Skip to main content

Hotmail sähköposti tökkii

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Vaihtui elisasta soneraan laajakaistaliittymä - samalla tietoturva muuttui f-secureen. Sen jälkeen hotmailin sähköposti on tökkinyt: avaa 1. postin ok mutta seuraaviin siirtymiset kestää 1-4 min samoinkuin viestien poistamiset, liitetiedostojen avaamiset kestääää... pitääkö sähköpostiasetuksia muuttaa vai mistä apua??

5 kommenttia

  • January 14, 2010
Kannattaa ottaa Sonera Tietoturvan deepguard-ominaisuus pois päältä. Se hidastaa huomattavasti tietokoneen toimintaa. Jos deepguardin poistaminen käytöstä ei auta ongelmaan, kannattaa testata, että toimiiko yhteys muutoin normaalisti (esim. aukeavatko muut sivut nopeasti, saatko ladattua hyvillä latausnopeuksilla tiedostoja jne..).

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 20, 2010
hei,
eipä auttanut deepguardin pois otto... samat ongelmat jatkuvat- elisan puolen sähköpostissa ei ko. ongelmaa ole mutta hotmail tökkii edelleen - viestit avautuvat edelleen minuuttien viiveellä..jos silloinkaan.

  • January 21, 2010
Jatkuuko ongelma Hotmailin kanssa jos poistat väliaikaisesti Sonera Tietoturvan kokonaan pois käytöstä?
(Valinta Poista käytöstä ja salli kaikki verkkoliikenne. Löytyy valikosta joka aukeaa F-Securen logoa klikkaamalla hiiren kakkospainikkeella).

Kun testaat tätä, varmista että Windowsin oma palomuuri on käytössä, ettei kone ole verkossa kokonaan suojaamattomana.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 4, 2010
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Jatkuuko ongelma Hotmailin kanssa jos poistat väliaikaisesti Sonera Tietoturvan kokonaan pois käytöstä?
(Valinta Poista käytöstä ja salli kaikki verkkoliikenne. Löytyy valikosta joka aukeaa F-Securen logoa klikkaamalla hiiren kakkospainikkeella).

Kun testaat tätä, varmista että Windowsin oma palomuuri on käytössä, ettei kone ole verkossa kokonaan suojaamattomana.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu



moi,
ei auta hotmailin nopeuteen tietoturvan poistaminen...eikä deepguardin poistokaan... tökkii vaan koko ajan - sama vaiva jatkuuuuu... normiaikataulu on että 7 sähköpostiin, joissa kahdessa on liitetiedosto menee 25 minuuttia lukemiseen..aika hidasta puuhaa. elisan sähköpostin kanssa ei mitään ongelmaa.

  • February 5, 2010
Seuraavaksi kannattaa tarkistaa, ettei käytössä ole proxya eli välityspalvelinta. Linkki selainkohtaisiin ohjeisiin tällä sivulla.

Itse käytän Hotmailia päivittäin Soneran ADSL-yhteyden kautta ja hyvin toimii. Ei ole myöskään kuullut että muilla käyttäjillä olisi ongelmaa Hotmailin kanssa Soneran yhteydellä, joten mikään ei viittaa että olisi hitautta Soneran verkon ja Hotmailin välillä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu