Huawei HiLink E353/Windows 8.1/DPC_Watchdo_Violation

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Vanhempieni pöytäkoneessa oli aikaisemmin Windows XP ja Huawein HiLink E353 nettitikku (Sonera) ja netti toimi moitteetta. Huhtikuussa kone uusittiin ja uutena käyttöjärjestelmänä oli Windows 8.1. Lähes heti alkoivat ongelmat eli kone buuttaa itsensä satunnaisesti antaen virheilmoituksen DPC_Watchdog_Violation. Kun tikun ottaa pois, kone pysyy pystyssä. Kaikki oheislaitteiden ohjelmaversiot on tarkastettu, virustarkastukset ovat kunnossa (F-Secure). WLAN ja Ethernet on otettu pois käytöstä. Soneran sivujen mukaan tikun yhteensopivuutta ei taata Windows 8.1:n kanssa. Onko näin? Mikä on vaihtoehto?

9 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +16
Tämä virhe on ajuri ristiriita laitteella. Sinulla on joitakin ajureita jotka törmäävät koneellasi. Tämä vika on tuttu jo itselläni kun ajurit alkoi olemaan ristiriidassa.

Jos laite on tuettu Windows 8.0, niin kyllä se toimii 8.1 versiossakin. Poista ajurit ja asenna uudelleen (laitehallinta). Eli kaikki softat + ajurit, uudelleenasennus. Jos ei auta... niin voi korjata asentamalla käyttöjärjestelmä uudelleen. Katso että oikeat ajurit on asennettu ja päivitä tarvittaessa valmistajan sivun mukaan ajurit uusimpaan versioon.
Hei yraivio!

Kiitos viestistäsi. Mikäli et ole saanut nettiyhteyttä toimimaan, voit halutessasi ottaa yhteyttä Helpson tukipalvelun asiantuntijoihin numerossa 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-21 ja la 9-17. Helpsonin löydät myös osoitteessa http://www.helpson.fi .

Helpsonin asiantuntijat auttavat erilaisten ohjelmien ja laitteiden ongelmissa. Soneralla puolestaan vastaamme verkon toimivuudesta.

Kuvaamasi ongelma ei ole harvinainen ja netistä löytyy paljonkin asiaan liittyvää keskustelua. Tässä yksi englanninkielinen sivu, jossa henkilö on saanut asian korjatuksi. Sivulta löytyy myös ohjeita.

http://notesalongthepath.com/2013/10/22 ... n-crashes/

Toivottavasti saat ongelman poistettua, ellet ole jo saanutkin.
Kiitoksia viesteistä. Uudet driver-asennukset eivät auttaneet eli tutkimukset jatkuvat. Helpoin ratkaisu lienee toinen tikkuvalmistaja mutta ilmeisesti 3G verkkoihin ei ole Suomessa monia vaihtoehtoja? Pöytäkone on HP Pavilion. Palaan asiaan kun asia selviää.
Mainittakoon loppukaneettina että Huawein E353 ei lopulta toiminut millään konstilla HP:n pöytätietokoneen ja Windows 8.1:n yhdistelmällä. Suunnilleen kuukausi sitten tikku vaihdettiin Huawein 4G tikkuun E3276:een eikä sen koommin ao. DPC_Watchdog_Violation -ongelmia ole näkynyt. Ainoaksi ongelmaksi jäi käyttöpaikan heikko 3G kenttä (4G tuskin koskaan tuleekaan alueelle) mutta tikun nostaminen ylemmäksi auttoi asiaa.

Täytyy tässä yhteydessä jonkun verran ihmetellä puhelimissa ja tikuissa edelleen yleisesti käytettävän kentän voimakkuusmittarin (1-5 palkkia) epämääräisyyttä: 1-3 palkkia on käytännössä onneton kenttä (~0.01..0.001 mW/m2), ja 4-5 toivottava (~1...0.1 mW/m2). Digitaalinen lukema 0-100% kertoisi saman asian paljon tarkemmin antennin optimaalista suuntausta ajatellen.
Jaahas, tämähän onkin jo olemassa.

http://www.ubersignal.com/field-test-mode
Hei yraivio!

Hienoa kuulla, että uudella nettitikulla yhteys lähti toimimaan paremmin. Saitko muuten Huawei E3276-tikun mukana pientä lisäantennia, joka kytketään tikun antenniliitäntään? Antennilla signaalin voimakkuus voisi ainakin jonkin verran parantua.

Kiitos myös hyvästä linkistä.
Lisäantennia ei tietääkseni ollut paketissa mukana mutta sellainen on harkinnassa. Huomasin myös näiltä sivuilta että Windows 8.1 tietokoneasetukset pitää tarkistaa koskien varoitusta Windowsin päivitysten ja niiden datan maksullisuuden suhteen. Windows päivitykset eivät olleet tulleet läpi vaikka ne oli asetettu automaatille. Seuraavalla kerralla sitten.
Hei yraivio!

Huawei E3276 -nettitikun mukana olisi pitänyt tulla pieni lisäantenni, joka kytketään nettitikun antenniliittimeen. Kyseessä ei ole ulkoinen suunta-antenni vaan noin 15 sentin johdolla varustettu pienempi antenni, jota käytetään sisätiloissa. Kyseisellä antennilla saadaan jonkin verran vahvempi signaali.

Mikäli sinulla on tiedossasi liittymän omistajan asiakasnumero (10 numeroa) tiedossasi, voit lisätä asiakasnumeron tämän Keskustelupalstan profiiliisi, jotta asia voidaan varmuudella kohdistaa oikealle liittymälle. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi liittymän laskuista. Numero ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan liittymän omistajan asiakasnumero => Lähetä.
OK, lisään numeron kun saan sen selville.

Vastaa