Skip to main content
Hei!

Ongelmat alkoivat jo keskiviikkona 7.4.2010 klo 22.00, jolloin Internet yhteys katkesi parin minuutin välein puoleksi minuutiksi n. 10 kertaa ja yhteys toimi sen jälkeen puoli tuntia ja katkeili uudestaan muutaman kerran.

Sama toistui myös torstaina 8.4.2010 klo 15.00 ja myöhemmin illalla klo 21.00 yhteys katkesi kokonaan.

ADSL-valo palaa modeemissa, mutta Internet-valo ei ja Windowsin oma vianmääritys sanoo, että vika on DNS-palvelimessa. Sama vika oli n. 6kk sitten ja silloin Internet oli poikki pari päivää ja sitten korjaantui, kun soitin asiakaspalveluun ja he sanoivat katsovansa onko jokin vialla minun yhteyden kohdalla ja jotain sieltä löytyi, sitten seuraavana päivänä se korjaantui muutaman kerran uudelleenkäynnistämällä boksin.

Voisiko ongelmalle kenties tehdä jotain?
Ongelmatilanteessasi kannattaa käydä ensimmäisenä läpi tämä ADSL -yhteys pätkii -ohjeemme. Ohjeessa on neuvottu kattavasti eri toimenpiteet, jotka voivat auttaa ongelmaan.

Jos ongelmatilanne ei kuitenkaan selviä ohjeiden avulla, asiasta kannattaa seuraavaksi olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta liittymäsi toiminta voidaan selvittää puoleltamme. Voit olla yhteydessä vikapalveluumme, joko 0206 90101 (pvm/mpm) numeromme tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen avulla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tiistaina 13.4 asentaja kävi tutkimassa laitteita sekä kävi tukiasemalla. Myöhemmin kun asentaja oli lähdössä testasimme yhteyden ja se toimi normaalisti. Silti n. tunnin kuluttua yhteys katkesi hetkeksi ja myöhemmin illalla useaan kertaan. Keskiviikkona 14.4 yhteys katkesi kokonaan ja ei ole sen koommin toiminut.

Modeemin asetukset näyttävät olevan kunnossa. Silti tietokone valittaa, että DNS-palvelin ei vastaa, joten voisiko sille DNS-palvelimelle tehdä jotain??!?!

En minä toimimattomasta laajakaistasta maksa senttiäkään.
DNS-palvelimissamme ei ole havaittu vikaa ja yhteytesi näyttäisi muutenkin toimivan normaalisti. Kokeile resetoida kaikki laitteet jos et tätä vielä ole tehnyt.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tällä hetkellä ADSL yhteys katkeaa sattumanvaraisesti 30 sekunnista 2 minuuttiin. Olen käynyt läpi monesti koko http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-yhteys_p%C3%A4tkii ohjesivun. Kuinka nopeasti tuohon vikailmoitukseen reagoidaan, jos teen sen omien sivujen kautta.
Vikailmoituksen perusteella sinuun ollaan yhteydessä yhden-kahden arkipäivän sisällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Terve taas...

Netti on nyt kolmisen viikkoa pätkinyt. Tänään sunnuntaina ADSL on katkeillut n. 30 kertaa.

Olen tekemässä neljättä vikailmoitusta. Yrittäkääs nyt etsiä se vika.

Tämmösestä luulisi saavan jo jonkinlaisen korvauksen.
Jos liittymässäsi on yhä ilmennyt häiriötä eivätkä aiemmin neuvomamme toimenpiteet ole auttaneet ongelmaan, asiasta kannattaa vielä olla yhteydessä vikapalveluumme.

Liittymän ongelmatilanteista voi olla mahdollista saada hyvitystä, jos liittymästä on tehty vikailmoitus, ongelma on havaittu vikailmoituksen yhteydessä olleen verkkomme puolella ja viankorjauksessa on ollut viivettä. Voit olla hyvitysasian selvittämiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme, esimerkiksi palvelupyyntölomakkeen välityksellä, kun liittymäsi ongelmatilanne on selvinnyt.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ei tässä ole enää mtn järkeä. Pätkiny reilun tunnin aikana joka minuutti ja on poissa sen 30 sekunttia.

