Mihin ne niinkuin kirjautuu? Tulostuuko ne suoraan paperille ja sitten jotkut lähtee käsin purkamaan paperinivaskaa? Avoin tikettijärjestelmä anybody?? Tai edes semi-avoin (jättäjät näkisivät omat)? Herregud.
Tuleekohan tuosta nyt jotain ongelmaa sitten kun kuukauden päästä joku "vastaanottaa" ilmoni? Pelkään vaan, että joku lukee/käsittää väärin ilmoituksen ja lähtee sitten turhaan jotain säätämään ja huonontamaan tästä tilanteesta.
Palvelupyynnöt tulevat järjestelmän kautta siinä järjestyksessä kuin ne on jätetty ja ruuhkan vuoksi käsittelyajat ovat normaalia pidemmät. Noiden kanssa tehdään kuitenkin töitä, jotta ruuhka saataisiin purettua. Ikävä kyllä tämä vie aikansa. Tällä hetkellä kiireellisissä asioissa kannattaakin mielummin olla puhelimitse yhteydessä. Tunnistautumisen jälkeen on tällä hetkellä mahdollista valita haluaako ilmoituksen jättää automaatille vai haluaako mielummin suoraan asiakaspalvelijalle.
Mikäli olit palvelupyynnön jättänyt noin viikko sitten, niin sen pitäisi aivan piakkoin tulla käsittelyyn. Eli ei kuukautta kuitenkaan tarvitse sen kanssa odotella.
Mikäli Intenolla up kaista on yli 2 megaa, niin tuntuisi se nopeuden puolesta olevan kohtuullisella tasolla. Modeemien väleillä on toki aina hieman eroa kättelynopeuksissa. Virheily tietenkään ei tuossa ole hyvä, mutta sen osalta asiaa pitää tosiaan selvittää.
Marko- kirjoitti: Tällä hetkellä kiireellisissä asioissa kannattaakin mielummin olla puhelimitse yhteydessä. Tunnistautumisen jälkeen on tällä hetkellä mahdollista valita haluaako ilmoituksen jättää automaatille vai haluaako mielummin suoraan asiakaspalvelijalle.
Ok, hyvä tietää, että päänsärkyä aiheuttavan robottisodan voi ohittaa. :)
Marko- kirjoitti: Virheily tietenkään ei tuossa ole hyvä, mutta sen osalta asiaa pitää tosiaan selvittää.
Hyvä juttu, kerro vain miten voin olla avuksi.
Marko- kirjoitti: Virheily tietenkään ei tuossa ole hyvä, mutta sen osalta asiaa pitää tosiaan selvittää.
Onkos mitään Rosettan kiveä löytynyt?
Pahoittelut ettei aiempiin viesteihisi oltu vastattu! Tarkoitus ei ole ollut sivuuttaa kenenkään kysymyksiä.
Vilkaisin tietojasi ja ainakaan tuota marraskuun palvelupyynnöstä ei mitään toimenpiteitä näy? Olitko sen kuitenkin aiemmin jättänyt? Jos asian puolesta ei ole oltu sinuun yhteydessä niin voisitko tehdä uuden vikailmoituksen virheilystä! Voidaan sitä kautta auttaa sinua parhaiten.
Tännepäin linja-arvot näyttävät kyllä tällä hetkellä hyvältä
Antti- kirjoitti: Tarkoitus ei ole ollut sivuuttaa kenenkään kysymyksiä.
Niin, valitettavasti se ei kyllä pidä paikkansa. Te olette useamman kerran eri asiassa totaalisesti sivuuttaneet ja unohtaneet vastata mitään asiallisiin kysymyksiin ja avunpyyntöihin vaikka olen niihin useamman kerran uudestaan (väliajoin) pyytänyt vastauksia. Voin näyttää esimerkkejä jos haluat.
Antti- kirjoitti: Vilkaisin tietojasi ja ainakaan tuota marraskuun palvelupyynnöstä ei mitään toimenpiteitä näy? Olitko sen kuitenkin aiemmin jättänyt?
Tuota noin, mikä palvelupyyntö? Täällä Marko- vastasi tällaista:
Marko- kirjoitti: Virheily tietenkään ei tuossa ole hyvä, mutta sen osalta asiaa pitää tosiaan selvittää.
Joten oletin, että asiaa sieltä sitten selvitetään. Ei tuosta voi muuta johtopäätöstä vetää.
EDIT: Jaa niin, se palvelupyyntö silloin marraskuussa taisi olla virheilmoitus edellisen modeemin, Thomsonin 784:sen rikkoutumisesta/downikaistan puolituksesta. Ei liity tähän asiaan mitenkään.. paitsi, että tämä FEC virhefloodaus tosiaan alkoi heti kun laitoin korvaavan Intenon tulille, mikään muu ei ole muuttunut, johdot samat, jne.
