Skip to main content

Inteno modeemi, 100/10Mt liittymä ja pätkivä yhteys. Vantaa

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei, soitin soneralle ilmoitakseen pätkivä yhteyden. Vanha liittymänopeus oli 24/2 joka toiminut moitteetta vuosia. Kun nopeus päivitettiin 100/10 liittymälle, ja modeemiksi vaihdettiin soneran toimittama inteno modeemi niin alkoi yhteyden pätkiminen. Soitto asiakaspalveluun josta saatiin hyvin asiallista palvelua, ja tekstiviestin perusteella asentaja/huoltomies kävi tarkistamassa huoneistojakamon yhteyttäkin. Yhteys oli kuulemma kunnossa. Valitettavasti pätkivä yhteys ei korjaantunut. Modeemin vaihtaminen vanhaan modeemiin(zyxel) ei auta. Asunnossa kolme tietokonetta(kaksi pöytäkonetta ovat johdoilla kiinni ja yksi läppäri langattomana), ja kaikissa vika todetaan yhtäaikaa. Asunnossa vain yksi puhelinpistoke(eteisessä). Vika korjaantuu yleensä(70%) virran uudelleen kytkemisellä tai sitten 10-30min odottamisella.
Kysymys on, että mistä moinen ilmiö johtuu? Tietokoneissa tai niiden asetuksissa ei pitäisi olla vikaa jos yhteydet toimivat/katkeavat yhtäaikaa. Modeemissakaan ei pitäisi olla vikaa koska testattu toisella toimivalla modeemilla. Liikaa konetta kiinni yhteydessä? Tai oliskohan puhelinpistokkeessa jotain vikaa, esim.johdot hapettuneita? Puhelinpistokkeen rasiaa ei kyllä uskalla avata...

4 kommenttia

  • December 3, 2012
Hei Kertatunnus,

Ikävä kuulla ettei ongelma ole poistunut.

Jos epäilet että puhelinpistokkeessa voisi olla vikaa niin suosittelen ottamaan yhteyttä taloyhtiön huoltomieheen tai isännöitsijään. Heidän kauttaan pitäisi onnistua puhelinpistokkeen tarkistus.

Muussa tapauksessa kannattaa varmistaa että modeemiin menevä puhelinkaapeli ja häiriönestosuodin on kunnossa. Jos mahdollista niin testaa toisella kaapelilla ja suotimella.

Jos ongelmat kaikesta huolimatta jatkuu niin otathan vikapalveluumme yhteyttä niin voidaan tutkia ongelmaa uudemman kerran.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • December 28, 2012
Samaa vikaa täällä. Sain 10/10 MBit Myyrmäkeen 27.12.2012. Muuten toimii hyvin, mutta 3-4 kertaa päivässä pitää bootata modeemi (Inteno), kun jumittuu tyystin. Tähän asti modeemin boottaus ja muutaman minuutin odotttelu on auttanut. En ole vielä tehnyt valitusta, katsellaan vielä hetki, luulisi että nykyään voisivat saada takaisin päin logitietoa yhteydestä aivan automaattisesti. Jotenkin tuntuu, että jää jumiin, jos tietokone on päällä mutta käyttämättä pitempään, olisiko jokin timeout.

  • January 8, 2013
Samaa vikaa minullakin. Jos kone on käyttämättä päällä hieman pidempään (puolesta tunnista tuntiin), nettiyhteys katkeaa. Intenosta sammuvat DNS- ja Internet-valot. Yhteyden palaaminen kestää yleensä 15-20 minuuttia, jonka aikana DNS-valo toisinaan hetken aikaa vilkkuu.

  • January 9, 2013
Hei mzojala ja Jekutin

Asiasta kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme, niin kuin Marko on jo ohjeistanut. Jos Inteno on hankittu meiltä ja siinä on takuuta jäljellä, vaihdetaan se tietenkin uuteen. Vika voi jäädä myös verkon puolelle, joten asiasta kannattaa jättää vikailmoitus. Ottakaa vain rohkeasti yhteyttä niin tutkitaan asiaa tarkemmin. Kuvaiksistanne ei voi suoraan päätellä, onko vika verkossa vai laitteessa.