Skip to main content

Huawei E1762 + Windows 8

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi! Käytän Huawein E1762 tikkua ja Windows 8.. nettiyhteys pätkii koko ajan ja asetukset näyttää olevan windows XP:lle, miten saan ne muutettua Windows 8:lle sopivaksi vai onko se edes mahdollista? Kiitos jo etukäteen avusta..

5 kommenttia

  • July 22, 2013
Hei minni-hiiri,

Oletkin ehkä jo vilkaissut ohjesivustomme Huawei E1762:lle, siellä ei tuota tukea Windows 8:lle luvata ainakaan vielä. Pikaisen googlailun perusteella käyttäjät ovat saaneet toimimaan tämän yhdistelmän päivittämällä ja asentemalla tikun ohjelmiston uudestaan. Yritän vielä etsiä sinulle mistä voisit ladata mahdollisen päivityksen, palaan asiaan!

  • July 22, 2013
Jep, kiitokset! :)

  • July 22, 2013
Sain hieman lisätietoa asiaan ja ilmeisestikin nettitikkujen, jotka ovat yhteensopivia Windows 7 kanssa, pitäisi toimia myös Windows 8:lla.

Mahdollisesti PC:n mukana joskus tulee joitakin kolmannen osapuolen extarasoftia, jotka voivat sotkea modeeminen toimintaa. Yksi tällainen tunnistettu softa on esimerkiksi AppEx Network Accelerator.

Voisit tarkistaa, onko tuollaista modeemin ominaisuuksissa käytössä. Tässä ohjeet:

1. Kirjoita WIN8 aloitusruudussa Hae-kenttään "verkkoyhteydet". Valitse hakukentän alta kohta "Asetukset", josta haku suoritetaan. Valitse hakutuloksista "Näytä verkkoyhteydet".
2. Kun Verkkoyhteydet-ikkuna on avautunut, valitse hiiren oikealla napilla Ominaisuudet. Tästä aukeaa lista siitä, mitä ”palveluja” sovittimella on käytössä.
3. Jos listasta löytyy AppEx Network Accelerator, niin poista ruksi kyseisestä kohdasta.

  • August 27, 2013
Terve, listassa ei ollut tuota AppEx Network Accelerator-softaa..

  • August 27, 2013
Hei minni-hiiri,

ilmeisesti internetyhteytesi toimii ainakin ajoittain, joten käyttöjärjestelmä ei todennäköisimmin ole syynä yhteyden pätkimiseen.

Ongelma saattaa johtua Soneran verkosta, nettitikusta tai sim-kortista. Tästä syystä pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.

Vikapalvelumme voi tehdä liittymästäsi tarvittaessa vikailmoituksen. Vikailmoituksen tekemistä varten tarvitaan tarkkoja esimerkkejä yhteyden pätkimisestä eli päivämäärät ja kellonajat, jolloin yhteys on pätkinyt. Esimerkkejä tarvitaan 3-5 kappaletta, jotta verkonhallintamme asiantuntijat voivat tutkia ongelman aiheuttajaa.


Ystävällisin terveisin

Tapani V