Hei, soitin soneralle ilmoitakseen pätkivä yhteyden. Vanha liittymänopeus oli 24/2 joka toiminut moitteetta vuosia. Kun nopeus päivitettiin 100/10 liittymälle, ja modeemiksi vaihdettiin soneran toimittama inteno modeemi niin alkoi yhteyden pätkiminen. Soitto asiakaspalveluun josta saatiin hyvin asiallista palvelua, ja tekstiviestin perusteella asentaja/huoltomies kävi tarkistamassa huoneistojakamon yhteyttäkin. Yhteys oli kuulemma kunnossa. Valitettavasti pätkivä yhteys ei korjaantunut. Modeemin vaihtaminen vanhaan modeemiin(zyxel) ei auta. Asunnossa kolme tietokonetta(kaksi pöytäkonetta ovat johdoilla kiinni ja yksi läppäri langattomana), ja kaikissa vika todetaan yhtäaikaa. Asunnossa vain yksi puhelinpistoke(eteisessä). Vika korjaantuu yleensä(70%) virran uudelleen kytkemisellä tai sitten 10-30min odottamisella.
Kysymys on, että mistä moinen ilmiö johtuu? Tietokoneissa tai niiden asetuksissa ei pitäisi olla vikaa jos yhteydet toimivat/katkeavat yhtäaikaa. Modeemissakaan ei pitäisi olla vikaa koska testattu toisella toimivalla modeemilla. Liikaa konetta kiinni yhteydessä? Tai oliskohan puhelinpistokkeessa jotain vikaa, esim.johdot hapettuneita? Puhelinpistokkeen rasiaa ei kyllä uskalla avata...
Inteno modeemi, 100/10Mt liittymä ja pätkivä yhteys. Vantaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.