Skip to main content
Moi,

Internetyhteyteni on viimeisen vajaa kolme viikkoa pätkinyt tuntuvasti. Olen kaksi viikkoa sitten laittanut vikailmoituksen ja sen tuloksena minua kehoitettiin käyttämään ethernet-kaapelia. Vika ei kuitenkaan liene kämpän sisäisissä yhteyksissä, koska modeemin käyttöliittymää kykenen aina katsomaan ja sonera koti-tv ei pätki.

Modeemini Thomson TG789vn näyttää connectivity-check- internet sivulla aina pätkimisen yhteydessä "connectivity to gateway (ipnumero)" punaisella rastilla. Samalla hetkellä jos katson IPTV checkin, siinä on myös punainen rasti gatewayn kohdalla mutta dns-servereille näkyy vihreätä.

Tästä, ja siitä että sonera-koti-tv palvelu näyttää televisiokuvaa pätkimättä samojen piuhojen lävitse silloinkin kun internetsi ei toimi, päättelisin että fyysinen yhteys on kunnossa. Koti-tv:n valikkojen , kuten ohjelmakirjaston käyttäminen katkoksen aikana ei näytä onnistuvan, mutta jos leffan ehtii saada päälle ennen katkosta, itse kuvastriimi ei katkea.

Luulen että jos modeemini päivitettäisiin (etänä ?) niin eliminoitaisiin vanhan firmwaren bugien mahdollisuus. Modeemini firmware on tällä hetkellä 8.8.B.A .

Jos tämäkään ei auta, onko mahdollista vaihtaa modeemia ? Ehkäpä kokonaan toiseen malliin, vai onko malli sidottu sijaintiin ? Sonera koti-tv pitää kuitenkin olla aina saatavilla, on arvokas ja hyvä palvelu.

Terv.
Arskannus
Hei Arskannus

Tuleeko pätkimisongelmia siis molemmilla yhteystavoilla tietokoneellasi? Sekä langattomasti että verkkokaapelin kanssa? Tein modeemin päivityksestä kuitenkin pyynnön eteenpäin jotta saadaan mahdollinen vika ainakin siitä rajattua pois.

Modeemin mallin vaihdolla ei ole tässä tapauksessa merkitystä liittymän toimintaan. Inteno DG301 on lähes identtinen Thomson modeemin kanssa. Liittymä näyttääkin toimivan oikein loistavasti verkon ja modeemin välillä + Viihdepalvelussa ei näy häiriöitä.
Jep,

Ethernetkaapelilla on myös testattu.

Huomasin että thomsoni päivitettiin iltapäivällä mutta vika ei ole korjaantunut. Internetyhteys katkeaa edelleen vajaan kymmenen minuutin välein, noin minuutiksi kerrallaan. Koti-tv striimi ei katkeile nytkään.
Moro,

Laittelin tuossa ohjelman joka pingailee osoitetta dsl-jklbrasgw1-54fb00-1.pdhcp.inet.fi (kone ethernetillä kiinni thomsonissa)
ja tänään näyttäisi olevan tosi täsmällinen 4 minuutin välein tuleva katkeilu. Ohessa logia, tuota on pitemmästikin olemassa samalla patternilla.

Pari päivää sitten keskiviikkoiltana oli huomattavasti vähemmän, pystyi jopa katsomaan netflixistä ohjelmaa.


8.11.2013 13:06:33 Error Error 100 %
8.11.2013 13:06:05 Error Error 100 %
8.11.2013 13:06:03 Error Error 100 %
8.11.2013 13:05:32 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:05:02 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:04:32 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:04:02 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:03:59 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:03:29 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:02:59 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:02:30 Error Error 100 %
8.11.2013 13:02:02 Error Error 100 %
8.11.2013 13:02:00 Error Error 100 %
8.11.2013 13:01:29 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:00:59 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:00:29 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 13:00:26 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:59:58 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:59:26 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:58:57 Error Error 100 %
8.11.2013 12:58:27 Error Error 100 %
8.11.2013 12:57:59 Error Error 100 %
8.11.2013 12:57:57 Error Error 100 %
8.11.2013 12:57:26 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:56:56 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:56:26 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:55:56 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:55:53 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:55:23 12 msec 0 % 100 %
8.11.2013 12:54:53 12 msec 0 % 100 %
Hei Arskannus,

Mikäli yhteydessä esiintyy edelleen ongelmaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa