Skip to main content
Hei!

Sain ko. boksin edellisen rikkoutuneen thomsonin tilalle.
Modeemi tuntuu hävittävän netin todella usein ja boksi pitää aina
bootata, että löytää taas yhteyden. Nyt lähipäivinä tätä sattunut jopa pari kertaa päivässä.

Mistäköhän tämä voisi johtua?
Piuhat yms tarkastettu.

Niin ja voisiko saada 4.portin siltaavaksi?-)

-Pekka
Moi Lazaruz!

Oletko vielä resetoinut Intenoa? Jos tuo yhteyden pätkiminen ei lakkaa, kannattaa ongelmasta jättää vikari.

Laitan siltauspyynnön nelosportille eteenpäin, saat kuittauksen kun se on tehty.
Moro!

Resetoin nyt boksin niin katsotaan pysykö pystyssä.

Kaverilla ollut kuulemma samaa ongelmaa joskus ja homma ratkesi kun otti boksin palomuurin pois päältä. Pistetään tämä myös testiin..

Kiitokset.
Sama ongelma täällä, alkaa hermot menemään kun boksi katkaisee yhteyden useita kertoja päivässä. Tänään kun aukaisin tietokoneen, katkaisi samantien ja neljä kertaa peräkkäin. Resetoinut pari kertaa, mutta ei näytä auttavan. Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä?
Hei Unreagen!

Katkaiseeko modeemi yhteyden lähiverkon laitteille vai myös ulkoverkkoon, entä mitä valoja modeemissa palaa, kun yhteys katkeaa?
Kaikista boksiin kytketyistä laitteista katkeaa yhteys ja boksi vilkuttaa punaista status-valoa. Jonkin aikaa boottailee itseään ja yhteys palaa, mutta voi katketa uudelleen hetkenä minä hyvänsä.
Hei Lazarus!

Katsoin liittymääsi ja tällä hetkellä nopeudet jäävät aika alhaisiksi. Onko sinulla käytössä laitteen mukana tullut lyhyt puhelinjohto? Jos olet tehnyt modeemille pitkän (30s) resetoinnin ja käytössä on lyhyt puhelinjohto, kannattaa asiasta jättää vikailmoitus http://www.sonera.fi omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluun.

Hei Unreagen!

Mites yhteys on nyt toiminut? Viime viikon loppupuolella on katkeillut verkon suuntaan, mutta viimeiset 2 päivää on verkon suuntaan toiminut normaalisti.
Oon nyt seuraillu tuota netin toimivuutta.
Ei ole enää tehnyt samaa katkeamista niin
että pitäisi bootata modeemi.
Mutta tuota netin pätkimistä on alkanut
esiintymään samanlailla kun unregeanilla.

Resetoin nyt modeemin tuolla pitkällä resetillä
Ja seurailen taas.
Ja modeemin mukana ollut puh.piuha käytössä.

-Pekka
Hei Lazaruz,

Mikäli ongelma ei ole poistunut, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvitellä mistä tuo voisi johtua.
Pistin jo tuosta hitaudesta palvelupyyntöä. Katsotaan kuinka käy 😉
Hei Lazaruz,

Hyvä homma. siellä ongelma onkin selvityksessä. Toivotaan että saadaan homma toimimaan mahdollisimman pian.

Vastaa