Inteno meni eilen täysin jumiin. Ethernet, wireless ja broadband palavat vihreinä, status sinisenä ja internet sekä wps punaisina, vaikka laitetta kuinka käynnistää uudelleen, ottaa johtoa pois seinästä ja jne. Resetointi ei myöskään vaikuta millään tavalla. Valot palavat koko ajan. Ja yhteyttäkään kyseisen laitteen kautta ei luonnollisesti saa. Onko tämä nyt entinen peli?
Nettiä pystyn käyttämään Belkinin reitittimen kautta. Tv:n katselu ei kuitenkaan sen kautta onnistu. En ole näissä asioissa mikään tekniikan ihmelapsi, mutta onko siis niin että tuon reitittimen kautta ei ole mahdollista tv:tä katsella? Tallennuksien katselu kyllä onnistuu.
Sivu 1 / 1
Qwertyli kirjoitti: Inteno meni eilen täysin jumiin. Ethernet, wireless ja broadband palavat vihreinä, status sinisenä ja internet sekä wps punaisina, vaikka laitetta kuinka käynnistää uudelleen, ottaa johtoa pois seinästä ja jne. Resetointi ei myöskään vaikuta millään tavalla. Valot palavat koko ajan. Ja yhteyttäkään kyseisen laitteen kautta ei luonnollisesti saa. Onko tämä nyt entinen peli?
Nettiä pystyn käyttämään Belkinin reitittimen kautta. Tv:n katselu ei kuitenkaan sen kautta onnistu. En ole näissä asioissa mikään tekniikan ihmelapsi, mutta onko siis niin että tuon reitittimen kautta ei ole mahdollista tv:tä katsella? Tallennuksien katselu kyllä onnistuu.
Sonera Viihde vaatii periaatteessa tuon Intenon. IPTV ei toimi samalla tavalla kuin Internet, joten se ei toimi ilman Intenoa tai sitten tulisi vääntää niitä asetuksia että saisi toimimaan.
Saatko Intenosta IP-osoitteen? Ohje: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/find-computers-ip-address#1TC=windows-7
esim 192.168.X.X... ei saa olla 169.X.X.X.
Jos saa, testaa seuraavat vaiheet
Tämäkin on hyvä kokeilla: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus
esim.
ping www.google.com
ping 8.8.8.8
Ja jos ei toimi:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracert
esim. tracert www.google.com ja tracert 8.8.8.8
Sen jälkeen voisit laittaa tuloksia tänne
Hei Qwertyli,
Minkälainen tilanne tämän ongelman kanssa nyt on? Täältäpäin katsottuna näyttäisi ettei yhteys ole nyt koko viikonloppuna toiminut? Onko modeemisi mahdollisesti pois päältä?
Jos yhteytesi ei toimi enää tuolla belkinin reitittimellä eikä koneella suoraan datanoususta, suosittelen jättämään liittymästä vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Minkälainen tilanne tämän ongelman kanssa nyt on? Täältäpäin katsottuna näyttäisi ettei yhteys ole nyt koko viikonloppuna toiminut? Onko modeemisi mahdollisesti pois päältä?
Jos yhteytesi ei toimi enää tuolla belkinin reitittimellä eikä koneella suoraan datanoususta, suosittelen jättämään liittymästä vikailmoituksen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Sama on tilanne edelleen. Netti toimii Belkinin kautta, mutta tv:tä ole nyt moneen päivään katsottu, kunnon Inteno ei edelleenkään reagoi mihinkään. Aika ikävä tilanne.
Ja kyllä yhteys on siis melkein koko viikonlopun ollut päällä, mutta ei siis tietenkään Intenon modeemin kautta.
Ja kyllä yhteys on siis melkein koko viikonlopun ollut päällä, mutta ei siis tietenkään Intenon modeemin kautta.
Sonera ei näe yhteyttä välttämättä jos ei Intenoa ole kiinni verkossa
Hei Qwertyli,
No nyt näkyy joku laite linjalla Eilen kuitenkin vaikutti siltä ettei yhteys ole koko viikonloppuna kyllä toiminut? Voisitko kokeilla vielä tehdä intenolle ns. pitkän resetin painamalla reset-nappia pohjassa 30s ajan laitteen ollessa päällä.
Jos inteno ei tämänkään jälkeen toimi (internet, status vihreänä), suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen niin katsotaan tilannetta sitten tuon korjauksen osalta. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
No nyt näkyy joku laite linjalla Eilen kuitenkin vaikutti siltä ettei yhteys ole koko viikonloppuna kyllä toiminut? Voisitko kokeilla vielä tehdä intenolle ns. pitkän resetin painamalla reset-nappia pohjassa 30s ajan laitteen ollessa päällä.
Jos inteno ei tämänkään jälkeen toimi (internet, status vihreänä), suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen niin katsotaan tilannetta sitten tuon korjauksen osalta. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Siis miksi minä nyt tästä valehtelisin? Kyllä tässä ihan koko ajan tuon avausviestini jälkeen ollaan oltu netissä Belkinin kanssa. Ihan siis koko viikonlopun (mitä nyt tietenkin yhteys normaaliin tapaan aina välillä pätkii...).
Tein jälleen pitkän resetoinnin. Ei vaikutusta. Laitan siis vikailmoituksen menemään.
Tein jälleen pitkän resetoinnin. Ei vaikutusta. Laitan siis vikailmoituksen menemään.
Moi Qwertyli,
En missään nimessä väittäisi että valehtelisit Epäilin vain että liittymäsi olisi jotenkin mystisesti ristissä esim. kytkentävirheen takia. Asia ei kuitenkaan nyt näin ole :)
Tutkitaan asiaa vielä tuon vikailmoituksen kautta! Ilmoitamme asiasta vähintään txt-viestillä miten edetään!
En missään nimessä väittäisi että valehtelisit Epäilin vain että liittymäsi olisi jotenkin mystisesti ristissä esim. kytkentävirheen takia. Asia ei kuitenkaan nyt näin ole :)
Tutkitaan asiaa vielä tuon vikailmoituksen kautta! Ilmoitamme asiasta vähintään txt-viestillä miten edetään!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.