Koitin kysyä facebookin kautta ilman järkevää vastausta, eli tässä uudelleen:
--- alkaa --
Moi,
Sain seuraavan viestin Asukselta kun kyselin teidän huawei e3276 tikun toimimattomuutta rtn-56u reitittimessä.
ASUS CASEID=RWTM201408141954524426-537 Please click here if you wish to reply this mail!
Hei,
Syy tähän toimimattomuuten on kuten kollegani jo kertoi, ettei meillä ole operaattori asetuksia firmwaressa, ja tämä aiheuttaa ettei kyseisellä tikulla ole mahdollista automaattisest yhdistää nettiin, Ja ei emme tarkoita noita *99# numeroita, vaan ne mitkä tulee operaattorilta, kohtaan username ja password, näitä ei ole operaattoreilla julkisessa jakeluissa.
Tuo tikku ei löydy tuosta listasta samasta syystä, koska noilla tikuilla jotka löytyvät listasta on operaattori asetukset, nämä pystyy asentumaan kun ne on valittu listalta. Ottakaa yheyttä 'Operaattoriin ja pyytäkää heidän verkon käyttäjätietoja, tai pyytäkää operaattoria ottamaan meihin yheyttä, jotta voimme saada nuo tiedot ja voimme lisätä ne meidän seuraavaan FW versioon.
Best Regards / Ystävällisin terveisin
Hannu
Asus technical support
---------
Eli saan varmaan teiltä siis ko. tiedot???
------------ loppu -------------
Vastaus jonka sain oli olla yhteydessä Helpsoniin.
Se ei nyt tässä kohtaa oikeen auta.
Sivu 1 / 1
Hei alaaninen!
Kiitos viestistäsi. Huawei E3276 -nettitikussa ei ole erillisiä käyttäjätunnusta ja salasanaa. Toisin on esimerkiksi Huawein reitittimissä (Huawei E5776 ja Huawei B593), joissa käyttäjätunnus on admin ja salasana on myöskin admin .
Toimiiko nettiyhteys normaalisti silloin kun nettitikku on kytketty suoraan tietokoneesi USB-porttiin? Tässä voisi kokeilla ottaa PIN-koodin kysely pois päältä ja testata tämän jälkeen, toimiiko nettitikku reitittimen kautta. Nettitikun Mobile Broadband -hallintaohjelmassa asetusten muuttamisen aikana nettitikku tulee olla kytkettynä suoraan tietokoneen USB-porttiin.
Huawei E3276 -nettitikun asetuksiin liittyviä ohjeita löytyy osoitteessa:
http://bit.ly/1xRFtgX
Internetissä olevien keskustelujen mukaan laiteyhdistelmä on saatu toimimaan Asus-reitittimen padavan-firmwarella ja 3.0.3.5-055- versiolla.
Kiitos viestistäsi. Huawei E3276 -nettitikussa ei ole erillisiä käyttäjätunnusta ja salasanaa. Toisin on esimerkiksi Huawein reitittimissä (Huawei E5776 ja Huawei B593), joissa käyttäjätunnus on admin ja salasana on myöskin admin .
Toimiiko nettiyhteys normaalisti silloin kun nettitikku on kytketty suoraan tietokoneesi USB-porttiin? Tässä voisi kokeilla ottaa PIN-koodin kysely pois päältä ja testata tämän jälkeen, toimiiko nettitikku reitittimen kautta. Nettitikun Mobile Broadband -hallintaohjelmassa asetusten muuttamisen aikana nettitikku tulee olla kytkettynä suoraan tietokoneen USB-porttiin.
Huawei E3276 -nettitikun asetuksiin liittyviä ohjeita löytyy osoitteessa:
http://bit.ly/1xRFtgX
Internetissä olevien keskustelujen mukaan laiteyhdistelmä on saatu toimimaan Asus-reitittimen padavan-firmwarella ja 3.0.3.5-055- versiolla.
Kiitos vastauksesta mutta nyt ei taideta puhuta ihan samasta asiasta.
Eli selvennän, tikku toimii juuri niinkuin pitääkin kun sen kytkee koneeseen tai kun Asuksen boksissa on padawanin softa (ilman salasanoja). Padawan firmis ei vaan ole Asuksen oma vaan kolmannen osapuolen jota en haluaisi käyttää. Padawan- yhteisö on jostain onkinut nämä tiedot koska heidän softansa tosiaan tikun tuntee ja se toimii.
Alla vielä Asuksen tekniikan viestistä se oleellinen:
" Syy tähän toimimattomuuten on kuten kollegani jo kertoi, ettei meillä ole operaattori asetuksia firmwaressa, ja tämä aiheuttaa ettei kyseisellä tikulla ole mahdollista automaattisest yhdistää nettiin, Ja ei emme tarkoita noita *99# numeroita, vaan ne mitkä tulee operaattorilta, kohtaan username ja password, näitä ei ole operaattoreilla julkisessa jakeluissa.
Tuo tikku ei löydy tuosta listasta samasta syystä, koska noilla tikuilla jotka löytyvät listasta on operaattori asetukset, nämä pystyy asentumaan kun ne on valittu listalta. Ottakaa yheyttä 'Operaattoriin ja pyytäkää heidän verkon käyttäjätietoja, tai pyytäkää operaattoria ottamaan meihin yheyttä, jotta voimme saada nuo tiedot ja voimme lisätä ne meidän seuraavaan FW versioon.
Best Regards / Ystävällisin terveisin"
Eli selvennän, tikku toimii juuri niinkuin pitääkin kun sen kytkee koneeseen tai kun Asuksen boksissa on padawanin softa (ilman salasanoja). Padawan firmis ei vaan ole Asuksen oma vaan kolmannen osapuolen jota en haluaisi käyttää. Padawan- yhteisö on jostain onkinut nämä tiedot koska heidän softansa tosiaan tikun tuntee ja se toimii.
Alla vielä Asuksen tekniikan viestistä se oleellinen:
" Syy tähän toimimattomuuten on kuten kollegani jo kertoi, ettei meillä ole operaattori asetuksia firmwaressa, ja tämä aiheuttaa ettei kyseisellä tikulla ole mahdollista automaattisest yhdistää nettiin, Ja ei emme tarkoita noita *99# numeroita, vaan ne mitkä tulee operaattorilta, kohtaan username ja password, näitä ei ole operaattoreilla julkisessa jakeluissa.
Tuo tikku ei löydy tuosta listasta samasta syystä, koska noilla tikuilla jotka löytyvät listasta on operaattori asetukset, nämä pystyy asentumaan kun ne on valittu listalta. Ottakaa yheyttä 'Operaattoriin ja pyytäkää heidän verkon käyttäjätietoja, tai pyytäkää operaattoria ottamaan meihin yheyttä, jotta voimme saada nuo tiedot ja voimme lisätä ne meidän seuraavaan FW versioon.
Best Regards / Ystävällisin terveisin"
Hei alaaninen!
Ohjasin viestisi laiteasiantuntijallemme ja pyysin häneltä lisätietoja asiasta. Hänelläkään ei ollut mitään tietoa, mitä nämä tarvittavat operaattoritunnukset (username ja password) voisivat olla.
Asiantuntijamme mukaan kyse on mahdollisesti APN-asetusten tunnuksista, mutta Soneran APN-asetuksissa käyttäjätunnus ja salasana jätetään aina tyhjiksi eli ei ole olemassa erillisiä tunnuksia.
Kyse ei liene myöskään nimipalvelimista (DNS), koska nämä tiedot ovat julkisia. Tietoa eri palvelimistamme löytyy osoitteessa:
http://bit.ly/1kX4h51
Ohjasin viestisi laiteasiantuntijallemme ja pyysin häneltä lisätietoja asiasta. Hänelläkään ei ollut mitään tietoa, mitä nämä tarvittavat operaattoritunnukset (username ja password) voisivat olla.
Asiantuntijamme mukaan kyse on mahdollisesti APN-asetusten tunnuksista, mutta Soneran APN-asetuksissa käyttäjätunnus ja salasana jätetään aina tyhjiksi eli ei ole olemassa erillisiä tunnuksia.
Kyse ei liene myöskään nimipalvelimista (DNS), koska nämä tiedot ovat julkisia. Tietoa eri palvelimistamme löytyy osoitteessa:
http://bit.ly/1kX4h51
Moi,
kiitos vastauksesta.
Odotellaan tekniikan vastausta ja olen sitten uudelleen yhteydessä Asukseen niin katsotaan mitä he haluavat ..
kiitos vastauksesta.
Odotellaan tekniikan vastausta ja olen sitten uudelleen yhteydessä Asukseen niin katsotaan mitä he haluavat ..
Hei alaaninen!
Hyvä kuulla, että asia on selvityksessä.
Hyvä kuulla, että asia on selvityksessä.
