Olen yritellyt asentaa koneeseeni Huawein E230 mokkulaa ja monen murheellisen yrityksen ja modeeemin tunnistamattomuuden jälkeen päässyt siihen vaiheeseen että kun yritän yhteyttä nettiin niin tulee virheilmoitus "virhe 31, järjestelmään kytketty laite ei toimi". Kone kyllä tunnistaa mollukan ja laitehallinnasssa näyttää että laite toimii oikein.Mollukka testattu toisessa koneessa jossa se kyllä toimii. Eikä siinä mitään jos joka yrittämällä tulisi tämä sama virheilmoitus mutta kun väliin tulee yhteyttä yrittäessä herja "ppp-protokolla ei ole yhteensopiva sinun ja vastapuolen tietokoneen kanssa". Käyttöjärjestelmä win 2000, service pack 4. Yritimme asentaa tähän koneeseen myös kaverin ZTE636+ mollukkaa mutta sama ppp-protokolla herja tuli myös silloin. Tässä on yritetty jo vaikka ja mitä konstia ja tuntuu enää omasta mielestä olevan käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen paikka mutta kysyisinkin olisko mitään hyvää neuvoa vaivaan että säästyisi vielä käyttiksen uudelleen asennukselta?
Sivu 1 / 1
Samantyyppinen ongelma mullakin. Kone tunnistaa ensin mokkulan 8 (=uusi laite tunnistettu), mutta ei aloita varsinaista asennusta eikä myöskään näy omana ulkoisena kovalevynä koneella. Control paneelin laitehallinnasta se kyllä löytyy ja ilmoittaa, että laite toimii oikein, mutta kuitenkaan minkäänlaista pikakuvaketta ei näyttöön ole ilmestynyt yhteyden muodostamista varten? Tekee mieli palautta koko modeemi takaisin kauppaan! Käyttöjärjestelmänä siis Vista ja SP2.
Apua ongelmaan kannattaa kysyä matkapuhelinpuolen Vikapalvelusta numerossa 0206 90101 ja valinta 1.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos koneessa on ollut aiemmin jokin muu nettitikku, kannattaa sen yhteysohjelmisto poistaa koneelta ennen uuden nettitikun asentamista. Ohjelmien poisto tapahtuu ohjauspaneelin lisää/poista sovelluksen kautta. Vastaan on tullut ainakin ZTE:n ja Huawein kohdalla niitä vuorotellen samassa koneessa käytettäessä että jos tikut on asennettu tietyssä järjestyksessä, toinen ei suostu toimimaan.
Toinen nettitikkujen toimintaa usein estävä seikka on virusturva. Ainakin F-securen (esim. Sonera/Elisa/DNA nettiturva) ja Pandan kohdalla olen törmännyt siihen että yhteys ei toimi ennenkuin virusturvasovellus on täydellisesti poistettu koneelta. Kun yhteys on sen jälkeen saatu toimimaan, virusturvan voi asentaa takaisin. Vinkkinä edelleen, jos nettitikun jälkeen asennettu virusturva aiheuttaa sen että yhteys ei enää toimi, yleensä auttaa kun virustorjunnan poistaa täydellisesti koneelta, käynnistää koneen uudelleen, testaa yhteyden ja asentaa sitten virusturvan takaisin.
Tarkempia neuvoja virusturvan täydellisestä poistamisesta voi kysyä virusturvaohjelmiston valmistajan tuesta.
- Mikko
Toinen nettitikkujen toimintaa usein estävä seikka on virusturva. Ainakin F-securen (esim. Sonera/Elisa/DNA nettiturva) ja Pandan kohdalla olen törmännyt siihen että yhteys ei toimi ennenkuin virusturvasovellus on täydellisesti poistettu koneelta. Kun yhteys on sen jälkeen saatu toimimaan, virusturvan voi asentaa takaisin. Vinkkinä edelleen, jos nettitikun jälkeen asennettu virusturva aiheuttaa sen että yhteys ei enää toimi, yleensä auttaa kun virustorjunnan poistaa täydellisesti koneelta, käynnistää koneen uudelleen, testaa yhteyden ja asentaa sitten virusturvan takaisin.
Tarkempia neuvoja virusturvan täydellisestä poistamisesta voi kysyä virusturvaohjelmiston valmistajan tuesta.
- Mikko
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.