Skip to main content

Iphone 3g 8Gb - Ongelma

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

Eli ongelma on se, että Iphone vaatii soneran sim-kortin, jotta voin aktivoida kyseisen kännykän. Olin myymässä puhelinta tänään huuto.netin kautta ja päätin nollata puhelimen tehdasasetuksiin, jottei omia tiedostoja puhelimessa enään olisi. Kun tämän olin tehnyt ja avasin puhelimen uudestaan tuli teksti:

"Sim-Kortti lukittu. Aktivoi Iphone syöttämällä sopiva SIM ilman PIN-lukitusta."

Itsellänihän ei ole Soneran sim-korttia vaan saunalahden, joten puhelimen aktivointi on mahdotonta. Kun ostin puhelimen noin 5-6 kk sitten huuto.netistä entinen omistaja oli saanut sim-lukituksen poistettua ilmeisesti teidän konttorissanne(?) ja nyt itselläni on se ongelma, että miten ihmeessä minä voin saada kyseisen sim-lukituksen poistettua, kun en omista kuittia yms. En voi siis todistaa teille mitenkään sitä, että puhelin on teiltä ostettu...

Mitä minun siis pitäisi tehdä tässä tilanteessa? Missään ei lukenut, että jos nollaa puhelimen tulisi myös sim-lukitus häviämään...(Kellään perjeenjäsenistäni ei ole soneraa, joten puhelin on käyttökelvoton...)

Ystävällisin terveisin,
Teemu Heinonen

2 kommenttia

  • January 31, 2011
Teemu123: tehdasasetusten nollaus palauttaa iPhonen tilaan, jossa puhelimen käyttö vaatii uutta aktivointia iTunesin kautta. Tehdasasetusten nollaus ei palauta laitteelle SIM-lukitusta. Koska SIM-lukitus on alkuperäisen omistajan toimesta purettu, on puhelin käyttövalmis kaikille SIM-korteille. Puhelimen näytölle ilmestynyt teksti viittaa vain siihen, että iPhone vaatii aktivointia iTunesin kautta.

  • January 31, 2011
Hei,

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)
Puhelin toimii taas moitteettomasti.

Ystävällisin terveisin,
Teemu Heinonen