Skip to main content

Huawei e230 ongelma - "Yhteys katkaistu" "Yhdistä uudelleen"

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Moi,

Asennusongelma asentaessani e230 palikkaa HP Pavilion pöytäkoneeseen. Käyttis
Windows XP SP3. Laite tunnistuu ok, softat asentuu ok, nettitikku löytää WCDMAn
hienosti ja on sinisenä ja tolpat näkyy mobile partner ohjelmistossa. Pin-koodi kysely
menee ok läpi, mutta sitten.

Kun painetaan yhdistä, niin saman tien tulee virheilmoitus "Yhteys katkaistu"
"yhdistä uudelleen". Jos klikkailee yhdistä/redial nappia niin ei tapahdu mitään.

Eli client softa ei lähde edes konnektoimaan modeemiin. Kaikkea on yritetty
vaihtaa com-portteja. Disabloitu verkkokortit ym extra laitteet. Ei apua.

Niin ja tikku toimii, sillä se asentuu Dellin laptopiin, jossa Windows XP SP2 ongelmitta
ja toimii mainiosti.

2 kommenttia

  • September 16, 2009
Vastaanpa itse, kun selvittelin ongelmaa tarkemmin.

Eli XP:ssä pitää olla service "Telephony" started ja automatic tilassa.

Laitoin myös Remote Access Connectionin päälle. Olin noita disabloinut,
enkä muistanut moista.

Löytyvät My Computer - Manage - Services alta.

Nyt mokkula pelittää mainiosti.

  • September 18, 2009
Kiitokset AnttiP ongelmankuvauksesta sekä ratkaisusta tässä 'erikoistapauksessa'. Joku muukin forumin käyttäjä saattaa hyvinkin löytää ratkaisun samankaltaiseen ongelmaan ohjeesi avulla.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu