Skip to main content
Sain puhelun Soneran puhelinmyyjältä kun kiinteän laajakaistani sopimuksen määräaika päättyi. Kyselin nopeampaa nettiyhteyttä ja kun talouteen ei valokaapelia tule, niin myyjä ehdotti liikkuvaa 4G-laajakaistaa. Meidän alueella on kuuluvuuskartan mukaan hyvä 4G peitto, eli myyjän mukaan yhteys nopeutuu huomattavasti. Mulla oli kaksi ehtoa. Ensinnäkin vanha sopimus vaihtuu uuteen, eli yhteys päivittyy kiinteästä liikkuvaan ja toiseksi mun kaikki Soneran sähköpostiyhteydet, tilit ja osoitteet säilyvät ennallaan ilman että mun tarvitsee tehdä niille mitään. Nämä myyjä lupasi, hinta sovittiin ja tein tilauksen. 4G reititin saapui viikon päästä, asentui ongelmitta ja yhteys muodostui. Kaikki meni muuten niin kuin pitikin, paitsi että modeemi sai aikaan vain heikon 3G-yhteyden ja yhteysnopeus jäi samoihin vanhan 8Mbit ADSL:n kanssa. Varsinainen kiukku alkoi kun huomasin viikon päästä, että vanha kiinteä yhteys oli edelleen auki ja sopimus voimassa. Soitin asiakaspalveluun ja sain kuulla, että ensinnäkin se olisi pitänyt sulkea itse ja toiseksi liikkuvaan laajakaistaan ei kuulu lainkaan sähköpostilaatikoita vaan niistä pitää maksaa erikseen pari euroa / käyttäjä. Eipä siinä mitään, jos niin olisi sovittu kaupan teon yhteydessä, mutta myyjä aivan härskisti jätti nämä asiat kertomatta. Niinpä uusi liittymä on aivan eri hintainen kuin minkä olen tilannut, mulle tulee päällekkäiseltä ajalta yhden kuukauden ylimääräinen maksu vanhasta liittymästä ja luvattu nopeus jäi haaveeksi. Koko kaupasta jäi paha maku suuhun. Onneksi miellyttävä asiakaspalvelija selvitti sähköpostiongelman ja downgreidasi mun "huippunopean" liittymän vähän järkevämmäksi. Tosin joudun siitäkin maksamaan lisämaksua. Viimeisen ADSL-laskun tulen varmasti reklamoimaan myyjän epäasiallisen toiminnan vuoksi.
Miksi vain asiakkaita huijataan??? On todella hieno kysymys 😃
Hei abra: On todella harmillista kuulla tällaisesta myyntitilanteesta. Laittaisimme mielellämme tapahtuneesta palautetta eteenpäin jotta vastaavanlaisilta tilanteilta vältyttäisiin jatkossa. Lisäisitkö Profiilisi tietoihin asiakasnumerosi palautetta varten? Kiitos etukäteen.
Asiakasnumero on nyt lisätty profiiliin. Kävin samalla päivittämässä Sonera Tunnukseni. Siellä näkyy edelleen viime viikolla irtisanottu vanha laajakaistaliittymä ja kaikki vanhat postilaatikot vaikka niiden määrää muutettiin. Odottelen palautettanne.
Hei Abra,

Jos puhelinmyyjä on luvannut sinulle jotain eikä nyt muista asiaa tai asiakaspalvelusta sanotaan ettei niin ole vointu luvata, pysy tiukkana. Nämä puhelut nauhoitetaan, joten pyydä asiakaspalvelua tarkistamaan asia nauhoitteesta. Näissä tilanteissa asiakaspalvelu ei jostain syystä "muista" että puhelut ovat tallessa.
Hei abra! Myyntitilanteessa homma ei ole mennyt putkeen, pahoittelut omasta puolestani. Välitin palautteesi eteenpäin ja toivottavasti vastaavaa ei tapahdu enää jatkossa. Laajakaistan irtisanominen on vielä laajakaistatoimituksella työn alla. Laitatko meille viestiä, kunhan seuraava lasku on lähetetty. Katsotaan sitten hyvitykset kuntoon.
Moi, olen nyt saanut vanhan kiinteän liittymän laajakaistalaskun ajalta 1.6 - 29.6.2014 ja uuden liikkuvan laajakaistaliittymän laskun ajalta 17.6 - 16.7.2014.
Hei abra!

Sopiiko sellainen ratkaisu että hyvitän tuon kesäkuun laajakaistan kuukausimaksun kokonaisuudessaan ja maksat Liikkuvan Netin laskun normaalisti?
Hei,
Kyllä se sopii.
Hei abra! Kiinteän laajakaistan lasku on nyt hyvitetty kokonaisuudessaan eli asia on tällä kunnossa 🙂

Vastaa