Mistäköhän johtuu että Inteno DG301AL resetoitui itsestään? Kun tulin töistä kotiin, huomasin ettei langaton verkko enään toiminut. Kun laitoin koneen piuhalla modeemiin kiinni ja menin modeemin hallintasivulle (192.168.1.1), huomasin että modeemissa on oletusasetukset. Mukaanlukien oletus SSID ja salasanat langattomalle verkolle.
Hieman harmillinen ominaisuus, kun kyseisen resetoinnin jälkeen kaikkien koneiden ip-osoitteet vaihtuvat, sekä esim 'Game & Application' asetukset katoavat.
Eli onko tietoa mikä moisen voisi aiheuttaa, ja onko mitään tehtävissä ettei näin kävisi jatkossa. Edellisillä A-Linkin ja Linksyssin tuotteilla ei moista käynyt koskaan liki kymmenenvuotisen käyttöjakson aikana...
Sivu 1 / 1
Hei Nimim,
Koska laitteesi oli resetoitunut? Aiemmin tällä viikolla meillä oli ollut järjestelmävika joka oli aiheuttanut muutamalle käyttäjälle laitteen resetoitumisen.
Toinen vaihtoehto asetusten palautumiselle on ohjelmiston päivitys. Oletko huomannut onko sinulla laitteen ohjelmistoversio päivittynyt?
Koska laitteesi oli resetoitunut? Aiemmin tällä viikolla meillä oli ollut järjestelmävika joka oli aiheuttanut muutamalle käyttäjälle laitteen resetoitumisen.
Toinen vaihtoehto asetusten palautumiselle on ohjelmiston päivitys. Oletko huomannut onko sinulla laitteen ohjelmistoversio päivittynyt?
Hei,
Laite resetoitu joskus 19.9 aamuyön tai aamun aikana. Yritin tosiaan katsella olisiko tuolla joku päivämäärä tms. muuttunut, mutta ei nyt osunut silmiin mitään sellaista mistä olisi voinut päätellä laitteen päivittyneen.
Edit: korjattu päivämäärä.
Laite resetoitu joskus 19.9 aamuyön tai aamun aikana. Yritin tosiaan katsella olisiko tuolla joku päivämäärä tms. muuttunut, mutta ei nyt osunut silmiin mitään sellaista mistä olisi voinut päätellä laitteen päivittyneen.
Edit: korjattu päivämäärä.
Hei Nimim,
Mikä ohjelmisto laitteessa näyttää olevan nyt? Onko 8.C.H.2 vai joku muu?
Mikä ohjelmisto laitteessa näyttää olevan nyt? Onko 8.C.H.2 vai joku muu?
Marko- kirjoitti: Mikä ohjelmisto laitteessa näyttää olevan nyt? Onko 8.C.H.2 vai joku muu?
System Information sivu sanoo tällaista:
System Information kirjoitti: Product Name: DG301AL
Software Release: 10.4.0.O
Software Variant: AD
Boot Loader Version: 2.0.10
Product Code: 2
Board Name: VDNT-3
Ja Service Configuration tällaista:
Service Configuration kirjoitti:
Service Name: Sonera SMART 3.4.2 (modified by user)
Description: Factory Defaults
Region: Finland
Provider: THOMSON
Configuration Date: Configuration modified by TR69 on 2013-08-19T15:54:24
Ja tuo päivä oli tosiaan eilen torstai (19.9.2013), eikä kuukausi sitten.
Edit: tuolta löytyi vielä DSL firmware versio:
DSL Firmware Version : A2pv6F037b.d24c1
Hei nimim
Vaikuttaisi siltä että modeemisi on päivittynyt tuoreempaan softaan. En osaa tarkaan sanoa miksi se olisi nollannut kaikki asetukset. Mahdollisesti modeemi on myös itse voinut tämän tehdä. Onko laitteesi kuitenkin toiminut nyt normaalisti?
nimim kirjoitti: Software Release: 10.4.0.O
Vaikuttaisi siltä että modeemisi on päivittynyt tuoreempaan softaan. En osaa tarkaan sanoa miksi se olisi nollannut kaikki asetukset. Mahdollisesti modeemi on myös itse voinut tämän tehdä. Onko laitteesi kuitenkin toiminut nyt normaalisti?
Moi,
Nyt laite on toiminut moitteettomasti. Täytyy seurata tilannetta, ja tulipahan tosiaan otettua ylös tuo softaversio. Jos jatkossa tapahtuu jotain vastaavaa, niin voi ainakin tarkistaa että onko versio vaihtunut.
Nyt laite on toiminut moitteettomasti. Täytyy seurata tilannetta, ja tulipahan tosiaan otettua ylös tuo softaversio. Jos jatkossa tapahtuu jotain vastaavaa, niin voi ainakin tarkistaa että onko versio vaihtunut.
Mulla on toi inteno dg301al... firmware on 10.5.1.Q! En tiedä onko uusin versio mutta sain sen noin viikko sitten teiltä ja netin toistuva suorastaan mielipuolinen kaatuili jatkuu.. joten mietin voisiko ohjelmisto päivityksestä olla jotain hyötyä mikäli uudempi on olemassa..... KIITOS!
Moi James0n,
Kyllä sinulla ihan uusin ohjelmisto on mutta pätkiminen ei johdu nyt todennäköisesti modeemista. Linjalla näkyy todella paljon vaimennusta linjamittaan nähden jonka takia yhteys ei toimi vakaasti. Onko sinulla käytössä modeemin alkuperäinen puhelinjohto vai mahdollisesti jokin pitempi puhelinkaapeli tai jatkoroikka? Suosittelemme käyttämään sitä alkuperäistä modeemin mukana tullutta puhelinkaapelia. Yhteyden testaus myös toisesta puhelinpistorasiasta kannattaa tehdä jos sellainen löytyy.
Oletko tehnyt liittymästä vielä vikailmoitusta? Jos nuilla toimenpiteillä ei ongelma ratkea, suosittelen silloin jättämään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Kyllä sinulla ihan uusin ohjelmisto on mutta pätkiminen ei johdu nyt todennäköisesti modeemista. Linjalla näkyy todella paljon vaimennusta linjamittaan nähden jonka takia yhteys ei toimi vakaasti. Onko sinulla käytössä modeemin alkuperäinen puhelinjohto vai mahdollisesti jokin pitempi puhelinkaapeli tai jatkoroikka? Suosittelemme käyttämään sitä alkuperäistä modeemin mukana tullutta puhelinkaapelia. Yhteyden testaus myös toisesta puhelinpistorasiasta kannattaa tehdä jos sellainen löytyy.
Oletko tehnyt liittymästä vielä vikailmoitusta? Jos nuilla toimenpiteillä ei ongelma ratkea, suosittelen silloin jättämään asiasta vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.