Huono myyntikokemus
Sain puhelun Soneran puhelinmyyjältä kun kiinteän laajakaistani sopimuksen määräaika päättyi. Kyselin nopeampaa nettiyhteyttä ja kun talouteen ei valokaapelia tule, niin myyjä ehdotti liikkuvaa 4G-laajakaistaa. Meidän alueella on kuuluvuuskartan mukaan hyvä 4G peitto, eli myyjän mukaan yhteys nopeutuu huomattavasti. Mulla oli kaksi ehtoa. Ensinnäkin vanha sopimus vaihtuu uuteen, eli yhteys päivittyy kiinteästä liikkuvaan ja toiseksi mun kaikki Soneran sähköpostiyhteydet, tilit ja osoitteet säilyvät ennallaan ilman että mun tarvitsee tehdä niille mitään. Nämä myyjä lupasi, hinta sovittiin ja tein tilauksen. 4G reititin saapui viikon päästä, asentui ongelmitta ja yhteys muodostui. Kaikki meni muuten niin kuin pitikin, paitsi että modeemi sai aikaan vain heikon 3G-yhteyden ja yhteysnopeus jäi samoihin vanhan 8Mbit ADSL:n kanssa. Varsinainen kiukku alkoi kun huomasin viikon päästä, että vanha kiinteä yhteys oli edelleen auki ja sopimus voimassa. Soitin asiakaspalveluun ja sain kuulla, että ensinnäkin se olisi pitänyt sulkea itse ja toiseksi liikkuvaan laajakaistaan ei kuulu lainkaan sähköpostilaatikoita vaan niistä pitää maksaa erikseen pari euroa / käyttäjä. Eipä siinä mitään, jos niin olisi sovittu kaupan teon yhteydessä, mutta myyjä aivan härskisti jätti nämä asiat kertomatta. Niinpä uusi liittymä on aivan eri hintainen kuin minkä olen tilannut, mulle tulee päällekkäiseltä ajalta yhden kuukauden ylimääräinen maksu vanhasta liittymästä ja luvattu nopeus jäi haaveeksi. Koko kaupasta jäi paha maku suuhun. Onneksi miellyttävä asiakaspalvelija selvitti sähköpostiongelman ja downgreidasi mun "huippunopean" liittymän vähän järkevämmäksi. Tosin joudun siitäkin maksamaan lisämaksua. Viimeisen ADSL-laskun tulen varmasti reklamoimaan myyjän epäasiallisen toiminnan vuoksi.
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.