Eli tervehdys kaikille jotka sattuvat tätä lukemaan!
Muuton seurauksena tuli hankittua soneran kiinteä yhteys uuteen asuntoon, mutta
valitettavasti mukana tulleella Inteno DG301 modeemilla on esiintynyt ikävähköä "pätkimistä"
tämän oltua päällä 2-3 päivää. Teknisellä puolla tämä tarkoittaa että packet loss
on luokkaa 30-50% ja yhteys ei arvattavasti juuri toimi.
Ongelma korjautuu hetkellisesti modeemin sammutuksella, pienellä odotuksella ja parilla uudestaan käynnistämisellä, mutta vika tulee aina takaisin noin kahden päivän viiveellä.
Käytännössä tiedän vian olevan modeemissa itsessään koska verkkokortti ei ole testien mukaan viallinen ja yhteys toimii ongelmatilanteessa puhelintuen mukaan modeemille asti.
Olen myös varmistanut asiaa testaamalla kahdella eri piuhalla moodemin ja koneen välillä (ei vaikutusta), sekä soneran liikkeestä lainaan saadulla modeemila (Zyxel P-870HN-5xb Series 802.11 VDSL2 4 port Gateway) jolla ongelmaa ei sen sijaan esiintynyt ollenkaan, vaan ainut haitta oli pieni nopeuden putoaminen speedtest-sivun mukaan.
Laitteen tarkka merkki Inteno DG301AL ja softan versio 10.4.0.M, joten kysynkin millähän tuo ongelma korjautuisi? Puhelintuen automaatti ilmoittaa tukipyynnön koskevan ilmeisesti ainoastaan soneran omaa verkkoa eikä modeemia itseään, enkä toisaalta halua soittaa helpsonin puhelintukeen ongelman takia joka on jo kartoitettu.
Olisiko laitteeseen saatavilla uudempaa softaa joka mahdollisesti korjaisi ongelman?
Samassa yhteydessä laitteen neljännen portin voisi ehkä vaihtaa siltaavaksi kun
sitäkin täältä taitaa pystyä pyytämään?
Kiitokset jo etukäteen mahdollisesta avusta!
Ps: Minulle ei ole vielä tullut ensimmäistä laskua, enkä äkkiseltään löytänyt asiakastunnusta kirjattavaksi, joten voidaanko tarvittu yksilöinti hoitaa esim. liittymätunnuksella (346-***)?
Inteno DG301 ongelma ja mahd. päivitys
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.