Skip to main content
Muutin 1.8. HOASing asuntoon, johon kuuluu vakiona Soneran laajakaista. Saimme laajakaistan käyttökuntoon jo ajat sitten.

Huoneistossamme 2x2 internetkaapelipistoketta. Eilen jostakin mystisestä syystä olohuoneessa netti ei enää toiminutkaan (toimi sielläkin siis eiliseen asti); selaimen avatessa ruutuun tulee Soneran HOASin nettiliittymän käyttöönottosivu (tällä hetkellä "liittymää vahvistetaan"), emmekä pääse siis käyttämään nettiä (vaikka yhteys toki fyysisesti toimiikin). Samaan aikaan yhteys ja netti toimivat aivan normaalisti makuuhuoneessa!

Soitin äsken asiakaspalveluunne, jossa pääsin jopa puhumaan robotille, joka ei tietenkään ymmärrä mistä tässä kysymys. Laittoi vain ongelman "asiantuntijan" käsittelyyn. No juu, asiantuntija varmaan näki, että "ahaa, nettihän toimii jo, eipä tarvitse mitään tehdä", kun ei tiedä, että _toisessa huoneessa_ ruutuun pätkähtää Soneran liittymän avaussivu... Kehoittivat minua ottamaan yhteyttä HELPSONIIN "modeemi- ja tietokoneongelmissa"! Uskomatonta! Kai minä nyt tiedän että yhteys ON OLEMASSA, tässähän minä sitä juuri käytän!

En saata uskoa, että Sonera ei viitsi enää tarjota edes oikeata IHMISTÄ puhelimeen vikatilanteessa. En kai minä sinne huvikseni soittele? Jos olisin saanut selvittää vian ihmiselle, tilanne oltaisiin toki tajuttu, eikä "asiantuntijan" eikä minun, asiakkaan, aikaa olisi haaskattu!

Jos ette vastaa pian, en vastaa teoistani, sillä olen tällä hetkellä hermoromahduksen partaallla (ihan oikeasti).

Pikaista vastausta ja älykkyysosamääräni kunnioitusta toivoen,
J.A. Matikainen
HOAS-asunnoissa jokaisen huoneen HOASnet-yhteys on oma liittymänsä. Asukas voi rekisteröidä yhden liittymän käyttöönsä ja tällöin yhteys toimii vain sen ethernet-pistokkeen kautta mistä liittymän rekisteröinti on tehty. Soluasunnoissa tämä ei tuota ongelmaa, mutta perheasunnoissa saattaa tulla aktivoitua yhteys "väärään" huoneeseen. Tämäkään ei pitäisi olla ongelma, koska jokainen HOAS-asukas voi aktivoida yhden liittymän ja ymmärtääkseni perheasunnoissa asukkaista on enemmän kuin yksi.

Viestisi perusteella olohuoneen ethernet-liittymään rekisteröity liittymä ei ole enää voimassa. Asiakaspalvelvelu voi asian tarkistaa ja tarvittaessa rekisteröidä liittymän uudelleen, joten soitto numeroon 0200 17000 (mpm/pvm). Sinulta tullaan todennäköisesti kysymään ethernet-pistokkeen numeroa, siilä se yksilöi liittymän.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vain neuvosta ja puhelinnumerosta.

Kun minulla nyt viimein on aikaa sinne soittaa, joudun jonottamaan puhelimessa kolmatta tuntia... .... ... Enpä olisi uskonut, että joudun tämänkin päivän näkemään. Ja koko ajan opiskeluni kärsivät, kun olen joko netittä tai tänään puhelimassa koko illan kunnes kenties sulkevat yhteyden kahdeksalta...?

Kuka maksaa tämänkin puhelinlaskun?

Turhautunut
No just joo!

Siis kolmen tunnin jonotuksen ja saman vastenmielisen musiikin kuuntelemisen jälkeen puhelu vaan katkaistaan?????????

SOITTOPYYNTÖ nyt Soneralle itselleen. Olen itkenyt tätä jo moneen otteeseen, en todellakaan enää odottele huvikseen puhelimessa KOLMEA TUNTIA. Kuka maksaa tuon puhelun?!

PIKAISTA VASTAUSTA KIITOS.
Hei, olet sattunut soittamaan kyllä pahaan ruuhka-aikaan. Asiakaspalvelumme vastaa ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30, toivottavasti saat soitettua uudelleen ja asiasi voidaan hoitaa. Toinen vaihtoehto on tehdä ajanvaraus, jolloin asiakaspalvelusta ollaan sinuun yhteydessä.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Tämä on jo kyllä aivan naurettavaa. Tuosta olisi ollut kiva tietää aiemmin, paitsi että kun linkkiä klikkaa, niin sivuilla lukee:

"Ensimmäinen vapaa ajankohta:
Valitettavasti vapaita aikoja ei ole"

Juupa juu.

Enkä saanut vastausta kysymykseeni: kuka maksaa tuon kolmen tunnin puhelinlaskun, joka lienee 15e hujakoilla? Soitin siis n. 15:30, olin jonossa tunnin, kunnes minut laitettiin toiseen jonoon, jossa jonotin yli kaksi tuntia (18:50 asti) aina puhelun katkeamiseen asti. Ette kai te tosissanne usko, että aion kokea vastaavan rumban uudelleen? Ja kaiken aikaa minun on kuunneltava sitä kamalaa möykkää, mikä estää kaiken järjellisen toiminnan kuten opiskelun.
Yksi vaihtoehto on palvelupyynnön lähettäminen Asiakaspalveluun, mutta puhelimessa saat asian nopeammin kuntoon.

Puhelukuluista voit halutessasi tehdä reklamaation Soneralle, osoitteena myös sille on Asiakaspalvelu.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa