Hei!
Teiltä tuli uusi reititin muutama kuukausi sitten ja tämän uuden tuttavuuden kanssa on havaittu ongelmia wlanin kanssa. Yhteys wlanilla pätkii / hidastuu huomattavasti "tasaisin" väliajoin. Ongelma toistuu niin ps4, macbookilla kuin pc:llä. Langallisena tätä ongelmaa ei havaitse. Reititin resetoitu muutamia kertoja ja ongelma ei ole hävinnyt.
Tällä hetkelle 10.4.0.M softa sisällä. Onko uudempaa tarjolla vai mikä ratkaisuksi?
Sivu 1 / 1
Hei Ncha,
Uudempaa ohjelmistoa olisi tarjolla. On myös mahdollista saada 4-portti siltaavaksi.
Tarkisteletko tiedoissasi näkyvän liittymänumeron vielä, niin voidaan laittaa päivityspyyntö eteenpäin. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisää tuo liittymänumerosi ilman "-" merkkiä välissä, muodossa 333123456.
Uudempaa ohjelmistoa olisi tarjolla. On myös mahdollista saada 4-portti siltaavaksi.
Tarkisteletko tiedoissasi näkyvän liittymänumeron vielä, niin voidaan laittaa päivityspyyntö eteenpäin. Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisää tuo liittymänumerosi ilman "-" merkkiä välissä, muodossa 333123456.
Liittymänumero päivitetty.
Hei Ncha,
Ohjelmistopäivityksestä laitettu pyyntö eteenpäin.
Ohjelmistopäivityksestä laitettu pyyntö eteenpäin.
Täällä huomannut samaa ongelmaa myös. Onko 10.4.0.O uusin?
Veikkaisin, että uusin on 10.5.1.Q, joka eilen asennettiin parhaaseen katseluaikaan / netinkäyttöaikaan...
Hei tapani87,
Ncha mainitsema ohjelmisto on uusin, mutta sitä ei vielä ole mahdollista laittaa kaikille laitteille. Laitoin päivityspyynnön eteenpäin, niin katsotaan saadaanko se sinulle laitettua. Saat tuosta vielä tekstiviestillä kuittausta kun on valmista.
Ncha mainitsema ohjelmisto on uusin, mutta sitä ei vielä ole mahdollista laittaa kaikille laitteille. Laitoin päivityspyynnön eteenpäin, niin katsotaan saadaanko se sinulle laitettua. Saat tuosta vielä tekstiviestillä kuittausta kun on valmista.
Mielestäni voisitte kyllä ilmoittaa milloin päivitys tapahtuu, että osaisi varautua katkoksiin. Ei asia nyt maailmaa kaada, mutta kyllä ketutti eilen kun ei pystynyt hoitamaan asioita netin katkettua. Tässä teillä olisi kehitettävää.
Wlanin katkeilu on ainakin toistaiseksi rauhoittunut, mutta vielä esiintyy suuria lagi piikkejä. Tätä ei tapahdu edelleenkään langallisena, mikä ratkaisuksi?
Hei Ncha,
Oletko vielä kokeillut muutta wlan-asetuksia laitteesta? Voisit kokeilla tipuutta suojaustasoa pienemmäksi (esim. WPA tai WEP). Löytääkö tietokoneesi paljon muita langattomia verkkoja lähialueelta? Jos verkkoja löytyy enemmän, kannattaa myös kokeilla vaihtaa wlan-signaalin kanavaa joksikin toiseksi.
Ohjeita modeemin hallintaan: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some8411
Oletko vielä kokeillut muutta wlan-asetuksia laitteesta? Voisit kokeilla tipuutta suojaustasoa pienemmäksi (esim. WPA tai WEP). Löytääkö tietokoneesi paljon muita langattomia verkkoja lähialueelta? Jos verkkoja löytyy enemmän, kannattaa myös kokeilla vaihtaa wlan-signaalin kanavaa joksikin toiseksi.
Ohjeita modeemin hallintaan: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... d=some8411
Salausta en ole kevyemmäksi kokeillut vaihtaa, eikä kylläkään alueella ole muita wlan yhteyksiä. Seuraavaksi sitten kevyempää salausta kokeilemaan. Toivottavasti näistä jotain apua olisi.
Minulla on ollut vähän saman suuntaista ongelmaa, yhteyteen tulee sellaisia lagi-piikkejä, jotka kestää sekunnin tai pari, juuri sen verran että useimmat pelit tiputtavat pois linjoilta. Ratkaisin aluksi ongelman käyttämällä vanhaa modeemiani, mutta siitä taitaa ruveta aika jättämään kesähelteillä.
Laitatteko minullekin uusimman firmiksen tulemaan, laitteessa tällä hetkellä 10.4.0.O.
Laitatteko minullekin uusimman firmiksen tulemaan, laitteessa tällä hetkellä 10.4.0.O.
Hei Lauri1234,
Päivityspyyntö laitettu eteenpäin. Saat tekstiviestillä kuittausta kun on homma hoidettu.
Tuliko noita lagi-piikkejä jos käytti yhteyttä kaapelilla vai oliko nimenomaan vain langattomassa verkossa? Jos oli vain langattomassa verkossa, niin olitko kokeillut vaihtaa verkon kanavaa?
Päivityspyyntö laitettu eteenpäin. Saat tekstiviestillä kuittausta kun on homma hoidettu.
Tuliko noita lagi-piikkejä jos käytti yhteyttä kaapelilla vai oliko nimenomaan vain langattomassa verkossa? Jos oli vain langattomassa verkossa, niin olitko kokeillut vaihtaa verkon kanavaa?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.