Skip to main content
Modeemissa vilkkuu valot kuin joulukuusessa (2kpl vihreää, 2kpl punaista).

Alussa ei palanut kuin yksi valo. Muutenkin pätkii 2-3 kertaa päivässä.
Boksin perässä(langattomasti) on ps3, 1-2 läppäriä, 2 puhelinta parhaimmillaan (taitaa olla liikaa...)

Vanha Adsl pelasi Asuksen boksilla paremmin kuin tämä "valokuitu".

Soneralle on lähetetty 2kpl vika ilmoituksia. (Harmi että tulikin tehtyä 2v sopimus nyt ei pääse tästä paskasta eroon...)

Unohtui mainita että muutama vuosi sitten Sonera kaivatti tänne uuden piuhan joten ei ole kaapelissa vika...

Ps. Lisätietoja


Product Name:

DG301AL

Serial Number:

Software Release:

10.4.0.O

Software Variant:

AD

Boot Loader Version:

2.0.10


Product Code:

2


Board Name:

VDNT-3


Service Name:

Sonera SMART 3.4.2 (modified by user)







Description:

Factory Defaults







Region:

Finland







Provider:

THOMSON







Configuration Date:

Configuration modified by TR69 on 2013-11-13T17:49:37
Hei bate173,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme selvittää asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Marko- kirjoitti:
Hei bate173,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme selvittää asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.


Asiakasnumero lisätty.

Relacomin asentaja kävi talojakamossa vika oli siellä.

Toistaiseksi netti on toiminut. Ihmettelen välillä kun boksissa tosiaankin palaa kaksi punaista ja vilkkuu kaksi vihreää (normaalisti palaa vain kaksi vihreää)...
Hei bate173,

Vieläkö joku valo on ollut punaisena ja mitkä valot ovat olleet punaisena?

Sivuillamme näet tarkemmat selitykset modeemin eri valoille.
Terve

Minulla on ollut paljon yhteydenkanssa ongelmia kuluneiden viikkojen aikana. Intenon boksi vaihdettu kerran->ei apua. Ongelma on ollut nettiyhteyden hidastuminen olemattomaksi säännöllisen epäsäännölisesti pöytäkoneessa joka on ollut boksissa kiinni kaapelilla.

Pari päivää sitten hain kaupasta kytkimen ja laitoin sen seinän ja Intenon väliin. Tällä pyrin ohittamaan Intenon boksin pöytäkoneen yhteyden osalta koska eihän sitä boksia ethernet-yhteydessä tarvita, eihän? TV:n kanssa sitä varmaankin tarvii, että saa kanavat näkymään.

Tämähän toimi pari päivää aivan loistavasti.

Tänään aikavälillä 12:30-14:00 on yhteys katkennut totaalisesti kolmeen otteeseen. Ottaa aikaa noin 5 minuuttia yhteyden palautua. Samalla on boksin valot vilkkuneet kuin joulukuusessa...

Erikoinen tilanne sillä tähän mennessä on tuntunut ettei pöytäkoneen verkkokortti ja Intenon boksi ole tykänneet toisistaan. Nyt kun käytännössä on pöytäkone suoraan ilman boksia kiinni seinässä ja yhteydet katkeilee silti tulee mieleen onko vika kenties talojakomossa?

Verkon vianselvitys ilmoittaa löytävänsä tuntemattoman julkisen verkon kun yhteys menee poikki.

Asentaja kävi kerran ja olisi toisenkin kerran ollut tulossa mutta tuo kytkinratkaisu tuntui toimivan. En tiedä kävikö ensimmäisellä kerralla kukaan talon tiloja katselemassa. Toisen merkkisillä bokseilla ei ole kokeiltu.

Aika kiusallistahan tämä on tällä hetkellä. Jos jotain apua / vinkkejä löytyy niin mielellään otetaan vastaan.

Soneran tukeen ei ole hirveästi järkeä soitella koska puhuminen 4-5 minuuttia tyhmälle vastaajalle ei kiinnosta. Sen jälkeen kommunikointi on luokkaa puhelinsoitto tuesta ja jos sattuu olemaan kotona niin voi pistää virrat pois / resetoida boksi. Jos jälkisoittoihin ei pysty vastaamaan tai ei ole oikeassa paikassa pyydetään soittamaan tuolle koneelle uudelleen... ei nyt ihan näin, eihän?

Sähköpostillakin voisi vaikka kommunikoida, laittaa kysymyksiä, vastauksia jne. niin voisi ongelmaa ratkoa.

Siinä vähän taustaa, toivottavasti selviää tuosta tilanne...
Hei Carius,

Oliko esiintyykö ongelmaa siis vain tuolla yhdellä pöytäkoneella joka on kaapelin kanssa kytettynä? Muilla laitteilla yhteys toimii ja viihdepalvelu toimii myös?

Nyt sinulla oli verkko kytkettynä niin että ensimmäisenä laitteena sinulla on kytkin ja sen perässä on tietokone ja Intenon reititin kiinni?

Onko sinulla ollut käytössä jotain muita koneita, jotka ovat kaapelilla kytkettynä tuohon Intenoon, kytkimeen tai suoraan verkkoon? Jos on, niin mikä tilanne on niiden osalta ollut?

Oletko kokeillut yhteyttä niin, että laittaisin Intenon ensimmäiseksi laitteeksi, siihen perään kytkimen ja sen perään vielä tuon tietokoneen? Jos olet niin miten yhteys tuolloin toimii?
Aiemmin kun kaapelilla oli kone kiinni Intenossa se hidasteli, kun laitoin sen suoraan seinään kiinni niin toimi normaalisti.

Tuolla viritelmällä pysyi pari päivää pystyssä hyvin, mutta tänään alkoi nuo uudet ongelmat joita kuvailin. Kokeiltu myös läppärillä kaapelin -> Inteno ja hidasteli...

Toisella järjestyksellä Inteno->Kytkin->pöytäkone en ole kokeillut. Sinällään en ole siihen syytä nähnyt koska yhteys toimi hyvin silloin kun pöytäkone oli suoraan seinään kytkettynä kaapelilla.

PS3 on kiinni kaapelilla Intenon boksiin mutta sen suhteen en ole havainnut / pystynyt havaitsemaan mitään ongelmia. Voi olla että niitäkin olisi mutta sen havainnointi on hankalampaa koska sen verran vähän on käytössä ollut.

WLAN yhteydellä läppäri + kännykät ovat toimineet hyvin koko ajan, myös silloin kun kaapelin kautta on ongelmia ollut. TV on myös toiminut ok vaikka pöytäkoneen yhteys on jumittanut.

Kytkimen tarkoitus oli siis ohittaa pöytäkoneen yhteydessä Inteno koska suoraan seinään kytkettynä ei ongelmia ole ollut.

Tänään tulleet ongelmat ovat yllättäneet, sillä samalla kun yhteys on mennyt poikki (ei siis hidastunut) on mennyt kaikki yhteydet, joten voisin kuvitella tuon jopa olevan eri tilanne kuin aiemmat ongelmat. Varsinkin kun tuo Seinä->Kytkin josta kaapeli pöytäkoneeseen + toinen kaapeli Intenoon (jonka takana PS3, WLAN ja TV) toimi pari päivää aivan hienosti.
Hei Carius,

Voi olla että kyseessä on erilliset ongelmat. Jos tuo katkeileminen jatkuu, niin siitä melkein kannattaa vikailmoitus tehdä niin voimme sitä selvittää tarkemmin. Voi olla myös että on ollut jotain väliaikaisia häiriöitä verkossa. Mutta jos se jatkuu, niin vikapalveluun voisi olla yhteydessä. Omien sivujen kautta voi laittaa myös ilmoitusta.

Tuon hidastelun kannalta voisi kokeilla miten tuo toimii, jos kytket laitteet: Inteno > kytkin > pöytäkone. Jos kyse on esim. jonkinlainen verkkokortin ja Intenon yhteensopivuusongelma, niin silloin ongelmaa ei pitäisi esiintyä kun kytkin on välissä.

Onko sinulla emolevyyn integroitu verkkokortti käytössä vai onko se ihan erillinen? Jos on integroitu niin minkä merkkinen tuo emolevy on? Jos on erillinen verkkokortti, niin osaatko sanoa minkä merkkinen ja mallinen se on?
Kokeillaan noin päin vielä miten menee.

Emolevylle integroitu verkkokortti ja emo on ASRock Z68 Pro3 Gen3. Nyt ainakin toimii yhteys niin että kytkin on Intenon jälkeen... Tosin aiemminkin on toiminut ajoittain vaikka kone ollut suoraan kiinni Intenossa...

Katon tuota verkon pätkimistä ja jos jatkuu niin laitan erikseen siitä vikailmoituksen.
Useana iltana peräkkäinen klo 19. Jälkeen alkavat "Status" ja "Internet" valot palamaan punaisena. Muut palavat/vilkkuvat vihreänä. Netti kuitenkin toimii (Nopeutta en mitannut).

Mikä tätä matolaatikkoa vaivaa?
Hei bate173,

Mikäli ongelma jatkuu edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
bate173 kirjoitti:
Useana iltana peräkkäinen klo 19. Jälkeen alkavat "Status" ja "Internet" valot palamaan punaisena. Muut palavat/vilkkuvat vihreänä. Netti kuitenkin toimii (Nopeutta en mitannut).

Mikä tätä matolaatikkoa vaivaa?


Nopeus mitattu (Soneran mittarilla) : 24/11 Mbit/s (Wlan, Fujitsu ProBook 6470b, Win 7)
Hei bate173

Kannattaa testata tuo nopeus verkkokaapelin avulla suoraan modeemista, wlanin ylitse monesti vastaanottimen tekniikka rajoittaa nopeutta melko paljon. WLAN kannattaa myös katkaista siksi aikaa kun kone on liitettynä verkkokaapelilla kiinni modeemiin jotta testaus ei kulkisi wlanin ylitse.
Kuuluko vihreän valon Intenon takana vilkkua, vaikka digiboksi on pois päältä ja mitään konetta ei ole verkossa?
Hei reijo_sandberg,

Jos digiboxi on sammutettu kaukosäätimestä, niin digiboxi ei ole tuolloin kokonaan pois päältä. Portin valo voi siis vilkkua silloinkin kun digiboxi on valmiustilassa.

Vastaa