Moro!
Pitäis asennella tuo Sonera Viihde, mutta Intenon boksi ei löydä verkkoa, eli "broadband" valo ei missään vaiheessa jää palamaan, vaan vilkkuu ja vilkkuu. Yhteys testattu päivän aikana vanhemmilla adsl-bokseilla ja ne löytää verkon säpäkästi... Mistä moinen mahtaa johtua? Vai kestääkö Intenolla nousta verkkoon jotain kolme päivää?
Sivu 1 / 1
Hei Juvester,
Vilkaisin liittymääsi ja vanha modeemi on aika heikoilla linja-arvoilla kiinni verkossa. Liittymässä näkyy liikaa vaimennusta mikä mahdollisesti nyt yhteyttä hidastaa ja Inteno ei löydä verkkoa välttämättä ollenkaan. Otitko käyttöön uuden Inteno modeemin kanssa sen lyhyen (n. 2m) pituisen puhelinjohdon ilman mitään jatkojohtoa? Intenon modeemille kannattaa myös kokeilla vielä tehdä pitkä resetointi painamalla laitteen takaa löytyvää reset-nappia 30s ajan pohjassa.
Vilkaisin liittymääsi ja vanha modeemi on aika heikoilla linja-arvoilla kiinni verkossa. Liittymässä näkyy liikaa vaimennusta mikä mahdollisesti nyt yhteyttä hidastaa ja Inteno ei löydä verkkoa välttämättä ollenkaan. Otitko käyttöön uuden Inteno modeemin kanssa sen lyhyen (n. 2m) pituisen puhelinjohdon ilman mitään jatkojohtoa? Intenon modeemille kannattaa myös kokeilla vielä tehdä pitkä resetointi painamalla laitteen takaa löytyvää reset-nappia 30s ajan pohjassa.
Moro,
Juu paketissa mukana tullutta puhelinjohtoa käytin. Miten tuon resetoinnin kanssa, onko siitä hyötyä, kun se on käytännössä suoraan paketista otettu, eikä siinä ole vielä mitään asetuksia muutettu? Mikä tuota vaimennusta aiheuttaa ja miten voisin siihen vaikuttaa?
Juu paketissa mukana tullutta puhelinjohtoa käytin. Miten tuon resetoinnin kanssa, onko siitä hyötyä, kun se on käytännössä suoraan paketista otettu, eikä siinä ole vielä mitään asetuksia muutettu? Mikä tuota vaimennusta aiheuttaa ja miten voisin siihen vaikuttaa?
Hei Juvester,
Laitteen resetoinnilla saadaan modeemi hakemaan verkkoa uudestaan ja varmistetaan ettei laitteen käynnistyksessä ole sattunut mitään hämminkiä (mikä estäisi yhteyden muodostuksen). Jos asunnosta löytyy muita puhelinrasioita, voisit kokeilla yhteyden muodostusta myös niistä.
Jos yhteys ei lähde toimimaan mistään puhelinrasiasta tuolla Intenon modeemilla niin kannattaa tehdä asiasta ihan suoraan vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vaimennusta aiheutuu yleensä huonosta linjasta verkkolaitteen ja modeemin välissä. Aiheuttajia voi olla esim. pitkä/vaurioitunut jatkojohto, hapettuneet liitokset puhelinrasiassa / linjoilla tai joku muu vaurio itse verkossa. Vikaselvityksessä rajataan tuo ongelma pois omasta sisäverkosta jottei turhaa asentajakäyntiä pääse sen takia syntymään.
Laitteen resetoinnilla saadaan modeemi hakemaan verkkoa uudestaan ja varmistetaan ettei laitteen käynnistyksessä ole sattunut mitään hämminkiä (mikä estäisi yhteyden muodostuksen). Jos asunnosta löytyy muita puhelinrasioita, voisit kokeilla yhteyden muodostusta myös niistä.
Jos yhteys ei lähde toimimaan mistään puhelinrasiasta tuolla Intenon modeemilla niin kannattaa tehdä asiasta ihan suoraan vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vaimennusta aiheutuu yleensä huonosta linjasta verkkolaitteen ja modeemin välissä. Aiheuttajia voi olla esim. pitkä/vaurioitunut jatkojohto, hapettuneet liitokset puhelinrasiassa / linjoilla tai joku muu vaurio itse verkossa. Vikaselvityksessä rajataan tuo ongelma pois omasta sisäverkosta jottei turhaa asentajakäyntiä pääse sen takia syntymään.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.