Skip to main content
Miten saa uudelleen kytkettyä päälle WLAN-yhteyden Huawei e5776:n Mobile WiFi:n nettisivuilla http://192.168.1.1 ?

tai mitä modeemin nappuloita ja miten kauan pitää painella, että WLAN yhteys kytkeytyy uudelleen päälle ?

Ohje-sivuilla käsketään kytkeä yhteys uudelleen päälle, jos se on automaattisesti katkennut. Mutta ohjeessa ei kerrota, miten uudelleen kytkentä tapahtuu.

Automaattinen yhteyden katkaisu ei ole käytössä, mutta silti Huawei e5776 hukkaa WLAN-yhteyden muodostamiskyvyn, jos sen sammuttaa yöksi eli näyttää http://192.168.1.1 sivulla, että WLAN ei käytössä.

Olen nyt neljä päivää painellut modeemin nappeja ja palauttanut tehdasasetukset, mutta WLAN ei millään tule käyttöön enkä löydä Mobile WiFin nettisivuiltakaan kohtaa, josta kytkeä WLAN päälle.

Aikaisemmin WLAN toimi noin joka toinen päivä, mutta nyt tuo neljän päivän toimimattomuus alkaa ärsyttää, kun kunnon ohjeitakaan ei eikä tehokkaita neuvoja ole saatavilla.

Soneran nettisivut on käyty läpi jo eli niihin ei kannata linkittää vaan kunnon selvä ohje, kiitos.

p.s. jotain vikaa on myös nettiyhteydessä, kun tätä viestiä ei saa lähetettyä millään, jo kolmas kerta kun tökkii,kun modeemi usbilla koneessa
Hei popo!

Kiitos viestistäsi.

Huawei E5776 -laitteessa saadaan selville tarvittavat koodit painamalla reitittimen WPS –painiketta kaksi kertaa, jolloin verkon nimi (SSID) ja avain (WLAN-avain) näytetään. WPS-painike löytyy Huawein laitteesta USB-portin vasemmalta puolelta.

Seuraava toimenpide riippuu tietokoneesi tai muun laitteesi käyttöjärjestelmästä. Tässä tulee tarkistaa, että tietokoneessa tai muussa laitteessa on WLAN käytössä. Tarkoitatko, että olet jo katsonut Huawein laitteen ohjeet seuraavasta osoitteesta?:

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#/haku/Huawei E5776

Kyseisen ohjesivun alalaidasta löytyvät myös kohdat "Huawei E5776 vikatilanteet" ja "Huawei E5776-asetukset", joita klikkaamalla pääset katsomaan lisää ohjeita ja vinkkejä.

Mikäli ohjeidenkaan avulla WLAN-yhteyttä ei saada toimimaan, voit halutessasi ottaa yhteyttä Helpson tukipalvelun numeroon 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-21 ja la 9-16.30. Helpsonin asiantuntijat ovat erikoistuneita erilaisiin laitteisiin ja ohjelmistoihin. Helpsonin löydät myös osoitteessa www.helpson.fi .

Toivottavasti saat Huawein laitteen toimimaan myös langattomana.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Moi,

kiitos vastauksista, mutta olen jo pidemmällä kuin ihan alussa langattoman yhteyden ja modeemin käytössä. Laite toimi moitteettomasti kaksi koekäyttöviikkoa, mutta sitten alkoivat ongelmat langattoman yhteyden muodostamisessa. Omat laitteet kannettava ja älypuhelin toimivat ok eli vika on Huawein modeemissa.

Olisiko teillä sähköpostiosoitetta, johon voisin lähettää kuvia, joista toivottavasti tarkemmin selviäisi se mitä yritän teille selvittää ongelmasta ? (tähän viestiin voi liittää vain pieniä tiedostoja)

Huawei e5776 modeemi näyttää, että siinä olisi WiFi käytössä, mutta silti langaton yhteys ei toimi.

Kun modeemin liittää ubs:lla kannettavaan ja aukaisee Mobile WiFi:n nettisivun http://192.168.1.1, niin siellä lukee, että WLAN ei käytössä eli modeemi antaa virheellisen tiedon näytöllään, koska WiFi ei tosiasiassa olekaan käytössä.

Silloin, kun langaton toimii, samassa kohdassa nettisivuilla lukee WLAN käytössä.

En ole edelleenkään löytänyt tietoa, miten sen WLAN-yhteyden saisi käynnistettyä joko modeemista tai nettisivuilta (modeemin uudelleenkäynnistys ei paranna tilannetta).

Kun yritin muuttaa joitain asetuksia nettisivuilla, silloin kun langaton ei toiminut, muutokset eivät onnistuneet vaan herjasi, että on varattu, yritä myöhemmin uudelleen. Olisiko modeemissa joku oikosulku tms. joka sitten purkautuu, kun on pidemmän aikaa sammutettuna ja langaton alkaa joku aamu taas toimia ?!?

