Skip to main content
Eli tervehdys kaikille jotka sattuvat tätä lukemaan!

Muuton seurauksena tuli hankittua soneran kiinteä yhteys uuteen asuntoon, mutta
valitettavasti mukana tulleella Inteno DG301 modeemilla on esiintynyt ikävähköä "pätkimistä"
tämän oltua päällä 2-3 päivää. Teknisellä puolla tämä tarkoittaa että packet loss
on luokkaa 30-50% ja yhteys ei arvattavasti juuri toimi.

Ongelma korjautuu hetkellisesti modeemin sammutuksella, pienellä odotuksella ja parilla uudestaan käynnistämisellä, mutta vika tulee aina takaisin noin kahden päivän viiveellä.

Käytännössä tiedän vian olevan modeemissa itsessään koska verkkokortti ei ole testien mukaan viallinen ja yhteys toimii ongelmatilanteessa puhelintuen mukaan modeemille asti.
Olen myös varmistanut asiaa testaamalla kahdella eri piuhalla moodemin ja koneen välillä (ei vaikutusta), sekä soneran liikkeestä lainaan saadulla modeemila (Zyxel P-870HN-5xb Series 802.11 VDSL2 4 port Gateway) jolla ongelmaa ei sen sijaan esiintynyt ollenkaan, vaan ainut haitta oli pieni nopeuden putoaminen speedtest-sivun mukaan.

Laitteen tarkka merkki Inteno DG301AL ja softan versio 10.4.0.M, joten kysynkin millähän tuo ongelma korjautuisi? Puhelintuen automaatti ilmoittaa tukipyynnön koskevan ilmeisesti ainoastaan soneran omaa verkkoa eikä modeemia itseään, enkä toisaalta halua soittaa helpsonin puhelintukeen ongelman takia joka on jo kartoitettu.

Olisiko laitteeseen saatavilla uudempaa softaa joka mahdollisesti korjaisi ongelman?
Samassa yhteydessä laitteen neljännen portin voisi ehkä vaihtaa siltaavaksi kun
sitäkin täältä taitaa pystyä pyytämään?

Kiitokset jo etukäteen mahdollisesta avusta!

Ps: Minulle ei ole vielä tullut ensimmäistä laskua, enkä äkkiseltään löytänyt asiakastunnusta kirjattavaksi, joten voidaanko tarvittu yksilöinti hoitaa esim. liittymätunnuksella (346-***)?
Hei Normad,

Ohjelmiston päivityksestä ja 4-portin siltaamisesta laitettu pyyntöä eteenpäin. Saat tekstiviestillä kuittauksen kun tämä on tehty.

Asiakasnumeron pääset näkemään omien sivujen kautta, kun kirjaudut sinne Sonera Tunnuksella. Sonera Tunnus luodaan pankkitunnistautumisen kautta.

Sonera Tunnuksella kun kirjaudut omille sivuille, niin sivun oikeassa yläreunassa, logout napin vasemmalla puolella on "ukon" kuvake, josta pääset katsomaan esim. asiakasnumerosi.
Hei Meillä on ollut identtisiä ongelmia viime syksystä lähtien, jolloin Sonera päivitti meille uuden modeemin (Inteno).

Saadaanko myös softapäivitys, jotta voidaan varmistua siitä, että softapuoli on ok?

Kiitokset etukäteen!
Terve!

Täällä täsmälleen samanlainen ongelma. Mikäli se tuolla päivityksellä hoituu niin siitä vaan, tällä hetkellä nettiä lähes mahdotonta käyttää koska katkomista tapahtuu n. 5min välein aina pariksi minuutiksi kerrallaan...
Hei rantma-66,

Ohjelmistopäivityksestä laitettu pyyntö eteenpäin.
Hei VT2014,

Tarkistatko asiakasnumeron paikalla näkyvän liittymänumeron. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 346123456.
Tarkistin asiakasnumeron ja lisäsin sen oikeaan kohtaan Profiili -välilehdellä.
Hei VT2014,

Laitoin tuosta modeemin päivityksestä viestin eteenpäin!
Täälläkin esiintynyt samanlaista pätkimistä. Päivitys kelpaisi 🙂
Hei ruuben,

Päivityspyyntö laitettu eteenpäin.

Vastaa