Skip to main content
Minulla on noin vuoden vanha Huawei e5776s-32 wlan-reititin-mokkula. Wlan toimii oivasti, mutta netti pätkii muutaman minuutin välein. Kun käyttöä ei ole, laite ilmoittaa omassa näytössään 3-4 tolppaa 3g:lle, mutta vähäinenkin käyttö systemaattisesti pudottaa 'tolpat' pois. Mokkulan paikan vaihtaminen ei vaikuta, parantavasti, huonontavasti kylläkin.

Kysymyksiä:

1) Miten ongelmaa voisi lähteä purkamaan? Kuuluvuuskartan perusteella alue on juuri ja juuri 4G-ruudun sisällä, vaan siitäpä ei ole tietenkään kokemuksia.
2) Laitteessa näyttää olevan paikka ulkoiselle antennille. Onko ulkoisesta antennista mahdollisesti apua asiaan?
2.1) En tiedä tuliko mainittu antenni laitteen mukana ja jos ei tullut tai sitä en enää löydä, saako sellaisen jostakin?
3) Ottamalla yhteyttä osoitteeseen 192.168.1.1. pääsee loggautumaan laitteeseen. Sieltä löytyy asetus, joka tarkistaa ohjelmiston. Tarkistuksen mukaan ohjelmisto on ajantasalla. Pitäneekö moinen tarkistus paikkansa ja onko päivitystä edes tarpeen haikailla?
Hei,

tarvitsisimme tietoomme tarkempia tutkimuksia varten asiakasnumerosi, ja sitä kautta pääsemme tutkailemaan osoitettasi. Kuuluvuuskartat ovat yleensäottaen erittäinkin luotettavia. Tietysti moni asia vaikuttaa kuuluvuuteen (maastoesteet, isot rakennukset, lämpölasit, peltikatto jne.), mutta suuntaa-antavasti kyllä kertoo kuuluvuudesta aikalailla tarkkaan tuo meidän sivuilla oleva kartta.

Ei ole normaalia, että netti pätkii muutaman minuutin välein. Mikäli sinulla olisi käytössäsi esim. Soneran liittymä matkapuhelimessasi, niin pystyisit testaamaan kuinka hyvin netti toimii siinä.

Ensimmäisenä minulle tuli tuosta ilmoituksestasi mieleen, että laite on viallinen. Takuu näissä tuotteissa on kaksi vuotta, eli takuutodistus laitteesta mukaan ja lähimpään Sonera Kauppaan, niin saisit tarvittaessa korjattua tämän laitteen.

Tähän malliin on saatavilla antenni, eli katsopa www.3G-antennit.fi -sivustolta. Varsinaisesti kun tähän laitteeseen ei saa sitä antennia kiinni, niin mikä siinä on sitten antennin hyöty. Suosittelen soittamaan tuohon yritykseen, missä on erittäin asiantuntevaa asiakaspalvelua. Ostopakkauksessa antennia ei siis ole ollut valmiina.

Kun ohjelmisto on ajantasalla näin ilmoittaessaan, niin uskoisin ettei siinä ole mitään hätää ja ongelmaa. Kyllä tarvittaessa näihin tulee päivityksiäkin ja niihin saa tarvittaessa päivitykset seuraavalta sivustolta: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Nettitikku ... kin=sonera

Toivottavasti näistä tiedoista oli sinulle hyötyä.

Ystävällisin terveisin, Pia
Kiitos vastauksesta. Minne voin postittaa laitteen puhelinnumeron ja tarkemmat osoite/asiakastiedot?

Puhelimessani on soneran liittymä ja kun olen kokeillut puhelimen muuttamista tukiasemaksi, esimerkiksi Netflix toimii moitteetta.
Moi ozmi! Voit laittaa meille tarkempia tietoja esim. Omien Sivujen kautta palvelupyynnöllä tai vaikkapa yksityisviestillä Facebookissa.

Mutta mikäli puhelinliittymä toimii moitteetta, niin vika ei todennäköisesti ole verkossa, vaan laitteessa tai sim-kortissa. Onko lähistölläsi Sonera Kauppaa tai muuta toimipistettä? Voisit käydä ensinnäkin vaihtamassa sim-kortin ja jos sekään ei auta, niin toimittaa laitteen huoltoon. Toki voimme tutkailla myös verkon tilannetta, jos laitat viestiä edellämainituissa kanavissa.

Vastaa