Skip to main content

Huawei E1552 PÄIVITYS

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 33 katselukertaa

Olen yrittänyt useita kertoja ladata tikun päivityksiä teidän sivuilta mutta joka kerta lataus keskeytyy. Mistä tämä johtuu ?
Yksityis asiakkaille löytyy päivitys ohje mutta ei itse päivitys tiedostoa. Yritys puolelta löytyy myös päivitys tiedostoa mutta lataus keskeytyy !!

13 kommenttia

  • October 16, 2009
Huawei E1552 päivitystiedosto on ladattavissa tältä sivulta. Kiinteän verkon yhteydellä tiedosto latautui loppuun asti eli asia palvelimen puolella kunnossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 8, 2010
Moi,
seuraavia Huawei E1552 perustietoja ei ollut toimituspakkauksessa/en löytänyt keskustelupalstoilta:

1) Mitä hyötyä on päivittää uudempi ohjelmaversio (nyk. versio Mobile Parnerin mukaan on 11.608.12.00.00)?
2) Tikussa on 2 viikon "tyytyväisyystakuu" saako 1) kohdan ohjelman silti päivittää tänä aikana?
3) Mobile Parner: WCDMA Telia, montako tolppaa on maksimi kenttä 3G:ssä?
4) Mobile Parner: WCDMA Telia, kenttä vaihtelee 0-3 tolppaa vaikka en liikuta tikkua, miksi onko se normaalia?
5) Mobile Parner/Vianmääritys/Verkon tila/RSSI arvo: kumpi arvo on parempi -97dBm vai -101dBm, jota data siirtyisi mahdollisimman nopeasti? Mikä olisi hyvä arvo?
-Kiitos vastaajille jo etukäteen!

  • January 12, 2010
Listaamiasi asioita voit kysyä matkapuhelinpuolen Vikapalvelusta numerossa 0206 90101 ja valinta 1. Keskustele ja kysy - forumilla ei ainakaan toistaiseksi ole asiantuntijaa mobiililiittymien puolelta vastaamassa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 14, 2010
No ei tullut mieleenkään ensimmäisenä soittaa Vikapalveluun kun laitehan toimii ihan hyvin!!! Puute oli vain ohjeista, jolla voisi kuka tahansa käyttäjä optimoida oman tikkunsa toiminnan kotiosoitteessa. Se vähentäisi myös ruuhkaa ja "turhia" kyselyitä puhelinlinjoillanne. Eikös tälle foorumille olisi hyvä saada edes jonkinlainen Soneran Mobiiliasiantuntija, eihän nuo mun kysymykset edes ole kovin vaikeita?!

  • January 18, 2010
Mobiiliasiantuntijan saaminen palstalle olisi kieltämättä tervetullut lisä, koska todella moni viestiketju Liikkuvaa laajakaistaa kuitenkin käsittelee. Asiasta on kyllä laitettu palautetta palstan kehitysporukalle jo aikaa sitten, mutta tällä hetkellä emme tiedä, milloin tämä tulisi tapahtumaan.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • January 27, 2010
Onko muuten muut huomannu, että silloin ku Sami, Tapio ja muut soneran nettisurffaajat osaa vastata jotain, on nimen perässä hienosti komeilemassa titteli Sonera-asiantuntija. Jos taas kavereilta kysyy jotain mihin Sonera-asiantuntijan pitäisi pystyä vastaamaan, mutta heille jaettu kolmen sivun Sonera-aapinen ei anna vastausta, niin tittelinä onkin Soneran asiakaspalvelu ja vastaus on aina sama, "Soita vikapalveluun ja jos haluat puhua siellä jonkun ihmisen kanssa aiheesta niin varaudu kolmen tunnin jonotukseen."

Ilmeisesti tuokin on Soneran johdolta tullut käsky, että ilmaisia neuvoja ei saa antaa, koska siitä puhelusta tulee hyvät rahat. Eli myydään paskaa, että saadaan ihmiset maksamaan puhelintuesta!!! Menee niin hermot..

  • January 28, 2010
Majuri kirjoitti:
Onko muuten muut huomannu, että silloin ku Sami, Tapio ja muut soneran nettisurffaajat osaa vastata jotain, on nimen perässä hienosti komeilemassa titteli Sonera-asiantuntija. Jos taas kavereilta kysyy jotain mihin Sonera-asiantuntijan pitäisi pystyä vastaamaan, mutta heille jaettu kolmen sivun Sonera-aapinen ei anna vastausta, niin tittelinä onkin Soneran asiakaspalvelu ja vastaus on aina sama, "Soita vikapalveluun ja jos haluat puhua siellä jonkun ihmisen kanssa aiheesta niin varaudu kolmen tunnin jonotukseen."