Nyt langaton yhteys on ollut toimimatta suurimman osan ajasta viimeisen kahden viikon aikana.

Helpsoniiin ei ole varaa soittaa (2e/min) ja tuskin sielläkään ymmärretään puhelimessa ongelmaa vaan raha menee hukkaan ja kun nyt jo maksan turhaan viisi euroa kuukaudessa toimimattomasta langattomasta laitteesta.
Mua kyllä noi Helpsoniin soittamispyynnöt kanssa "sylettää"...

Laitan pari lainausta Soneralta, vaikka tuolla aikaisemmin kielsit linkkaukset, niin nähdään, ettei tavallisella kansalaisella ole helppoa ongelmiensa kanssa.

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#ohjeet-ja-vinkit/haku/Huawei%20E5776
Varmista merkkivalosta, että WLAN on käytössä. Voit ottaa WLAN-toiminnon käyttöön ja pois käytöstä pitämällä WLAN-painiketta painettuna yli 3 sekunnin ajan.

Nyt herää tietysti kysymys, mikä on WLAN-painike...

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5776_vikatilanteet
Jos yhteyttä langattomaan verkkoon ei voi muodostaa
Varmista, että modeemin langaton verkko on otettu käyttöön. Käyttöönotto tapahtuu painamalla modeemin virta/WLAN –painiketta, kunnes näytössä näkyy WLAN-symbooli

Ahaa...kyseessä uudelleenkäynnistys vai?

Toisella foorumilla kyseisellä purkilla eri firman softalla kyselivät, miten saisi wlanin pois ja kirosivat, kun se ei onnistu, joten tasan ei käy onnenlahjat.

Kyllähän tuollainen ajoittainen toimiminen saattaa viitata valuvikaan, jos samoilla asetuksilla välillä toimii ja välillä ei, kun resetoinnitkaan ei auta.
Vähissä oli vierankielistenkin sivujen annit tuosta Wlan-ongelmasta...

Usbin kanssa päästää kuitenkin nettiin ja katkaistuasi nettiyhteyden päästää säätämään purkin asetuksia?
Kerroit, että automaattinen yhteyden katkaisu ei ole käytössä. Onko tuo Soneran softalla on/off -tyyppinen vai onko siellä aika säädettävissä?
EDIT. Mitä siellä asetuksien kautta yleensä näkyy Wlanista ja sen säätämismahdollisuuksista? EDIT. Taitaa olla turhan laaja selvitettäväksi, joten unohdetaan.

Kun käy kaikki mahdolliset säädöt nettiyhteyden katkaisun jälkeen läpi, muistaa tallentaa ja muut laitteet toimivat samoilla asetuksilla sekä naapureiden langattomat verkot ei sotke, niin toivo on menetetty, jos ei lähde tulille...
Mulla ei näitä MiFi-laitteita ole, vaan mennään vanhanaikaisella reititin+tikku yhdistelmällä, joten mielenkiinnosta kyselen, kun noita opastuksia ei järin irtoa, joten älä hermostu.
Moi JoSi,

näitä samoja linkkejä olen ihmetellyt ja tullut nappuloita painellessani siihen tulokseen, että WLAN uudelleen päälle tarkoittaa samaa kuin uudelleenkäynnistys.

WLAN automaattinen katkaisu: silloin kun modeemi toimii pelkällä akulla, voidaan säätää 10, 20 tai 30 minuutin kuluttua tapahtuvaksi, jos kukaan ei käytä WLANia ja joutoaika menee yli tuon asetetun minimin.

Kokeilin myös tuota automaattisen katkaisun vaihtoehtoa, enkä sen jälkeen saanut laitetta toimimaan edes ubsilla.

Veinkin modeemin Soneran myymälään, kun oli muuta asiaa paikkakunnalle, jossa myymälä on. Myyjä ihmetteli ensin hidasta netin aukeamista ja kokeili jos uusi sim-korttia auttaisi. Tästä ei ollut apua netin aukaisuun eikä modeemi myöskään lähettänyt WLAN signaalia hänen kännykkäänsä.

Modeemi lähtikin sitten korjattavaksi. Jännä kuulla, mikä on tuomio. Myyjän mukaan kukaan aikaisemmin ei ole valittanut kyseisestä modeemista mitään.

Eivät vaihtaneet oikopäätä uuteen vaan haluavat korjata, mutta sain tilalle samanlaisen, joka avaa netin vanhaa nopeammin ja on toistaiseksi käynnistynyt sammuttamisen jälkeen ok. Nyt odottelen ilmoitusta, koska korjattu laite on haettavissa.

Vastaa