Nyt hihat heilumaan siellä.
Vikapalvelumme oli vastaanottanut aiemmin lähettämäsi ilmoituksen ongelmasta ja vikailmoitus on siirtynyt tänään asentajien selvitettäväksi kentälle. Ongelmaa tutkiva asentaja tai vikapalvelumme tulee olemaan sinuun yhteydessä ongelmatilanteesta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt alkaa pikkuhiljaa kypsymään tähän tanan katkeiluun.

Etsikää se vika! Menny melkein viikko siitä kun "asiantuntijat" rupesivat korjaamaan.
Liittymällesi on tehty jo korjaavia toimenpiteitä, mutta liittymän tila on tällä hetkellä vielä seurannassa vikapalvelussamme. Saat vielä kuittauksen asiasta, kun häiriö on selvitetty.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
On menny puoltoista kuukautta ettekä ole saanut mitään aikaiseksi. Kehukaapa vielä asiantuntijoitanne, niin tulen linjoja pitkin.

Pari päivää sitten käynyt asentaja katsoi samat asiat mitä viimeksikin josta ei ollut yhtään apua. Sitten ehdotin hänelle että katsoo parit tuosta puhelintolpasta johon hän vastasi että katsoo jos löytää ja on yhteydessä iltapäivällä. Ei ole sen koommin kuulunut hänestä.
Hamton: Laajakaistaliittymäsi viimeisin vikailmoitus on kuitettu valmiiksi eilen iltapäivällä. Toivottavasti asentajan tekemät toimenpiteet auttoivat.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sanoiko hän vaihtaneensa parit tuonne tolppaan, kun ei ole ilmoittanut mitään vaikka sanoi tekevänsä niin.


Kerkesin juuri lähettää viestin niin katkesi uudestaan.
Hamton kirjoitti:
Sanoiko hän vaihtaneensa parit tuonne tolppaan


Viimeisimmässä vikailmoituksessa ei ollut mainintaa kaapelin uusimisesta.

Jos yhteys katkoo edelleen, tee uusi vikailmoitus. Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeeseen voit kirjoittaa vapaamuotoisen vikakuvauksen ja myös mainita omat epäilykset missä vika voisi olla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ettekö te oikeasti itse voi ajatella missä se ongelma voisi olla vaan asiakkaan itse pitää ratkaista se?
Hamton kirjoitti:
Ettekö te oikeasti itse voi ajatella missä se ongelma voisi olla vaan asiakkaan itse pitää ratkaista se?


Kun vika jää fyysiseen siirtoverkkoon eli ADSL-liittymästä puhuttaessa puhelinverkkoon, niin korjaaminen on asentajan tehtävä. Ellei tehty korjaus tuota toivottua tulosta ja liittymän käyttäjä kokee yhteyden edelleen toimivan huonosti, käynnistää uusi vikailmoitus vian etsinnän ja sitä kautta korjauksen uudelleen.

Monesti erityisesti ilmakaapeleiden kanssa on tilanteita että kaapeleiden lähellä asuva "siviili" pystyy antamaan vinkkejä missä vika voisi olla. Esimerkkeinä roikkuva kaapeli tai puu nojaa kaapeliin. Korjausta voi edesauttaa jos vikailmoituksen tekijä mainitsee tämän tyyppisistä havainnoista.

Uusi vikailmoitus on helppo tehdä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella, joten sitä kautta eteenpäin ja liittymän vika uudelleen tutkintaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hahhah.

Miten Sonera parantaa palveluaan?

