Skip to main content

Internet yhteys ei ole toiminut melkein viikkoon

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei! Minulle tulee vuokranantajani vvo:n puolesta nettiyhteys, joka sisältyy vuokraan. Viimeiswn viikon aikana nettiyhteys ei ole toiminut lähes ollenkaan! Käytän langatonta reititintä johon netti tulee seinässä olevasta kiinteästä pistokkeesta kaapelin kautta. Olen testannut ja alasajanut reitittimen joten vika ei ole siinä, olen myös kokeillut vaihtaa verkkokaapelin uuteen mutta tuloksetta. Kannettavastani testasin verkkoyhteydet sekä kokeilin liittää kaapelin suoraan koneeseen, jolloin yhteys toimi jonkin aikaa pätkien mutta sitten ei taas ollenkaan. Avasin koneen myös safe mode with networking -tilassa sulkeakseni haittaohjelman mahdollisuuden pois, yhteys ei toiminut silloinkaan! Verkkokaapeli on mallia CAT5E ja pituutta sillä on 3m, uusi kokeiltu kaapeli on 1,5m pitkä. Vikailmoitusta en voinut tehdä sillä minulla ei ole henkilökohtaista asiakassuhdetta soneraan, toisekseen en ole edes 100% varma onko netti tosiaan soneran kun palveluntarjoajan nimeä ei löytynyt edes asukaskansiosta. Mitäs nyt?

3 kommenttia

  • June 13, 2013
Hei Voudvil,

Vaikka liittymä sisältyy vuokraan, niin liittymä täytyy rekisteröidä omiin nimiin kun sen ottaa käyttöön. Tämä tapahtuu esim. asiakaspalvelumme kautta.

Olethan siis asiakaspalveluumme yhteydessä ja varmista että liittymä on rekisteröity nimiisi.

Mikäli ongelma silti jatkuu, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • June 13, 2013
Voiko se siis olla syy siihen ettei netti toimi? Aikaisemmin toiminut mainiosti, vuoden olen tässä jo asunut ja aikaisemmin äitini kanssa toisen vuoden, hän joskus soitti nettiviasta mutta ei kuulemma koskaan rekisteröinyt mitään nimiinsä, voisiko siis olla todennäköistä että netin tarjoaa joku muu kuin sonera?

  • June 13, 2013
Hei Voudvil,

Mikäli liittymää ei ole rekisteröity kenenkään nimiin, niin yhteyden ei pitäisi toimia ollenkaan. Siksi tämä onkin hyvä varmistaa heti alkuun.

Voi olla että liittymä on ollut esim. edellisen asukkaan nimissa ja tämä edellinen asukas on jossain vaiheessa muistanut että hänellä on tälläinen yhteys ollut ja sitten sulkenut sen.