Hyvinkäällä on jo muutaman viikon ajan nettiyhteys pätkinyt mikä käytännössä tarkoittaa sitä että kone hukkaa langattoman verkon. Tätä tapahtuu suunnilleen kerran tunnissa. Vai onko kyseessä viallinen kaapelimodeemi? Joka tapauksessa todella raivostuttava vika.
Onko asialle tehty mitään ja koska vika tulee korjattua?
Sivu 1 / 1
Hei hugo67,
Jos pätkiminen tapahtuu langattomassa verkossa koneen ja modeemin välillä, jää vika silloin sisäverkkoosi. Löytääkö koneesi paljon muita langattomia verkkoja? Jos löytää, ongelman voisi korjata kun muokkaat modeemisi wlan-kanavaa joksikin toiseksi. Kanavan voi vaihtaa modeemin hallinnasta käsin.
Toinen vaihtoehto on että vika olisi koneesi wlan-kortissa. Pätkiikö yhteys muissa langattomissa laitteissasi mikäli sinulla sellaisia on? (padi, älypuhelin, toinen tietokone jne)
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
Jos pätkiminen tapahtuu langattomassa verkossa koneen ja modeemin välillä, jää vika silloin sisäverkkoosi. Löytääkö koneesi paljon muita langattomia verkkoja? Jos löytää, ongelman voisi korjata kun muokkaat modeemisi wlan-kanavaa joksikin toiseksi. Kanavan voi vaihtaa modeemin hallinnasta käsin.
Toinen vaihtoehto on että vika olisi koneesi wlan-kortissa. Pätkiikö yhteys muissa langattomissa laitteissasi mikäli sinulla sellaisia on? (padi, älypuhelin, toinen tietokone jne)
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.
Asiakasnumero lisätty käyttäjätunnuksen profiiliin
Hei hugo67,
Tarkistimme yhteyttäsi ja näyttäisi siltä että yhteys modeemille ei olisi pätkinyt. Modeemissasi on myös uusin ohjelmisto.
Eli näyttäisi siltä että langattomaan verkkoon tuo pätkiminen jäisi? Olitko testannut yhteyttä myös niin että kytket koneen kaapelilla modeemiin?
Langattoman verkon kanssa kannattaa kokeilla yhteyttä toisilla laitteilla. Katkeileeko yhteys kaikilla samaan aikaan?
Langattomaan verkkoon voisi myös kokeilla tehdä muutoksia, esim. langattoman verkon kanavaa voisi vaihtaa. Jos alueella on paljon langattomia verkkoja, voi kanavan vaihtaminen auttaa.
Tarvittaessa saata apua myös Helpson palvelun kautta.
Tarkistimme yhteyttäsi ja näyttäisi siltä että yhteys modeemille ei olisi pätkinyt. Modeemissasi on myös uusin ohjelmisto.
Eli näyttäisi siltä että langattomaan verkkoon tuo pätkiminen jäisi? Olitko testannut yhteyttä myös niin että kytket koneen kaapelilla modeemiin?
Langattoman verkon kanssa kannattaa kokeilla yhteyttä toisilla laitteilla. Katkeileeko yhteys kaikilla samaan aikaan?
Langattomaan verkkoon voisi myös kokeilla tehdä muutoksia, esim. langattoman verkon kanavaa voisi vaihtaa. Jos alueella on paljon langattomia verkkoja, voi kanavan vaihtaminen auttaa.
Tarvittaessa saata apua myös Helpson palvelun kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.