Skip to main content
Hei, tänään ei ole koko päivänä nettiyhteys toiminut. Viihdepaketti 100 megasella vdsl kaistalla alla ja aiemmin on toiminut ihan ok. Nyt ei anna johdon läpi eikä wlanin kautta mitään eloa. Inteno dg301 reititin käytössä jonka hallintapaneeliin kyllä pääsee tabilla.

Eilen vielä pelitti netti, mutta tosiaan tänään lakkasi aamusta jo toimimasta. Jkl alueella oli ollut aamuyöllä huoltokatko, lieneekö vaikuttajana? Testattu käynnistää laitteet uudelleen, otettu johdot irti ja palautettu asetukset. IPTV näkyy ihan hyvin. Modeemissa palaa kaikki muut valot paitsi WPS. Internet + ethernet valot vilkkuu. (Kaikii valot vihreitä)

Ainoa yhteys tällä hetkellä tulee 4g simistä tabiin.
Oletko kokeillut pingat? Vika saattaa olla Soneran DNS palvelimella, joka on aika yleinein vika ollut lähiaikoina. Tietokoneelta voit kokeilla pingata 8.8.8.8 ja http://www.google.com

Jos http://www.google.com ei toimi (Request time out) ja 8.8.8.8 toimii, kyseessä on DNS vika, vaihda DNS palvelin väliaikaisesti 8.8.8.8 tietokoneen asetuksista.

Ohjetta DNS palvelimen muokkaamiseen https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet.


Voit myös seurata pakettien liikennettä tracert komennolla jos ping 8.8.8.8 ei onnistu.


Muistathan katsoa muita keskusteluja jossa netti pätkii / ei toimi, koska monessa ohjeessa on saman tyyppinen vika ratkottu.
Itsellä ei ole tällä hetkellä tietokonetta käytössä ollenkaan. Tabilla eikä ps4 toimi wlanin läpi, sekä johdon läpi testaiööut ps4 ja tulostinta.

Kun yrittää wifi päällä ladata nettisivua niin chromessa rinkula pyörii ja latailee, parin minuutin jälkeen ei ollut muutosta joten en tiedä milloin aikakatkaisee yhteyden.

Tabilla taas en osaa ongelmaa ratkaista laitteen puolesta, toimii kyllä muualla wlanin yli.
Hei Visionary,

Vieläkö ongelma jatkuu vai onko yhteys lähtenyt jo toimimaan? Modeemille näyttäisi IP-osoite ainankin nyt tulleen normaalisti.

Jos ongelma jatkuu vielä, niin kokeile kertaalleen vielä painaa reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan ja käynnistä sitten laite vielä uudelleen.

Jos yhteys ei edelleenkään toimi, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Vastaa