Antti- kirjoitti: Tännepäin linja-arvot näyttävät kyllä tällä hetkellä hyvältä
Tarkoitatko juuri sitä FEC virheilyä? Se on varmaan viestisi kirjoitushetkellä aamutuimaan ollutkin varmaan ihan ok, nimittäin minulla on ajastinpistorasia vetämässä virrat hetkeksi poikki Intenolta 6 aikaan joka aamu.
Pyysin asiantuntijaamme tarkistelemaan linjan tilannetta ja siellä ei näyttänyt tällä hetkellä olevan mitään erikoista. Tällä hetkellä yhteys näytti toimivan normaalisti. Teimme liittymäsi asetuksiin kuitenkin hieman muutoksia, niin voisit nyt testailla miten yhteys nyt toimii. Vieläkö yhteyden kanssa on jonkinlaista ongelmaa?
Marko- kirjoitti: Pyysin asiantuntijaamme tarkistelemaan linjan tilannetta ja siellä ei näyttänyt tällä hetkellä olevan mitään erikoista. Tällä hetkellä yhteys näytti toimivan normaalisti.
Eli nyt sitten tuo FEC virhefloodaus uppikaistassa onkin normaalia?
Marko- kirjoitti: Teimme liittymäsi asetuksiin kuitenkin hieman muutoksia, niin voisit nyt testailla miten yhteys nyt toimii. Vieläkö yhteyden kanssa on jonkinlaista ongelmaa?
Siis ainoa ihmettelyn ja aprikoinnin alainen "ongelma" on ollut tuo hurja määrä FEC virheitä uppikaistassa sen jälkeen kun ilmeisesti rikkoutunut Thomson TG784 oli pakko vaihtaa Intenon laitteeseen. Thomsonissa ei ikinä ollut pahemmin mitään FEC virheitä. Nyt Intenon kanssa niitä tulee n. 12000-24000 kpl:tta tunnissa! Mitään sen kummempaa en ole ihmetellyt. Ja jäinkin mielenkiinnolla odottelemaan mitä te loppujenlopuksi saatte selville asiasta kun marraskuussa vastasitte:
Virheily tietenkään ei tuossa ole hyvä, mutta sen osalta asiaa pitää tosiaan selvittää.
Mutta nyt se onkin sitten normaalia?
Testasin liittymää nyt sen jälkeen kun teitte jotain muutoksia ja tässä ennen:
Uptime: 0 days, 12:18:32
FEC Errors (Up/Down): 286.278 / 151
CRC Errors (Up/Down): 105 / 0
HEC Errors (Up/Down): 135 / 0
ja jälkeen:
Uptime: 0 days, 12:18:32
FEC Errors (Up/Down): 151.573 / 204
CRC Errors (Up/Down): 23 / 0
HEC Errors (Up/Down): 30 / 0
Molemmissa muuten arvot/liikennemäärät about samat, downin vaimennus on vähän isompi kuin ennen teidän muutosta.
Aika paljon noita virheitä tulee vieläkin; onko ne nyt sitten merkittäviä ollenkaan?
Laitan tuosta nyt vikailmoituksen eteenpäin, niin otetaan tuo ongelma vielä tarkempaan tutkintaan.
Tarkistimme yhteyttä ja viimeisellä 4-5 tunnilta FEC virheilyä näkyi nyt aika reilusti. Juuri kuvailemiesi lukemien verran.
Laitan ilmoitukseen yhteystiedoissasi näkyvän puhelinnumeron ilmoitukselle yhteystiedoksi, niin olemme tarvittaessa sinuun sitä kautta yhteydessä. Saat myös tekstiviestillä tietoa vikailmoituksen etenemisestä.
FEC virheet upista hävisi mutta downipuolelle niitä tulee pikkasen enemmän kuin ennen muutosta (nyt 15 minuutissa tulee FEC virheitä about yhtä paljon downiin kuin ennen muutosta 12 tunnissa!).
Haluaisin kuitenkin vielä painottaa, että Thomsonilla ei ollut mitään FEC-virheilyä!! Vaikka oli isommat kättelyt molemmissa upissa ja downissa. Inteno on ilmeisesti paskempi laite ja virheilee ihan omiaan. Ja tarkoitus oli vain selvittää mistä virheily johtuu kun kerran täälläkin sitä todettiin, että hyvä olisi selvittää.
Eli jouduin oman tahtoni vastaisesti vaihtamaan Intenoon, ja nyt sillä uppikaistani kuristettiin rajusti. Ei vaateri sentään.
Voisiko tämä "asiantuntija" soittaa minulle? Jos ei, niin pyydän, että peruutatte KAIKKI eilen n. 17:00 aikaan tehdyt muutokset. Kiitos ja näkemiin.
Hyvä että olit vastannut tuohon vikailmoituksen käsittelyviestiin. Toivottavasti tuohon nyt jostain ratkaisu löytyisi. Ilmoittelethan miten tuon kanssa käy.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.