Skip to main content

Ipad ja laajakaista

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Soneran kiinteä laajakaistayhteys alkoi pätkimään tuossa pari viikkoa sitten, samaan aikaan kun meille tuli Ipad. Ipad menee wifillä nettiin, mutta esim. lukiessa sanomalehtiä, yhteys saattaa vain hävitä (palkit näkyy yläreunassa, että wifi päällä/toimii, mutta netti ei mene eteen ei taakse). Ainoa keino on sammuttaa wifi Ipadista ja laittaa uudelleen päälle. Työpaikan verkossa (paikallinen puhelinyhtiö) tai kännykän kautta jaetulla wifillä kyseistä tapahtumaa ei tapahdu, eli vika ei ole Ipadissa vaan nimenomaisesti Soneran yhteydessä tai modeemissa.

Nyt on aloittanut läppärikin saman ongelman, eli netti jää "jumittamaan" eikä mene eteen ei taakse.

Onko meillä siis hajoamassa modeemi vai onko Soneran yhteydessä perustavanluonteinen vika? Sillä siinä tapauksessa alkaa uuden palveluntarjoajan surffaaminen....

2 kommenttia

  • March 26, 2013
Hei moongoldens

Tutkin liittymääsi hieman ja modeemi näyttää pysyvän linjalla hyvin. Veikkaan että vika jää langattomaan verkkoon. Kokeile vaihtaa langattoman kanavaa. Tämä on auttanut monesti langattoman ongelmissa. Kanavaa voi vaihtaa modeemin hallintaohjelmasta. Tarkemmat ohjeet löydät modeemi ohjekirjasta.

  • April 8, 2013
Nyt on kanavaa vaihdeltu, eikä mitään muutosta ole tapahtunut. Tällä hetkellä netti jumiutuu ipadissa 2 minuutin välein (jos ei sitä koko ajan aktiivisesti käytä, esim. Sähköpostia kirjoittaessa tämä aika tulee useinkin täyteen) ja kannettavassakin hyvin usein.
Olisko muita vinkkejä asian korjaamiseen?