Alkuun 24mbit toimi niin kuin luvattiin 12-22.Eli vähän yli 12.Nyt enää 11.Ja turha väittää,että vika on modeemissa.Kokeiltiin alussa kahta modeemia ihan varmuuden vuoksi.Ja molemmat näyttivät saman.Kuten myös nyt.Ja mittaus suoiritettu samalla speedtestillä.Modeemissa on 2+ niinkuin vaaditaan.Lupauksia lupauksia.Niitä on kuultu jo liian usein...
Sivu 1 / 2
Sait aiemmin ohjeen tehdä vikailmoitus hidastelevasta yhteydestä. Mites siinä kävi?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
´Sama tilanne edelleen.Tasatunnein poikkasee netin.Tässä oli jossain vaiheessa kaupungin työmaalla kai kaapeli poikki,josta ei tullut sinne ilmoitusta.Sen jälkeen katkeillut yhteys.Oli silloin 8h poikki yhteys.Aurian joku asentaja tädssä dsilloin kävi talossa ja sanoi,että illalla on yhteys kunnossa.
Kerroit että yhteys katkeaa tasatunnein. Alkaako yhteys jälleen toimia kun ADSL-modeemin käynnistää uudelleen?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Itse asiassa se alkaa toimia n,1-2min.Päästä itsekseen.Ja tarkistettu on,että on tosiaan poikki sen 1-2min.Palvelu numeroon on turha soittaa,koska näköjään se aika vaihtelee.Pitäisi osata soittaa juuri ennen kuin se menee poikki.Laittakaahan nyt joku helpompi homma siihen palvelu touhuun...
Jos internet-yhteys ADSL-liittymän kautta katkeaa aina tasan 1 tunnin välein, liittyy ongelma hyvin todennäköisesti IP-osoitteen uusimiseen. Jostain syystä liittymästäsi IP-osoitteen Soneran verkosta noutava verkkosovitin (modeemi, erillinen reititin tai tietokoneen verkkokortti) ei saa uusittua IP-osoitetta normaalisti. Jos näin on, modeemin ADSL/DSL-valo ei sammu tai vilkuta hitaasti katkoksen aikana, sillä ongelma ei varsinaisesti liity ADSL-yhteyteen.
Voit ilmoittaa tästä ongelmasta Vikapalveluun Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Modeemin mallin lisäksi kannattaa mainita tasan tunnin välein katkeava ja itsestään palaava internet-yhteys.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voit ilmoittaa tästä ongelmasta Vikapalveluun Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Modeemin mallin lisäksi kannattaa mainita tasan tunnin välein katkeava ja itsestään palaava internet-yhteys.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Oletkohan nyt ihan varma mitä kirjoitat.Ei se ip-osoite siitä miksikään muutu.Ellei Sonera sitten ole mennyt tekemään ns. omia muutoksia tähänkin hommaan.Ja sitäpaitsi.Koska Sonera tarkistaa Loimaan kaupungilta,että miksi netti oli poikki joskus toukokuun aikoihin.Tämän jälkeen pätkiminen alkoi.Enkä nähnyt mitään häiriötiedotetta Soneran sivulla.Joku Aurian takki oli kaverilla päällä joka sanoi silloin,että illalla alkaa toimimaan.Mahlapuiston päiväkodin työmaasta on kyse.Sattui vaan sopivasti,että ku netti katkes niin juuri kaivurilla kaivettiin.
Timperi64 kirjoitti: Oletkohan nyt ihan varma mitä kirjoitat.
Kirjoitit 22.7.2010 tässä ketjussa että yhteys katkeaa tasatunnein. Liittymässäsi ulkoisen IP-osoitteen saava verkkosovitin saa IP:n todennäköisesti käyttöön aina tasan tunnin kerrallaan (IP-osoitteen lease time). Ellei kyseinen verkkosovitin onnistu IP-osoitteen uudistamisessa eli IP-pyynnön lähettäminen tai vastaanottaminen epäonnistuu, katkeaa internet-yhteys tasaan tunnin päästä siitä kun verkkosovitin on IP-osoitteen noutanut. Tällöin ADSL-yhteys pysyy päällä, mutta data ei liiku.
