Skip to main content
keskenkaiken tuossa kahden jälkeen nuo valot muuttuivat punaiseksi silti ethernet valo vilkkuu vihreänä mutta
netti ei siis toimi?
Hei esa-a,

Alueella näyttäisi olevan verkkovika. Vikaa selvitellään parhaillaan.
näyttäisi pelaavan taas en tiedä kuka ratkaisi asian mutta hieno homma, joten taas pelittää 🙂
Hei esa-a,

Hieno juttu että yhteys toimii taas. Alueella vaikuttanut verkkovika on saatu korjattua.
taas sama vika vaivaa status ja internet jälleen punaisena .
esa-a kirjoitti:
taas sama vika vaivaa status ja internet jälleen punaisena .

näyttää pelittävän. mistäköhän nämä häiriöt johtuvat ? taitaa olla parempi vain odottaa että tilanne aina korjaantuu 🙂
Hei esa-a,

Jälkimmäiseen en osaa sanoa mikä sen on aiheuttanut, mutta aiemmalla kerralla alueella oli ollut verkkovika. Hyvä kuitenkin että yhteys toimii taas.
Myös minulla Intendo DG301AL status valo punaisella, IPTV kuitenkin toimii, netti ei.
Tilanne alkoi maanantaina tai tiistaina, kun käynnistin modeemin ja motorolan digiboxin uudelleen koska digiboxi oli tolkuttoman hidas.
Digiboxi nousi nätisti pystyyn ja toimi taas normaalisti, nettiin ei kuitenkaan enää päässyt, ei kännykän Wlanilla eikä kannettavalla Wlanilla tai kaapelilla.

Modeemin Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet valikossa:

Internet

Connection Information

Link Status: Contacting DHCPv4 server...

IPv6 disconnected

Last Error Message: IPv6 disabled on this interface

IPv4 State: Enabled

IPv6 State: Disabled


IPTV Connectivity check kertoo seuraavaa:

Test Results
Test Succeeded DSL
Test Succeeded ATM
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded Native IPv4
Test Failed Native IPv6
Native IPv6 disabled for this Internet service.
Test Failed Internet
Enabled/OKConnectivity to IPv4 Gateway (80.220.136.1)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 1 (193.210.19.19)
Disabled/Not OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.26)

Eli modeemilla siis toimii IPTV mutta netti ei, boottailtu miljoonaan kertaan ja tehdas asetukset palautettu, vaikka en salasanaa kummempaa ole laitteeseen muuttanut.
IPTV toimii varmaan suoraan IP-osoitteilla eikä tarvitse nimipalveluita.

Koitin linjaa myös vanhalla modeemilla ja sillä yhteys nousi nätisti ylös, eli linjassa tuskin on vikaa, vaan tuo ongelma taitaa rajoittu tuohon Intendoon, mutta valikotkin siinä on niin rajoitettu, että ei paljoa asetuksia pääse edes rukkaamaan.
Pingiä en ole saanu kulkemaan muualle kuin, GW osoitteeseen.

Olisiko jollain antaa vinkkiä, mistä lähteä ongelmaa selvittämään.
Hei jre4101,

Resetotko tuon Intenon niin että painoit sen reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan? Kokeile tätä vielä uudelleen jos olit tuota aikasemmin jo testannut.

Jos yhteys ei lähde toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Marko- kirjoitti:
Hei jre4101,

Resetotko tuon Intenon niin että painoit sen reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan? Kokeile tätä vielä uudelleen jos olit tuota aikasemmin jo testannut.

Jos yhteys ei lähde toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.


Juu ei auttanut tuo 30s resetti.
Onko vikapalveluun muuta numeroa kuin tuo mistä vastaa se puhelurobotti joka testaa ensin linjan toimivaksi ja sen jälkeen uhkaa 99e asentajakäynnillä jos vika on modeemin asetuksissa.
Siellä se vika ilmeisemmin on, koska Telkku-puolelle data liikkuu ihan nätisti, asetuksia en kuitenkaan ole muuttanut ja yhteys lakkasi modeemin uudelleen käynnistyksen jälkeen toimimasta.

Olisi ihan kiva päästä ihan ihmiselle vikaa selvittämään eikä vain tuon automaattitoiminnon kanssa joka testaa vaan tietyt asiat.
Toimii tämä näinkin, että kaapelista tulee telkkulähetys ja nettiin mennään kännykällä, mutta olisi kiva saada tän 24megasen koko kapasiteetti taas hyötykäyttöön ja kun koko yhteydestä kuitenkin lasku tulee...
Hei jre4101,

Modeemilaite on meidän omistama ja tuo 30s resetti palauttaa laitteen tehdasasetuksille --> palvelun tulisi toimia näillä asetuksilla ja tuota 99e maksua ei voi silloin turhasta käynnistä aiheutua. Toki vikapalvelun asiakasneuvoja selvittää vielä tilanteen tarkemmin ennen vikailmoituksen jättämistä.

Suora numero vikapalveluun 0206 90101 mutta tämän kautta ei automaattia pääse ohittamaan. Automaatti kyllä ohjaa sinut asiakasneuvojalle senkin jälkeen kun haluat jättää asiasta vikailmoituksen ja lisätietoja asiasta.

Toinen vaihtoehto on jättää vikailmoitus myös omien sivujen kautta.

Vastaa