Ilmeisesti tuokin on Soneran johdolta tullut käsky, että ilmaisia neuvoja ei saa antaa, koska siitä puhelusta tulee hyvät rahat. Eli myydään paskaa, että saadaan ihmiset maksamaan puhelintuesta!!! Menee niin hermot..


Hei,

Kiitoksia antamastasi palautteesta. Palstalla kirjoittavilla Sonera-asiantuntijoilla ei ole tietoa kenestä henkilöstä on kysymys, joten on usein täysin mahdotonta antaa tarkkaa vastausta. Tiettyjen asioiden selvittämiseksi tarvitaan tarkat asiakastiedot ja tämä ei ole tällä hetkellä palstalla mahdollista. Edellä mainituista syistä johtuen asiakas ohjataan jättämään palvelupyyntö tai soittamaan asiakaspalveluun. Julkiset keskustelupalstat eivät ole oikea paikka käsitellä henkilötietoja.

Keskustelupalsta on perustettu juuri sen takia, että haluamme auttaa asiakkaita myös netissä. Joskus on tilanteita jolloin ei pystytä auttamaan, kun ei ole saatavilla kaikkia tarvittavia tietoja. Täältä löydät lisää aiheesta.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

  • February 4, 2010
Olisiko mahdollista, että Sonera laittaisi sivuilleen Mac-käyttöjärjestelmälle sopivan päivityksen? Päivitin oman tikkuni, mutta se vaati kohtalaisen paljon puuhastelua. Käsittääkseni Saunalahdella on ollut jo pitemmän aikaa suoraan omenakoneille soveltuva päivitys.

  • February 4, 2010
Olemme välittäneet tästä asiasta aiemmin palautetta eteenpäin. Tarkempaa tietoa ei kuitenkaan vielä ole, tullaanko tällaisia päivityksiä julkaisemaan tulevaisuudessa.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • April 17, 2010
Katkaise nettiyhteys mutta ÄLÄ poista tikkua koneesta ja aloita päivitysasennus. TOIMII

  • May 22, 2010
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Huawei E1552 päivitystiedosto on ladattavissa tältä sivulta. Kiinteän verkon yhteydellä tiedosto latautui loppuun asti eli asia palvelimen puolella kunnossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu



Linkki ei vienyt oikealle sivulle, itse ainakin jouduin etsimään sen täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E1552.

Lisäksi pdf-linkin klikkaus kaataa selaimen, mutta poistamalla linkistä tuon pdf:n jälkeisen tekstin, aukeaa tiedosto hyvin.
http://www.sonera.fi/files/Sonera.fi/Yk ... tic%20File

Auttaako päivitys vai onko vika jossain muualla, kun Windowsin tai Virustorjunnan päivitys katkeaa toistuvasti virheilmoitukseen. Mitä hyötyä päivityksestä ylipäänsä on.

Pienten tiedostojen lataus ja suurtenkin lataus selaimen avulla mokkulalla onnistuu, mutta isojen päivitysten ei. Yhteys pysyy jatkuvasti wcdma-nopeuksisena (E1552 sininen valo). Pätkimistä yhteydessä ei normaalikäytössä ole havaittavissa. 100M tiedosto funetista latautuu onnistuneesti noin 10 minuutissa, mutta mielestäni se, että sekä Windows että F-secure epäonnistuvat päivityksessä, viittaisi yhteysongelmaan? Eihän tuo nopeuskaan tietysti vielä mitään ennätyksiä riko, mutta toimii kuitenkin.

Vastaustanne odottaen,
Ystävällisin terveisin,
Vailent

PS. Pahoitteluni että vastasin hieman ohi aiheen tähän ketjuun enkä aloittanut uutta ketjua

  • May 25, 2010
vailent: Kiitos huomiostasi. Kyseisen mokkulan päivitystiedoston sijainti oli tosiaan muuttunut sivuillamme viime vuoden lokakuun vastauksemme jälkeen. Päivitimme linkin nyt ajantasaiseksi. Ohjesivun pdf-tiedoston avaamisessa en kuitenkaan havainnut tällä hetkellä ongelmaa.

Kyseinen Huawei E1552 -laitteen päivitystiedosto voi auttaa viestissäsi kertomasi kaltaisiin häiriötilanteisiin jossa yhteys katkeaa esimerkiksi kesken pitkän latauksen. Päivitystiedoston asentaminen on siis suositeltavaa laitteellesi tässä tapauksessa.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • June 7, 2013
Minne se E1552 päivitys TAAS on kadonnut? "Yrityksille" osiossa pitäisi olla päivitys, mutta linkki viittaa virheellisesti pdf-ohjeeseen.

Maailmalta löytyy kyllä päivityksiä, mutta onko Sonera jotenkin muokannut firmware päivityksiin jotain valmiita omia asetuksia vai onko firmware päivitystiedostot operaattoririippumattomia?

Vai onko perusasetukset räätälöity Mobile Partner ohjelmaan?