Paljon tämän enempää en tämän palstan kautta pysty kommentoimaan, koska en tiedä mistä liitymästä on kyse. Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja mahdollisesti vastata tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
Yleisenä ohjeena katkovaan ADSL-yhteyteen voisi sanoa, että jos ongelma on sama toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla testattuna, kannataa liittymästä tehdä vikailmoitus.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt on asiakasnumero lisätty.Mahtaakohan tästä olla apua,jos menet katsomaan sitä silloin kun se toimii.
Juuri nyt ADSL -modeemisi on muodostanut yhteyden keskuksellemme, mutta näyttää että modeemi on voinut olla päivän aikana myös poissa linjalta. Tämän tarkemmin en pysty kuitenkaan päättelemään, mistä linjalta poissa olo voi johtua.
Liitän alle vielä muutaman ohjeen joista voi olla apua ongelman selvittämisessä:
- Jos käytössäsi on muita puhelinlinjaan liitettyjä laitteita kuiten lankapuhelin tai faksi, testaa yhteyttä niin, että nämä laitteet on irti linjasta.
- Testaa yhteyttä toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneistossassasi on useampia puhelinpistorasioita.
Mikäli ongelma ei selviä yllä olevilla tarkistuksilla ja olet jo valmiiksi testannut yhteyttä toisella modeemilla ja lyhyellä puhelinjohdolla, asiasta on hyvä olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta saadaan tarkistukeen puoleltamme. Voit jättää liittymästä vikailmoituksen 0206 90101 (mpm/pvm) numeromme lisäksi myös Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen välityksellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Liitän alle vielä muutaman ohjeen joista voi olla apua ongelman selvittämisessä:
- Jos käytössäsi on muita puhelinlinjaan liitettyjä laitteita kuiten lankapuhelin tai faksi, testaa yhteyttä niin, että nämä laitteet on irti linjasta.
- Testaa yhteyttä toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneistossassasi on useampia puhelinpistorasioita.
Mikäli ongelma ei selviä yllä olevilla tarkistuksilla ja olet jo valmiiksi testannut yhteyttä toisella modeemilla ja lyhyellä puhelinjohdolla, asiasta on hyvä olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta saadaan tarkistukeen puoleltamme. Voit jättää liittymästä vikailmoituksen 0206 90101 (mpm/pvm) numeromme lisäksi myös Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen välityksellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos määritän Ip-ositteen ynnä muut manuaalisesti.Eihän se sitten hae sitä tunnin välein?Vai hakeeko?Jos onnistuu,niin mitkä kaikki määritän manuaalisesti?
Timperi64: Kaikki Soneran kuluttajille suunnatut laajakaistaliittymät käyttävät dynaamista IP-osoitetta, jonka verkkosovitin saa istuntokohtaisesti Soneran DHCP-palvelimelta. IP-osoitetta ei saa määrittää kiinteästi, paitsi tietenkin omassa sisäverkossa.
Elleivät aiemmissa viestissä kertomasi katkokset esiinnyt täsmällisesti tunnin välein, eivät katkot johdu modeemin IP-osoitteen hakemisen ongelmista.
Onko ADSL-modeemisi ohjelmisto päivitetty?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Elleivät aiemmissa viestissä kertomasi katkokset esiinnyt täsmällisesti tunnin välein, eivät katkot johdu modeemin IP-osoitteen hakemisen ongelmista.
Onko ADSL-modeemisi ohjelmisto päivitetty?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
empä tiedä.Mulla on telewell TW-EA501 v3,jossa ohjelmistopäivitys 1.30-B009-t8.Jos se on vanha,niin mikä on uusin?
TeleWell TW-EA501 v3 (b) pakatun päivitystiedoston sisältä löytyy päiväyksellä 9.6.2010 oleva tiedosto. Olisikohan se sitten viimeisimän päivityksen päivämäärä?
