Skip to main content
Joku muukin on saattanut jakaa tämän saman ongelman täällä, mutta kysynpä nyt avuttomuuttani.

Ostin hieman äkkipikaisesti verkkokaupasta ADSL-modeemin, jossa RJ-11 kaapeli mukana. Seinässä oli ulostulo vain RJ45-kaapelille, joten ostin RJ11/45 adapterin ja noudatin soneran nettisivuilla olevia ohjeita, enkä millään saanut verkkoa seinästä modeemiini. Hoas-kerrostalooni asennettiin viime vuonna 50mbit Sonera-valokuitulaajakaista.
Vika on siis mitä ilmeisemmin modeemin yhteensopivuudessa verkkoon, muuten modeemi toimii kuten pitääkin (luo verkon ja päästää selaimen kautta asetuksiin).

Haluaisin nyt oikeastaan ratkaisun siihen miten pystyn luomaan Hoas-asunnossani toimivan langattoman verkon.

Odotan vastaustanne, jotta voin mahdollisimman nopeasti käydä palauttamassa ADSL-modeemini ja adapterin takaisin kauppaan ja hankkimaan tilalle sopivammat pelit ja vehkeet.
Eli koneesi kaapeli kiinni ja netti toimii? Voit tehdä näinkin ADSL modeemillasi: Poista käytöstä DHCP modeemin hallintapaneelista ja kytke seinästä RJ45 ETHERNET kaapeli seinästä modeemisi LAN portteihin 1 - 5. Tämä on ns siltaava WLAN tukiasema.
olkitu kirjoitti:
Eli koneesi kaapeli kiinni ja netti toimii? Voit tehdä näinkin ADSL modeemillasi: Poista käytöstä DHCP modeemin hallintapaneelista ja kytke seinästä RJ45 ETHERNET kaapeli seinästä modeemisi LAN portteihin 1 - 5. Tämä on ns siltaava WLAN tukiasema.


Noudatin neuvoasi, mutta en saanut nettiä valitettavasti toimimaan. Saattaa olla, että olen säätänyt modeemin asetuksia päin helvettiä, tämä voi olla osasyynä netin toimimattomuuteen. Resetoin pöntön ja nyt tämä ei enää päästä minua kirjautumaan edes asetuksiin.

Onko nyt siis järkevintä palauttaa laite ja hankkia tilalle WAN-porttinen modeemi?

Kone toimii siis suoraan seinään kytkettynä, mutta modeemi ei jostain syystä polta edes DSL valoa, kun siirrän saman piuhan koneesta modeemiin.
Kyllä kannattaa hankkia

Vastaa