Moi,
Internetyhteyteni on viimeisen vajaa kolme viikkoa pätkinyt tuntuvasti. Olen kaksi viikkoa sitten laittanut vikailmoituksen ja sen tuloksena minua kehoitettiin käyttämään ethernet-kaapelia. Vika ei kuitenkaan liene kämpän sisäisissä yhteyksissä, koska modeemin käyttöliittymää kykenen aina katsomaan ja sonera koti-tv ei pätki.
Modeemini Thomson TG789vn näyttää connectivity-check- internet sivulla aina pätkimisen yhteydessä "connectivity to gateway (ipnumero)" punaisella rastilla. Samalla hetkellä jos katson IPTV checkin, siinä on myös punainen rasti gatewayn kohdalla mutta dns-servereille näkyy vihreätä.
Tästä, ja siitä että sonera-koti-tv palvelu näyttää televisiokuvaa pätkimättä samojen piuhojen lävitse silloinkin kun internetsi ei toimi, päättelisin että fyysinen yhteys on kunnossa. Koti-tv:n valikkojen , kuten ohjelmakirjaston käyttäminen katkoksen aikana ei näytä onnistuvan, mutta jos leffan ehtii saada päälle ennen katkosta, itse kuvastriimi ei katkea.
Luulen että jos modeemini päivitettäisiin (etänä ?) niin eliminoitaisiin vanhan firmwaren bugien mahdollisuus. Modeemini firmware on tällä hetkellä 8.8.B.A .
Jos tämäkään ei auta, onko mahdollista vaihtaa modeemia ? Ehkäpä kokonaan toiseen malliin, vai onko malli sidottu sijaintiin ? Sonera koti-tv pitää kuitenkin olla aina saatavilla, on arvokas ja hyvä palvelu.
Terv.
Arskannus
Internet on rikki
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.