- Lisätään nettiin mahdollisuus tehdä internetyhteyttä koskeva vikailmoitussivu! Eikä siinä vielä kaikki. Lisätään sivuun kenttä johon voi täyttää mistä luulet vian johtuvan, niin meidän ammattitaidottomat työntekijät saattavat saada jotain korjattuakin.

Ellei tehty korjaus tuota toivottua tulosta ja liittymän käyttäjä kokee yhteyden edelleen toimivan huonosti, käynnistää uusi vikailmoitus vian etsinnän ja sitä kautta korjauksen uudelleen.


Eli lähetätte uudestaan saman asentajan joka mittaa verkon nopeuden ja kuittaa asian tehdyksi. Siinä vain kusee se, että siitä mittauksesta ei ole mitään hyötyä.

Joten teillä pitäisi olla joku lista, josta tarkistetaan jokaista vikaa koskevat asiat. Ja sitten vasta kysytään asiakkaalta mistä vika voisi johtua. Pitäisihän teidän ymmärtää jo tuo asia, ettei asiakkaan itse tarvitse ehdottaa missä vika.
Lähtökohta vikatilanteiden selvityksessä on, että asiakkaan tarvitsee tarkistaa vain vastuulleen kuuluvan oman laitteistonsa ja sisäverkon toiminta, mutta muilta osin liittymän vianselvitys ja ongelman rajaus kuuluu Soneralle, kun asiakas on tehnyt ongelmasta vikailmoituksen.

Sellaisissa tilanteissa joissa asiakkaalla on tiedossa jokin ongelma linjalla, esimerkiksi asiakas on nähnyt, että puu on kaatunut linjalle tai vaikkapa puun oksa hankaa puhelinlinjaa, havainnosta kannattaa mainita varmuuden vuoksi vikailmoituksen teon yhteydessä. Lisätieto voi nopeuttaa ongelman selvittämistä.

Liittymäsi häiriötilannetta selvitetään tällä hetkellä uudella vikailmoituksella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Pitäs reilussa kuukaudessa saada jo jotain aikaiseksi, mutta ei se tunnu teiltä onnistuvan.

Tätä katkeilua ei jaksa enää katsoa, menee hermot joka päivä, kun te ette osaa tehdä asialle mitään.

Vaikka tekisin sata vikailmoitusta te vaan lähetätte jonkun mittaaman verkon nopeuden.

TEHKÄÄ ASIALLE JOTAIN.
Liittymäsi vikailmoitus on tällä hetkellä vielä avoimena ja ongelma on asentajan tutkinnassa kentällä.

Asentajan lähettäminen paikanpäälle on yleensä viimeinen ongelmanratkaisukeino, johon turvaudutaan, jos ongelmaa ei pystytä korjaamaan vikapalvelustamme etähallinnalla tehtävien toimenpiteiden avulla. Toivotaan, että häiriöön löytyy syy ja ongelma pystytään korjamaan tällä vikailmoituksella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Noni, asentaja löi hanskat tiskiin, koska ei keksinyt enää tehdä mitään ja siirti ongelman jollekin muulle.

Tuleekohan teidän touhuistanne mitään. Eikö sitä tässä vaiheessa voi jo pistää kaikki uusiksi, että varmasti toimii. On tosiaan menny jo 2 kk... Eikä mitään eroa näkynyt.



Aina palaa hermot, jos yrittää jotain tehdä niin hidastuu tai katkeaa samantien.
Sama ongelma, nyt tosin VASTA 3 viikkoa takana 😉
Hamton: Viimeisin vikailmoituksesi on edelleen avoimena, yritän kiirehtiä sen käsittelyä.

Anza: Sinuun ollaankin oltu jo asian tiimoilta yhteydessä ja on todettu, että linjan pituus keskukselle on liian suuri että liittymä voi toimia nykynopeudella. Liittymäsi nopeus on laskettu pykälää alemmaksi jolla yhteyden pitäisi toimia paremmin. Jos kuitenkin yhteys edelleen pätkii, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin jättää vielä uusi vikailmoitus.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa