Tilasin 4G -modeemin ja liittymän oletuksena, että kaikki käyttämäni ohjelmat toimivat kuten langallisessa verkossa. Myös myyjä, jolta paketin ostin vakuutti, että esimerkiksi paljon käyttämän Facetime palvelu toimii vähintään yhtä hyvin kuin langallisen verkon aikaan. Kuitenkaan koko verkon käytön aikana yksikään videopuhelu Facetime -palvelun kautta ei ole onnistunut, ja myös kuvan- ja äänenlaatu on ollut Skype palveluissa aikaisempaa huomattavasti heikompaa. Modeemissa näyttäisi olevan 4G yhteys toiminnassa ja 2 pykälää kuuluvuutta. Latauksissa maksiminopeus on parempi kuin kiinteää verkkoa aikaisemmin, mutta muuten netin toimivuus on ollut katkonaisempaa ja joittenkin ohjelmien kohdalla todella ongelmallista.
Olisiko siis esim. Facetime -ongelmaan mitään järkevää ratkaisua?
Hei noitulover!
Kiitos viestistäsi. Mobiililaajakaistan ja kiinteän verkon laajakaistaliittymien toimivuudessa on eroja. Mobiililaajakaistan nopeudet vaihtelevat enemmän riippuen matkapuhelinverkon samanaikaisista käyttäjämääristä. Nopeuden vaihtelut vaikuttavat esimerkiksi Skypen ja Face Timen kaltaisiin palveluihin.
Mikäli Face Time ei ole koskaan toiminut nykyisessä liittymässäsi, voi kyse olla porttiohjauksista. Näissä asioissa voit halutessasi ottaa yhteyttä Telia Helppi tukipalvelun numeroon 0600 10100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm.), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-1630. Helpin asiantuntijat ovat perehtyneitä erilaisiin laitteisiin ja ohjelmiin. Helpson löydät myös osoitteessa https://telia.fi/helppi
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.