Skip to main content

HOAS 'Liittymäsi on avattu'

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Heips,

juuri HOASin asuntoon muuttaneena ihmettelin, kuinka netti toimi heti suoraan ilman minkäänlaisia rekisteröitymisiä (sain HOASilta ohjeet rekisteröitymiseen ja käyttöönottoon paperilla).

Oletin, että aiemman asukkaan yhteys oli vielä silloin toiminnassa, enkä itse pystynyt siis rekisteröimään omia tunnuksia saatika seuraamaan HOASin antamia ohjeita, kun Sonera Laajakaista Extran aloitussivu ei auennutkaan ensimmäisenä.

Nyt sitten ko. yhteys lakkasi toimimasta, ja eteen aukeaa aivan erinnäköinen Sonera Laajakaista Extra -sivu kuin mitä HOASin paperissa näkyy.

Sivulla ohjeistetaan painamaan Jatka-näppäintä, joka taas johtaa latausruutuun, jossa lukee "Hetkinen, liittymätietoja tunnistetaan...". Lataus kestää ~20 sekuntia jonka jälkeen ruutuun pamahtaa "Liittymäsi on avattu ja on valmis käyttöön", tosin liittymä ei silti pelitä.

Onko uuden yhteyden avaamisen toiminnassa jonkinlaista viivettä, kun tuo aiemman asukkaan verkko vielä tänä aamuna ja päivällä toimi? Pitääkö tässä ruveta soittelemaan joihinkin asiakaspalveluihin?

Koitin rekisteröityä Soneran sivuille, mutta pankkitunnuksien laittamisen jälkeen sivu valittaa, ettei asiakastietojani löydy, eikä tämän jälkeen käyttäjänimen tai salasanan valitseminen luo uusia tunnuksia.

Kiitos ajastanne. :)

4 kommenttia

  • June 7, 2011
Liittymän aukeamisessa ei ole mitään edelliseen liittymään liittyvää viivettä, mutta jos et saa vietyä rekisteröimistä läpi / liittymää toimimaan rekisteröimissivun kautta täytyy olla yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu tekee rekisteröinnin puolestasi ja liittymä aukeaa saman päivän aikana. Rekisteröimiseen tarvitaan henkilötietojen lisäksi Hoas-asiakasnumero.

  • June 7, 2011
Veikko kirjoitti:
Liittymän aukeamisessa ei ole mitään edelliseen liittymään liittyvää viivettä, mutta jos et saa vietyä rekisteröimistä läpi / liittymää toimimaan rekisteröimissivun kautta täytyy olla yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu tekee rekisteröinnin puolestasi ja liittymä aukeaa saman päivän aikana. Rekisteröimiseen tarvitaan henkilötietojen lisäksi Hoas-asiakasnumero.


Tulin juuri töistä kotiin, ja huomasin, että verkkoyhteys yhtäkkiä pelaakin, vaikka en eilisen säheltämisen jälkeen mitään ole tehnytkään?

Oletetaan nyt sitten, että tämä on eilisen jälkeen aktivoitunut..
En ole tosin luonut mitään tunnuksia, ainakaan tietääkseni, mihinkään?

Osataanko täältä soittamatta asiakaspalveluun sanoa, voinko tehdä HOAS-kohtaiset Sonera tunnukset jollain sivulla, josta voisin sitten esimerkiksi tilata nopeamman yhteyden?

Kiitoksia etukäteen vastauksista.

  • June 7, 2011
LennartSuomalainen: Omat sivut-palveluun kirjautuminen onnistuu vain Soneralta tulleella käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sinulle rekisteröitymisen yhteydessä. Otathan siis yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Tämän jälkeen voit kirjautua Omat sivut-palveluun ja tehdä tarvittaessa muutoksia liittymällesi.

  • June 7, 2011
Anni kirjoitti:
LennartSuomalainen: Omat sivut-palveluun kirjautuminen onnistuu vain Soneralta tulleella käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sinulle rekisteröitymisen yhteydessä. Otathan siis yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Tämän jälkeen voit kirjautua Omat sivut-palveluun ja tehdä tarvittaessa muutoksia liittymällesi.

Selvä homma, soittelen heti.

Kiitokset vastauksista.