Tiedosto on ladattavissa TeleWellin sivuilta ja sieltä on myös ohjeet kuinka päivitys tehdään.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tiedosto on ladattavissa TeleWellin sivuilta ja sieltä on myös ohjeet kuinka päivitys tehdään.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
komento takisin.Se olikin Telewell TW-EA 510 v3 ADSL 2+ &WLAN 54 Mbps.Siihen uusin päivitys.Jos linkin sais?Niin kokeilen sitä vielä..
Valitse TeleWellin sivuilta oikea malli ja sen jälkeen välilehti Lataukset, mistä voi ladata päivitystiedoston. Ohjeet ovat välilehdellä Ohjelmiston päivitys.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Eipä tuonut päivityskään apua.Olisiko syytä Soneran ottaa osoitteen uusiminen yhdeksän tunnin välein takaisin?Olen kyllä tietoinen,että Telewellit katkoo yhteyttä uusimisen yhteydessä.Mutta se alkoikin heti soneran aloitettua vaihtamaan osoitetta tunnin välein.Pitääpi vaan miettiä palvelun tarjoajan vaihtoa,kunhan sopimus umpeutuu tulevaisuudessa.Ja sen voin kertoa,että vikailmoitusta en tee.Ja asiakaspalveluun en soita,koska en halua puhua koneen kanssa ja sitten odottaa pari tuntia kunnes joku ihminen vastaa ja maksaa siitäkin vielä.
Ja nyt tuli yksi elin tärkeä asia mieleen.Täällä ei käynyt edes kukaan katsomassa,että toimiiko 24:n täällä niin kuin pitäisi.Pelkällä puhelin soitolla vaan luvattiin,että sonera pystyy toimittamaan kyseistä nopeutta.Olen jo ollut sen verran kauan soneran asiakas,että sonera olisi voinut toimittaa modeemin joka toimii tai edes vaivautunut tarkistamaan,että toimiiko kyseinen nopeus edes täällä niin kuin pitäisi ilman pätkimistä.
ADSL-yhteyttä ei voi voi etukäteen testata, vaan vasta sitten kun liittymän kytkentä on kokonaan valmis. ADSL-yhteyden kytkentä tehdään vasta kun asiakas on osoitteeseen liittymän tilannut. ADSL-yhteyden toimitus monia eri vaiheita sisältävä prosessi ja asentajan suorittama yhteyden fyysinen kytkentä on näistä vaiheista viimeinen.
Voit tarvittaessa jättää laajakaistan vikailmoituksen myös Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voit tarvittaessa jättää laajakaistan vikailmoituksen myös Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Eli tässä tapauksessa ostetaan sika säkissä,niin kuin tavataan sanoa.Kusetusta...
Rupeaa menemään hermot tämän laajakaistan kanssa.
Soneralle on tehty KAKSI vikailmoitusta, ensimmäinen vikailmoitus on muka korjattu.
Ja kattia kanssa, mikään asia ei ole muuttunut.
Toiseen ilmoitukseen ei edes enää viitsitty vastata...!!!!!!!
Vika on seuraavanlainen, tilattiin nopeuden nosto 8/1Mbit/s....
Soneralta ilmoitettiin että nyt on nopeus nostettu, soneran nopeustesti ilmoittaa
nopeudeksi 1.8 - 2.01 Mbits.... siis ei todellakaan ole tuo 8Mbit/s.
Laskutus kyllä toimii soneralta "24Mbit/s" nopeudella....ja varmaan vieläkin nopeammin.
Reitittimenä meillä on Telewellin TW-EA501 ( b ) kuukauden vanha, ( luulin että vanhassa modeemissa on
joku vika, mutta eipä ollutkaan )
Telewellin ohjelmisto on päivitetty ( versio 1.07a4 )
Telewellin modulointia on muutettu alvariinsa Annex A L M J kaikki on käyty läpi, ei vaikutusta
Nyt on G.DMT, protokolla on auto asennossa.
Protokollaa on muutettu, on haettu soneraltakin asetukset.
Johtoja on vaihdeltu 1m - 4m välein, ei tulosta.
Elisalle on ilmoitettu, josko heidän langoissa olisi jotain vikaa ( jakokeskus on 2,2km päässä )
joten ainakaan liian pitkistä linjoista ei pitäisi olla kysymys.
Ja puhelinlinjassa ei ole mitään muuta laitetta liitettynä, ja muut pistokkeet on kytketty pois
käytöstä ( lankapuhelin sopimus on irtisanottu, ei varmaankaan pitäisi vaikuttaa ADSL yhteyteen
millään lailla )
Telewellin linjatesti antoi erroria Near End sunnassa.
Ja ohjeissa sanottiin Jos Near End sunnassa on CRC virheitä niin vikailmoitus operaattorille.....?????
Mikä tämä Near End oikein on...?
Ja yleensäkkin soneralle ilmoituksen tekeminen on yhtä helvettiä, eihän sille robotille mitään ilmoituksia
voi jättää.
Ja asentajat eivät soita kun sitten vasta kun ne on ollut korjaavinaan jotakin.
Perxxxe...minäkin olen kohta maksavinani laskut mitä soneran tyhjistä lupauksista ja palveluksista
lähettävät.
Ja jumankekka tämän asian kanssa on tapeltu kohta jo puoli vuotta......
ETTEKÖ TE VOI KOKEILLA SIELTÄPÄIN MILLÄ NOPEUDELLA SITÄ BITTIÄ TULEE LÄPI....
Täällä nopeus ei ole asianmukainen niinkuin itse tuossa vakuutatte......
Käyttis Vista
Selain Mozilla firefox
Missä muuten voi irtisanoa puolen kymmentä soneran kännykkä liittymää, yhden ADSL sopimuksen
sis..tietoturvat yms....
Hoituuko ne yhdellä puhelinsoitolla..?
Ja osaatteko suositella LUOTETTAVAA palvelun tarjoajaa..?
Soneralle on tehty KAKSI vikailmoitusta, ensimmäinen vikailmoitus on muka korjattu.
Ja kattia kanssa, mikään asia ei ole muuttunut.
Toiseen ilmoitukseen ei edes enää viitsitty vastata...!!!!!!!
Vika on seuraavanlainen, tilattiin nopeuden nosto 8/1Mbit/s....
Soneralta ilmoitettiin että nyt on nopeus nostettu, soneran nopeustesti ilmoittaa
nopeudeksi 1.8 - 2.01 Mbits.... siis ei todellakaan ole tuo 8Mbit/s.
Laskutus kyllä toimii soneralta "24Mbit/s" nopeudella....ja varmaan vieläkin nopeammin.
Reitittimenä meillä on Telewellin TW-EA501 ( b ) kuukauden vanha, ( luulin että vanhassa modeemissa on
joku vika, mutta eipä ollutkaan )
Telewellin ohjelmisto on päivitetty ( versio 1.07a4 )
Telewellin modulointia on muutettu alvariinsa Annex A L M J kaikki on käyty läpi, ei vaikutusta
Nyt on G.DMT, protokolla on auto asennossa.
Protokollaa on muutettu, on haettu soneraltakin asetukset.
Johtoja on vaihdeltu 1m - 4m välein, ei tulosta.
Elisalle on ilmoitettu, josko heidän langoissa olisi jotain vikaa ( jakokeskus on 2,2km päässä )
joten ainakaan liian pitkistä linjoista ei pitäisi olla kysymys.
Ja puhelinlinjassa ei ole mitään muuta laitetta liitettynä, ja muut pistokkeet on kytketty pois
käytöstä ( lankapuhelin sopimus on irtisanottu, ei varmaankaan pitäisi vaikuttaa ADSL yhteyteen
millään lailla )
Telewellin linjatesti antoi erroria Near End sunnassa.
Ja ohjeissa sanottiin Jos Near End sunnassa on CRC virheitä niin vikailmoitus operaattorille.....?????
Mikä tämä Near End oikein on...?
Ja yleensäkkin soneralle ilmoituksen tekeminen on yhtä helvettiä, eihän sille robotille mitään ilmoituksia
voi jättää.
Ja asentajat eivät soita kun sitten vasta kun ne on ollut korjaavinaan jotakin.
Perxxxe...minäkin olen kohta maksavinani laskut mitä soneran tyhjistä lupauksista ja palveluksista
lähettävät.
Ja jumankekka tämän asian kanssa on tapeltu kohta jo puoli vuotta......
ETTEKÖ TE VOI KOKEILLA SIELTÄPÄIN MILLÄ NOPEUDELLA SITÄ BITTIÄ TULEE LÄPI....
Hei, Sonera adsl-palvelukuvauksessa mainitaan, että nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään kolmasosa tästä nopeudesta. Siihen peilaten on liittymäsi nopeus vielä asianmukainen.
Täällä nopeus ei ole asianmukainen niinkuin itse tuossa vakuutatte......
Käyttis Vista
Selain Mozilla firefox
Missä muuten voi irtisanoa puolen kymmentä soneran kännykkä liittymää, yhden ADSL sopimuksen
sis..tietoturvat yms....
Hoituuko ne yhdellä puhelinsoitolla..?
Ja osaatteko suositella LUOTETTAVAA palvelun tarjoajaa..?
Mulla nopeus on ok,mutta kun pätkii poikki milloin sattuu.Ja uus päivityskin on modeemissa.
Ja nythän on niin,että kuulemani mukaan telewellit pätkivät soneran laajakaistalla usein(luetaan paljon).Eihän se voi olla,että vika on jokaisessa telewellissä.Vaan jossain mitä Sonera on tehnyt laajakaistalleen.On kuulemma aika yleinen vika.
No niin, nyt on homma kunnossa.
Tuli haukuttua väärää puuta.
Ei ollut soneran vika tällä kertaa, vaan elisan piuhat olivat sekaisin.
Sori vaan tuo tunteen purkaus tuolla aiemmin.
Annoin kyllä elisallekkin palautetta, ne vaan käski ottaa yhteyttä soneraan kun ollaan heidän
asiakkaana.
Sitten heitin pallon elisalle, jospa se vika onkin teidän langoissa.
Niin tuskinpa se sonera niitä lankoja tulee virittelemään.
No tulihan sieltä sitten asentaja tutkimaan noita kytkentöjä.
Ihmetys oli suuri kun 200m:n päähän tuli 8Mbit/s yhteyttä, vaan meille ei tullut kuin tuo 2Mbit/s...
No hetken aikaa ravasi tuossa edestakaisin ja sitten se 8Mbit/s löyti tiensä meillekkin.
Vika oli joku väärinkytkentä.
Tuli haukuttua väärää puuta.
Ei ollut soneran vika tällä kertaa, vaan elisan piuhat olivat sekaisin.
Sori vaan tuo tunteen purkaus tuolla aiemmin.
Annoin kyllä elisallekkin palautetta, ne vaan käski ottaa yhteyttä soneraan kun ollaan heidän
asiakkaana.
Sitten heitin pallon elisalle, jospa se vika onkin teidän langoissa.
Niin tuskinpa se sonera niitä lankoja tulee virittelemään.
No tulihan sieltä sitten asentaja tutkimaan noita kytkentöjä.
Ihmetys oli suuri kun 200m:n päähän tuli 8Mbit/s yhteyttä, vaan meille ei tullut kuin tuo 2Mbit/s...
No hetken aikaa ravasi tuossa edestakaisin ja sitten se 8Mbit/s löyti tiensä meillekkin.
Vika oli joku väärinkytkentä.
Timperi64 kirjoitti: Ja nythän on niin,että kuulemani mukaan telewellit pätkivät soneran laajakaistalla usein(luetaan paljon).Eihän se voi olla,että vika on jokaisessa telewellissä.Vaan jossain mitä Sonera on tehnyt laajakaistalleen.On kuulemma aika yleinen vika.
Ei tuo Telewell ole hirveemmin yhteyksiä pätkinyt, vaan yhteys on ollut niin toivottoman hidas.
Nyt alkais näyttään,että toimis,mutta osoite taulukko on päin p:tä.Nyt pitäis saada ip-osite,oletusyhdyskäytävä ja DNS-palvelin joita sonera käyttää nykyään.Kiitos!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.