Alla viesti Asuksen tekniikalta teidän vastauksien jälkeen:
Hei,
Laitan tähän viestin mikä olen saanut taustatiimiltä, valitettavasti tämä on Englanniksi, mutta voit toimittaa sen tuonne Soneralle, jotta he voivat antaa teille tarvittavan informaation. Tämä ei siis ole tuolle modeemille se salasana, vaan heidän verkkoon. Lyhyesti ja ytimekkäästi, meidän firmwaresta puuttuu ISP informaatio, joten tämän joutuu asentamaan manuaalisesti.
"Yes it supports, but we dont have any operator settings in the router, so you need to contact your ISP, get all the settings what they use when modem connect's to the internet.
Specially username and password to the network. Without that information modem does not even cannot found from the router.
That information is not available in the opeartor website usually.
Then when you have got those, you need to set it up manually.
The main reason why they dont work is because the ISP info is missing, meaning
the device programming require that it have the correct ISP settings.
This is something we dont have for all ISP vendors, and so the device will list as
supported, but you will need to run a manual setup.
To be able to complete the manual setup of the device, the ISP needs to supply you
with all the contact data.
Some 3rd party firmware makers have sorted this, as this data is crowd source, and
thus they have it, this is not the case with our firmware.
So there is bound to be some that will not work on auto, you have to set them up
manually."
Ystävällisin Terveisin / Best Regards,
Hannu
ASUS Customer Service
Hei,
Laitan tähän viestin mikä olen saanut taustatiimiltä, valitettavasti tämä on Englanniksi, mutta voit toimittaa sen tuonne Soneralle, jotta he voivat antaa teille tarvittavan informaation. Tämä ei siis ole tuolle modeemille se salasana, vaan heidän verkkoon. Lyhyesti ja ytimekkäästi, meidän firmwaresta puuttuu ISP informaatio, joten tämän joutuu asentamaan manuaalisesti.
"Yes it supports, but we dont have any operator settings in the router, so you need to contact your ISP, get all the settings what they use when modem connect's to the internet.
Specially username and password to the network. Without that information modem does not even cannot found from the router.
That information is not available in the opeartor website usually.
Then when you have got those, you need to set it up manually.
The main reason why they dont work is because the ISP info is missing, meaning
the device programming require that it have the correct ISP settings.
This is something we dont have for all ISP vendors, and so the device will list as
supported, but you will need to run a manual setup.
To be able to complete the manual setup of the device, the ISP needs to supply you
with all the contact data.
Some 3rd party firmware makers have sorted this, as this data is crowd source, and
thus they have it, this is not the case with our firmware.
So there is bound to be some that will not work on auto, you have to set them up
manually."
Ystävällisin Terveisin / Best Regards,
Hannu
ASUS Customer Service
Minulla on sama ongelma.
Onko tässä tapahtunut editystä tuon edellisen viestin 1.9 jälkeen?
Onko tässä tapahtunut editystä tuon edellisen viestin 1.9 jälkeen?
Hei mattilaakso ja alaaninen!
Kiitos viesteistänne. Kysymänne asia on edelleen selvityksessä. Vastaan tällä Keskustelupalstalla heti kun saan asiasta enemmän tietoa.
Kiitos viesteistänne. Kysymänne asia on edelleen selvityksessä. Vastaan tällä Keskustelupalstalla heti kun saan asiasta enemmän tietoa.
Hei alaaninen ja mattilaakso!
Tiedustelin kysymäänne asiaa asiasta vastaavalta taholtamme. Niin oudolta kuin kuulostaakin, eivät asiantuntijamme osanneet sanoa, mitä laitevalmistaja Asuksen teknisen tuen mainitsemat operaattoritunnukset ovat.
alaaninen: Asuksen sivujen mukaan tietyt Huawein nettitikut toimivat Soneran SIM-kortilla laitteen Asus rtn56u kanssa. Voisiko Asuksen tekniseltä tuelta kysyä, mitä operaattoritunnuksia käytetään toimivissa Huawein nettitikuissa, joissa on Soneran SIM-kortti. Voisi nimittäin ajatella, että samat operaattoritunnukset toimivat myös nettitikussa mallia Huawei E3276.
Tiedustelin kysymäänne asiaa asiasta vastaavalta taholtamme. Niin oudolta kuin kuulostaakin, eivät asiantuntijamme osanneet sanoa, mitä laitevalmistaja Asuksen teknisen tuen mainitsemat operaattoritunnukset ovat.
alaaninen: Asuksen sivujen mukaan tietyt Huawein nettitikut toimivat Soneran SIM-kortilla laitteen Asus rtn56u kanssa. Voisiko Asuksen tekniseltä tuelta kysyä, mitä operaattoritunnuksia käytetään toimivissa Huawein nettitikuissa, joissa on Soneran SIM-kortti. Voisi nimittäin ajatella, että samat operaattoritunnukset toimivat myös nettitikussa mallia Huawei E3276.
Onko tähän mitään uutta?
Hei ePa!
Kiitos viestistäsi. Kyseiseen asiaan ei ole Soneran puolelta uutta tietoa, joten toivottavasti laitevalmistaja Asus on selvittämässä asiaa.
Kiitos viestistäsi. Kyseiseen asiaan ei ole Soneran puolelta uutta tietoa, joten toivottavasti laitevalmistaja Asus on selvittämässä asiaa.
Taistelin itsekin vastaavan nettitikun (E3276) kanssa, tosin itselläni on Asus RT-N66W reititin käytössä.
Sain nämä kaksi toimimaan keskenään ainoastaan niin, että määritin Asus RT-N66W:n käyttämään 'Dual WAN' -asetusta. Jos USB yhteyden määrittää ainoaksi yhteydeksi, niin ei toimi. Siellä pitää olla 'Primary WAN' määritettynä käyttämään WAN-porttia ja 'Secondary WAN' käyttämään USB-porttia.
USB mokkulan (E3276) asetuksiin olen määrittänyt seuraavat arvot:
Location: 'Manual'
USB Modem: 'WCDMA (UMTS)'
Network Type: '4G'
APN service(optional): internet (jatkossa 'opengate' kunhan asiakaspalvelu saa kuitattua sen liittymääni)
Dial Number: *99#
USB Adapter: 'Auto'
Yllä olevilla asetuksilla mokkula muodostaa yhteyden ja saa IP-osoitteenkin. Yhteys toimii ja mokkulaa voi käyttää Asus RT-N66W:n kanssa. Mulla ei ole tuossa 'Primary WAN' -portissa edes piuhaa kiinni, mutta jostain syystä piti konfiguroida kuvaamallani tavalla.
Noista mokkulan asetuksista en tiedä ovatko sellaiset, että niillä saa liittymästä kaiken irti. Nopeustesteissä antoi latausnopeudeksi ~28 Mbps ja latausnopeudeksi ~15 Mbps vasteajan ollessa 28 ms. Täällä ei ihan täysiä kenttiä 4G:llä ole, joten ihan täysillä ei päästä. Tohon lähistölle ollaan rakentamassa uutta Soneran tukiasemaa ja toivotaan, että siitä olisi apuja.
Sain nämä kaksi toimimaan keskenään ainoastaan niin, että määritin Asus RT-N66W:n käyttämään 'Dual WAN' -asetusta. Jos USB yhteyden määrittää ainoaksi yhteydeksi, niin ei toimi. Siellä pitää olla 'Primary WAN' määritettynä käyttämään WAN-porttia ja 'Secondary WAN' käyttämään USB-porttia.
USB mokkulan (E3276) asetuksiin olen määrittänyt seuraavat arvot:
Location: 'Manual'
USB Modem: 'WCDMA (UMTS)'
Network Type: '4G'
APN service(optional): internet (jatkossa 'opengate' kunhan asiakaspalvelu saa kuitattua sen liittymääni)
Dial Number: *99#
USB Adapter: 'Auto'
Yllä olevilla asetuksilla mokkula muodostaa yhteyden ja saa IP-osoitteenkin. Yhteys toimii ja mokkulaa voi käyttää Asus RT-N66W:n kanssa. Mulla ei ole tuossa 'Primary WAN' -portissa edes piuhaa kiinni, mutta jostain syystä piti konfiguroida kuvaamallani tavalla.
Noista mokkulan asetuksista en tiedä ovatko sellaiset, että niillä saa liittymästä kaiken irti. Nopeustesteissä antoi latausnopeudeksi ~28 Mbps ja latausnopeudeksi ~15 Mbps vasteajan ollessa 28 ms. Täällä ei ihan täysiä kenttiä 4G:llä ole, joten ihan täysillä ei päästä. Tohon lähistölle ollaan rakentamassa uutta Soneran tukiasemaa ja toivotaan, että siitä olisi apuja.
Hei mpuonti1976!
Kiitos viestistäsi ja erinomaisesta ohjeestasi. Toivottavasti muutkin samoja laitteita käyttävät lukevat ohjeesi.
Toivottavasti tulossa oleva 4G-verkon laajennus parantaa sinun liittymäsi nopeuksia.
Kiitos viestistäsi ja erinomaisesta ohjeestasi. Toivottavasti muutkin samoja laitteita käyttävät lukevat ohjeesi.
Toivottavasti tulossa oleva 4G-verkon laajennus parantaa sinun liittymäsi nopeuksia.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.