Skip to main content
Eli rekisteröin hoasnetin olohuoneen verkkorasiasta ja toimii virheettömästi, mutta makuuhuoneen rasiasta kun yrittää nettiin, niin tulee soneran rekisteröintisivu esiin. Olohuoneen rasiasta rekisteröityessä osoitteen perään tuli .1 eli esimerkkikatu 3 A 16.1, kun taas makuuhuoneesta tulee .3 eli esimerkkikatu 3 A 16.3. Mistä apua ja mitä täytyy tehdä?
Yksi HOASnet-liittymä toimii vain yhdestä pistokkeesta. Toisin sanoen jokainen data-pistoke HOASnet-verkossa on oma liittymänsä. Jos asunnossa on useampi kuin yksi HOAS-asukas, voi toinen asukas avata toisen liittymän itselleen.

Toinen vaihtoehto on jakaa olohuoneen pistokkeesta toimiva yhteys esimerkiksi WLAN-reitittimellä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!

Vähän aiheeseen liittyen, meillä HOAS-asunnossa saimme vain yhteen huoneeseen netin toimimaan. Ihan normaalisti hoitui aloitussivun kautta aktivoimalla verkkopankkitunnuksilla.

Kuitenkin kahdella muulla asukkaalla aktivoidessa nettiä, homma kaatuu verkkopankkiaktivoinnin jälkeen. Meitä ei ilmeisesti tunnisteta laajakaistaliittymän asiakkaiksi, mutta outoa on, että kuitenkin yksi asiakas tunnistetaan. Miten tässä tulisi toimia?
Jekinnar: Asiasta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, numeroon 0200 17000 (mpm/pvm), jossa rekisteröinti voidaan tehdä manuaalisesti.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa