Otsikon merkkinen läppäri hankittu Soneralta n. 4 vuotta sitten. Käyttöjärjestelmänä siinä on win 7. Koneen takuuaikana siihen vaihdettiin Soneran toimesta (?) kovalevy ja nyt tuli uutena asiana esille, että haluaisimme luoda koneelle palautuslevyt, mutta koneesta ei löydy levyjen tekoon recovery manager ohjelmaa tmv. Mikä neuvoksi ?
- voiko huolto toimittaa nämä levyt, koska koneelle ei ole tehty mitään toimenpiteitä huollon jälkeen.
(eli takuuaikana tehty huolto > kovalevy vaihdettu / palautuslevyt puuttuvat / niiden tekemiseen tarvittava ohjelma "hävinnyt" )
Sivu 1 / 1
Hei hesekiel!
Kiitos viestistäsi. Pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä laitevalmistaja HP:n tuen numeroon 0203 64329, josta saat asiantuntevimman vastauksen. Ennen soittamista tarkista laitteesi sarjanumero, jota saatetaan tarvita asian selvittämiseksi.
Kiitos viestistäsi. Pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä laitevalmistaja HP:n tuen numeroon 0203 64329, josta saat asiantuntevimman vastauksen. Ennen soittamista tarkista laitteesi sarjanumero, jota saatetaan tarvita asian selvittämiseksi.
Kiitos nopeasta vastauksesta !
Voisitteko ystävällisesti antaa HP:n sähköpostiosoitteen asian hoitamiseksi ? Sähköpostilla tällaisen "kiireettömän" asian hoitaminen sujuisi joustavammin. Netistä sitä en ihmeekseni löydä !
taustaa: olemme molemmat seniori-ikäisiä ja toinen meistä luulee olevansa "guru" (hesekiel), kun on jo kahteen HP koneeseen vaihtanut käyttikseksi Linux Ubuntun, pimahtaneen Vistan tilalle, josta on palautuslevyt olleet tekemättä ! - Molemmat kavereitteni koneita, kuten tämäkin....
pls. muutama minuutti senioreiden auttamiseen !
terveisin ja hyvää työpäivää !
hesekiel 69v.
terveiset myös eikalta, joka lienee jo 85 v. ! (tässä keskustellaan eikan koneesta)
Voisitteko ystävällisesti antaa HP:n sähköpostiosoitteen asian hoitamiseksi ? Sähköpostilla tällaisen "kiireettömän" asian hoitaminen sujuisi joustavammin. Netistä sitä en ihmeekseni löydä !
taustaa: olemme molemmat seniori-ikäisiä ja toinen meistä luulee olevansa "guru" (hesekiel), kun on jo kahteen HP koneeseen vaihtanut käyttikseksi Linux Ubuntun, pimahtaneen Vistan tilalle, josta on palautuslevyt olleet tekemättä ! - Molemmat kavereitteni koneita, kuten tämäkin....
pls. muutama minuutti senioreiden auttamiseen !
terveisin ja hyvää työpäivää !
hesekiel 69v.
terveiset myös eikalta, joka lienee jo 85 v. ! (tässä keskustellaan eikan koneesta)
Hei hesekiel!
En kyllä minäkään löytänyt HP:n nettisivuilta sähköpostiosoitetta HP:n tekniseen tukeen. Sonerallakaan ei sitä ole tiedossa, joten voisiko olla, että yhteydenotto tapahtuu nykyään vain puhelimitse tai netissä olevan lomakkeen kautta?
Yksi yhteyslomake tekniseen tukeen löytyi osoitteessa:
http://h22207.www2.hp.com/fi-fi/contact-hp
En kyllä minäkään löytänyt HP:n nettisivuilta sähköpostiosoitetta HP:n tekniseen tukeen. Sonerallakaan ei sitä ole tiedossa, joten voisiko olla, että yhteydenotto tapahtuu nykyään vain puhelimitse tai netissä olevan lomakkeen kautta?
Yksi yhteyslomake tekniseen tukeen löytyi osoitteessa:
http://h22207.www2.hp.com/fi-fi/contact-hp
Onko tässä apua? http://superuser.com/questions/192772/how-do-i-create-recovery-discs-on-a-compaq-615
Kiitos "olkitu", oli tuosta linkistä ainakin se apu, että on kiva nähdä, että emme paini yksin ongelman kanssa.
lainaus linkistäsi:
"If it is completely gone, I would recommend doing a disk image backup with something like Acronis, Macrium Reflect, Norton Ghost, or CloneZilla.
share|improve this answer
answered Sep 29 '10 at 5:03
James T
6,05621525"
Näyttää vahvasti siltä että juuri noin siinä on käynyt: it is completely gone
Lähetin HP:lle asiakaspalutteena* tämän nettisivun osoitteen ja lyhyen yhteenvedon. Odotan siis vastausta ja apua laitteen valmistajalta. Toistan itseäni: heidän takuuaikana vaihtama kovalevy, josta ei kotikonstein saa tehtyä palautuslevyjä. - Tietysti voin olla väärässäkin ?
* harmi ettei HP laita sähköpostiosoitteitaan näytille, moni asia hoituisi takuulla vaivattomammin.
lainaus linkistäsi:
"If it is completely gone, I would recommend doing a disk image backup with something like Acronis, Macrium Reflect, Norton Ghost, or CloneZilla.
share|improve this answer
answered Sep 29 '10 at 5:03
James T
6,05621525"
Näyttää vahvasti siltä että juuri noin siinä on käynyt: it is completely gone
Lähetin HP:lle asiakaspalutteena* tämän nettisivun osoitteen ja lyhyen yhteenvedon. Odotan siis vastausta ja apua laitteen valmistajalta. Toistan itseäni: heidän takuuaikana vaihtama kovalevy, josta ei kotikonstein saa tehtyä palautuslevyjä. - Tietysti voin olla väärässäkin ?
* harmi ettei HP laita sähköpostiosoitteitaan näytille, moni asia hoituisi takuulla vaivattomammin.
Onko sinulla ongelma koneesi kanssa vai miksi tahdot luoda palautuslevyt? Haluatko käyttöjärjestelmän palautettavaksi? Vai kunnon varmuuskopioin?
Käyttöjärjestelmäsi voi lataa verkosta ja aktivoida tietokoneesi pohjassa olevalla product key:llä. Ajurit voit lataa valmistajan tuki sivulta.
Windows 7 palautuksesta: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/what-are-system-recovery-options#what-are-system-recovery-options=windows-7
Windows 7 korjauslevystä: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/create-a-system-repair-disc
Käyttöjärjestelmäsi voi lataa verkosta ja aktivoida tietokoneesi pohjassa olevalla product key:llä. Ajurit voit lataa valmistajan tuki sivulta.
Windows 7 palautuksesta: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/what-are-system-recovery-options#what-are-system-recovery-options=windows-7
Windows 7 korjauslevystä: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/create-a-system-repair-disc
Jos joku sattuu painimaan saman ongelman kanssa, niin tässä väliaikatietoja:
Soitin tänään HP:n teknisen tuen puhelimeen josta piti saada suomenkielistä tukea (olen suomenkielinen suomalainen)
Puhelin meni Ruotsiin jossa herra Anders selitti englanniksi että pitää yrittää katsoa HP:n täkäläisiltä internetsivuilta heidän sähköpostiosoitteensa jos haluaa esittää jotain kirjallisesti jne jne jne.
Numeron sain FIX- FORUM nimisestä firmasta jossa kone on ollut takuuaikana huollossa. Samalla selvisi ettei kovalevyä taida olla vaihdettu, mutta sehän ei ole tässä ollenkaan merkittävä tieto.
Toistan taas itseäni: kunnossa olevaan koneeseen halutaan tehdä käyttöjärjestelmän palautuslevyt !
Koneen myykää, Sonera, ei näytä kiinnostavan miten heidän asikkaansa pärjäävät koneiden kanssa sen jälkeen kun rahat on saatu.
HP:n tuki josta huollon käsityksen mukaan levyt pitäisi saada ilmaiseksi on taas "missälie huitsinnevadassa" eikä osaa puhua suomea. HP:n toimisto on Espoossa. Pitääkö sinne tilata aika, pääseekö siellä suomalainen suomea puhuva ihminen asioimaan ? Vain maksullisia numeroita löytyy yhteydenottoon, ja kaiken huipuksi eivät puhu suomea ?
Aika erikoista !
Tietääkö joku lukija miten tässä pitäisi edetä ?
MIkä neuvoksi ?
Yritän nyt pumpata tietoa HP:n keskustelusivuilla, näyttää aivan toivottomalta ! Vähän pistää miettimään mistä kannattaa tietokone ostaa ja minkä merkkinen. HP ? tuskin. Sonera ? koitas arvata !
ps. muistutan edelleen että tässä kaksi seniori- ikäsitä miestä yrittää selvittää asioita. Mielenkiinnolla odotan jospa HP:n tuki siirtyisikin koneiden valmistajamaihin = Kiinaan. Hyvin joutaisi sinne.
Soitin tänään HP:n teknisen tuen puhelimeen josta piti saada suomenkielistä tukea (olen suomenkielinen suomalainen)
Puhelin meni Ruotsiin jossa herra Anders selitti englanniksi että pitää yrittää katsoa HP:n täkäläisiltä internetsivuilta heidän sähköpostiosoitteensa jos haluaa esittää jotain kirjallisesti jne jne jne.
Numeron sain FIX- FORUM nimisestä firmasta jossa kone on ollut takuuaikana huollossa. Samalla selvisi ettei kovalevyä taida olla vaihdettu, mutta sehän ei ole tässä ollenkaan merkittävä tieto.
Toistan taas itseäni: kunnossa olevaan koneeseen halutaan tehdä käyttöjärjestelmän palautuslevyt !
Koneen myykää, Sonera, ei näytä kiinnostavan miten heidän asikkaansa pärjäävät koneiden kanssa sen jälkeen kun rahat on saatu.
HP:n tuki josta huollon käsityksen mukaan levyt pitäisi saada ilmaiseksi on taas "missälie huitsinnevadassa" eikä osaa puhua suomea. HP:n toimisto on Espoossa. Pitääkö sinne tilata aika, pääseekö siellä suomalainen suomea puhuva ihminen asioimaan ? Vain maksullisia numeroita löytyy yhteydenottoon, ja kaiken huipuksi eivät puhu suomea ?
Aika erikoista !
Tietääkö joku lukija miten tässä pitäisi edetä ?
MIkä neuvoksi ?
Yritän nyt pumpata tietoa HP:n keskustelusivuilla, näyttää aivan toivottomalta ! Vähän pistää miettimään mistä kannattaa tietokone ostaa ja minkä merkkinen. HP ? tuskin. Sonera ? koitas arvata !
ps. muistutan edelleen että tässä kaksi seniori- ikäsitä miestä yrittää selvittää asioita. Mielenkiinnolla odotan jospa HP:n tuki siirtyisikin koneiden valmistajamaihin = Kiinaan. Hyvin joutaisi sinne.
HP:n Forum sivusto ainakin toimii ja vastaukset tulee salamavauhtia. Suunnilleen sama vastaus kuin Soneralta ja huollosta. Asia siis hoitunee, ensi viikolla lisää !
http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Note ... 46#M108386
Forum sivuilla oli aiheeseen liittyvänä mielenkiintoinen kirjoitus:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-R ... -p/2954293
tietääkö kukaan onko tämä toimiva ja tuleeko kylkiäisenä jotain viruksia tai muita peikkoja ?
Monet laitevalmistajat ovat ottaneet seniorikansalaisia palvelemaan oman tukihenkilön, joka puhuu suomea ja osaa neuvoa muitakin kuin nörttejä. Tällainen olisi hyvä olla myös HP:lla, ja jos uskaltavat niin voisivat antaa tämän henkilön sähköpostiosoitteenkin. Mehän näiden diggadaggamiesten palkat maksetaan ? - Voin olla tietysti väärässäkin.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Note ... 46#M108386
Forum sivuilla oli aiheeseen liittyvänä mielenkiintoinen kirjoitus:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-R ... -p/2954293
tietääkö kukaan onko tämä toimiva ja tuleeko kylkiäisenä jotain viruksia tai muita peikkoja ?
Monet laitevalmistajat ovat ottaneet seniorikansalaisia palvelemaan oman tukihenkilön, joka puhuu suomea ja osaa neuvoa muitakin kuin nörttejä. Tällainen olisi hyvä olla myös HP:lla, ja jos uskaltavat niin voisivat antaa tämän henkilön sähköpostiosoitteenkin. Mehän näiden diggadaggamiesten palkat maksetaan ? - Voin olla tietysti väärässäkin.
Puhtaita Windows imageja kyllä saa verkosta, kunhan hieman kattoo mistä latailee niitä.
Täälä sivulla on ihan luetettavat linkit: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/where-can-i-download-windows-7-iso-i-have-a/7d964b05-2be9-4800-bc7f-3ca30356fc3d
Eli lataat imagen ja asennat siitä. Tästä linkistä kuvallinen ohje asentamiseen https://makee72.pp.fi/win7asennus.html
Täälä sivulla on ihan luetettavat linkit: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/where-can-i-download-windows-7-iso-i-have-a/7d964b05-2be9-4800-bc7f-3ca30356fc3d
Eli lataat imagen ja asennat siitä. Tästä linkistä kuvallinen ohje asentamiseen https://makee72.pp.fi/win7asennus.html
Kiitos "olkitu" neuvosi ovat olleet hyviä ja toimimme niiden mukaan. :)
Kiitos myös Soneran tuelle ja FIX- FORUM huoltofirmalle, varmasti olette parhaanne yrittäneet.
HP saa pelkkiä risuja: laittakaa ihmeessä sähköostiosoite missä voi hoitaa ostamansa koneeseen liittyviä kysymyksiä... vaikka vain takuuaikana. Ikinä en osta HP konetta jos ei tämä surkeus korjaannu !
Kiitos myös Soneran tuelle ja FIX- FORUM huoltofirmalle, varmasti olette parhaanne yrittäneet.
HP saa pelkkiä risuja: laittakaa ihmeessä sähköostiosoite missä voi hoitaa ostamansa koneeseen liittyviä kysymyksiä... vaikka vain takuuaikana. Ikinä en osta HP konetta jos ei tämä surkeus korjaannu !
Nykyisin tuki on aika heikko, mm HP:lla... Sen omat tukisivut on niin oudot... Jos tulee ongelmia tietokoneen kanssa, suosittelen asentamaan puhtaan Windowssin asennuksen. Suosittelen hankkimaan USB-tikulle tai muulle tallennusvälineelle tietokoneesi yhteensopivat ajurit.
KIITOS !
HP ansaitsee kyllä nyt aivan täydet pisteet ! Asiakaspalvelunne onkin tehokasta, nopeaa ja ystävällistä ! Saimme käyttöjärjestelmän palautuslevyt eilen DHL:n lähetin tuomana suoraan kotiimme !
Kiitos myös kaikille muille auttajille ! Fix- Forum huoltofirman luokittelen myös parhaimpaan mahdolliseen luokkaan asiakaspalvelussaan ja suhtautumisessaan seniorikansalaisten avunpyyntöön !
Jokaisen työelämässä ahertavan on hyvä muistaa, kuka heidän palkkansa lopullisesti maksaa: se on tuotteen ostaja, käyttäjä ! Siitähän ne työpaikat tulevat ja leipä jokaisen pöytään.
ps. kaikki maksulliset asiakaspalvelunumerot pitäisi kieltää jollain EU:n direktiivillä. Hyvän tuotteen minä tunnistan siitä, että valmistaja antaa sähköpostiosoitteensa tukeen ja ilmaiset puhelut, jos joutuu selvittelemään hankkimansa tuotteen ongelmia.
Tästä on hyvä jatkaa....
HP ansaitsee kyllä nyt aivan täydet pisteet ! Asiakaspalvelunne onkin tehokasta, nopeaa ja ystävällistä ! Saimme käyttöjärjestelmän palautuslevyt eilen DHL:n lähetin tuomana suoraan kotiimme !
Kiitos myös kaikille muille auttajille ! Fix- Forum huoltofirman luokittelen myös parhaimpaan mahdolliseen luokkaan asiakaspalvelussaan ja suhtautumisessaan seniorikansalaisten avunpyyntöön !
Jokaisen työelämässä ahertavan on hyvä muistaa, kuka heidän palkkansa lopullisesti maksaa: se on tuotteen ostaja, käyttäjä ! Siitähän ne työpaikat tulevat ja leipä jokaisen pöytään.
ps. kaikki maksulliset asiakaspalvelunumerot pitäisi kieltää jollain EU:n direktiivillä. Hyvän tuotteen minä tunnistan siitä, että valmistaja antaa sähköpostiosoitteensa tukeen ja ilmaiset puhelut, jos joutuu selvittelemään hankkimansa tuotteen ongelmia.
Tästä on hyvä jatkaa....
... jatkan vielä aiheesta: Miten tämä on hoidettu mac tietokoneissa ? Voiko niissä todellakin ladata käyttöjärjestelmä suoraan internetistä ? Miksi ihmeessä tätä ei käytetä windows ohjelmien yhteydessä ?
http://support.apple.com/kb/ht4718?viewlocale=fi_FI
Onko windows* yleesä tarpeellinen ? Linux olisi aivan ilmainen käyttöjärjestelmä.
Voin tietysti olla väärässäkin.
http://support.apple.com/kb/ht4718?viewlocale=fi_FI
Onko windows* yleesä tarpeellinen ? Linux olisi aivan ilmainen käyttöjärjestelmä.
Voin tietysti olla väärässäkin.
hesekiel kirjoitti: ... jatkan vielä aiheesta: Miten tämä on hoidettu mac tietokoneissa ? Voiko niissä todellakin ladata käyttöjärjestelmä suoraan internetistä ? Miksi ihmeessä tätä ei käytetä windows ohjelmien yhteydessä ?
http://support.apple.com/kb/ht4718?viewlocale=fi_FI
Onko windows* yleesä tarpeellinen ? Linux olisi aivan ilmainen käyttöjärjestelmä.
Voin tietysti olla väärässäkin.
Ei Windows ole tietenkään tarpeellinen, riippuu mitä tekee tietokoneella. Jotkut ohjelmat eivät toimi muulla kuin Windowssissa, mutta yleensä korvaava ohjelma löytyy.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.