Skip to main content
Kävin päivällä hakemassa liikeestänne Huawei e5776 4G mokkulan. Mokkula toimii hyvin 3G-verkossa (5 "tolppaa" 11mb/s on ihan kelvollinen), mutta 4G ei toimi. Yritin pakottaa mokkulan 4G-verkkoon, mutta mokkula ei saa kuin yhden "tolpan" yhteyden (nopeus 1-2mb/s ping: 673), eli periaatteessa yhteyttä ei ole. Laitteen vieminen ikkunan lähelle tai jopa ulos ei auta.
Olen bootanut laitteen jo useampaan otteeseen ilman onnistumista. Myöskin teidän 4g kuuluvuuskartan mukaan alueellani pitäisi olla erinomainen 4g-yhteys (Rovaniemen keskusta). Onko vika teillä vai minun laitteessa? Joka tapauksessa 4g-yhteydestä maksaminen on turhaa, jos 3g-verkkoon pitää tyytyä.
Heippa Mikazu,

tarkistatko tuon liittämäsi asiakasnumeron, sillä kyseiseltä numerolta ei löyty Liikkuva Netti-liittymää.
Mikäli liittymä on eri nimillä kuin antamasi asiakasnumero, voit oikean asiakasnumeron tarkistaa Omilta Sivuilta, https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Ulos/Yksityisille

Oliskos mahdollista testata tuota SIM-korttia toisella laitteella, saako se silloin paremman yhteyden 4G-verkkoon? Tai toimiiko muut Soneran liittymät alueella 4G:ssä?
Okei, eli vaihdoin tuon mokkulan sim-kortin minun Galaxy S4:n mikä tukee 4g:tä. En tosin saanut puhelimellakaan H+ yhteyttä parempaa. Mokkulassa vieläkin ok 3g-yhteys, mutta ei 4g:tä
Onko mahdollista, että sim-kortissa olisi vika? En tosin tiedä miten muut Soneran liittymät toimivat 4g-verkossa (omassa puhelimessa sopimus vain 3g:stä), mutta kuuluvuuskaratan mukaan pitäisi toimia.
Hei Mikazu,

tarkistaisitko asiakasnumeron minkä olet liittänyt viestiin, en löydä Liikkuva Netti -liittymää tuon asiakasnumeron kautta. Se tieto olisi meille nyt tärkeä.

Asiakasnumeron löydät joko laskulta tai kirjautumalla Omille sivuille, https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/

Vastaa